Podle informací o příštím majoritáři tohle není až tak sci-fi scénář. Jen se mu v našem pokřiveném prostředí, kde se slušnost a pověst nenosí a bezcharakterní chování toleruje, až uctívá, dost špatně věří. Viz reakce Kamila.
Nevím, odkud kluci mají informace o prodejní ceně na akcii 104 Kč, ale jestli to tak je, tak je vidět, že se Abris až tolik neobává dopadů nižší výnosnosti prodejů na splátky na hospodářské výsledky, ani případné hrozby vrácení části poplatků za sprostředkování úvěrů společnostem Home Credit a Essox.
Ale já jsem pouhý laik, školený jen zkušenostmi ze zdejších trhů, mnohdy draze zaplacenými a netroufám si predikovat, co vše se může stát a jak se bude osud Áček odvíjet. Jen ze znalosti lidské povahy vím, že o zisky a moc se dobrovolně chce dělit opravdu málokdo a když je nějaká možnost se podílníků zbavit, okamžitě ji využije. Jak jsme už u nás byli svědky skoro u většiny dříve obchodovaných titulů, a že jsou kluci často vynalézaví až se tají dech a kypí krev.
Pro private equity skupinu Abris Capital Partners podnikání AAA Auto Group celkem dobře zapadne do portfolia. Výrazně se angažuje například v Polsku, kde nedávno uvedla na burzu titul Prime Car Management, jehož aktuální tržní kapitalizace dosahuje výše kolem 3,5 miliard korun. Přes Fleet Holdings stále drží 60 procent. U sousedů dále kontroluje kovový Alumetal, prodejce módy ETOS nebo PBP Bank. Nedávno dokončil prodej zásilkové Siodemky. Abris loni do svého druhého fondu získal od investorů 450 milionů eur, tedy o 130 milionů víc než v případě prvního. Vzhledem k nízkému zadlužení AAA Auto lze předpokládat, že z těchto prostředků nebude čerpána až tak velká část, jak by se mohlo na první pohled zdát.
Skutečná EBITDA AAA Auto Group
- 2010 13,4 mil eur
- 2011 22,0 mil eur
- 2012 29,6 mil eur
- 2013 36,2 mil eur
Projektovaná EBITDA AAA Auto Group
- 2013 34 mil eur
- 2014 41 mil eur
- 2015 49 mil eur
- 2016 58 mil eur
- 2017 66 mil eur