HN:Některé vítkovické společnosti se potýkají s vážnými finančními potížemi. Myslíte si, že ekologické programy jsou tím, co vám pomůže vyspravit pošramocenou pověst a vrátit důvěru zákazníků?Generální ředitel skupiny Vítkovice Libor Witassek říká:Většina zákazníků včetně těch renomovaných zahraničních nám stále věří. Jen v posledních měsících jsme získali zakázky pro německou společnost SMS group, která staví kovací lis ve své americké pobočce, do Běloruska dodáme stroje na těžbu draselných solí, jednali jsme o spolupráci s čínskou společností CEFC, která převzala strojírny ŽĎAS. Jsme v mnoha směrech naprosto unikátní, ze železa umíme vyrobit věci, na které si nikde jinde netroufnou, naše výrobky mohou mít pár kilo nebo 420 tun. Digitalizujeme provozy, máme špičkové technologie, do kterých se v posledních letech investovalo na 13 miliard korun. Stačí vzpomenout naše rychlokovadlo, na němž jsme třeba v letošním roce vykovali zcela ojedinělou niklovou slitinu Waspaloy pro japonskou firmu Hitachi Metals. Kvůli tomu, že se tři z třiatřiceti firem skupiny dostaly do finančních problémů, s námi naši zákazníci a partneři určitě nepřestanou spolupracovat. Navíc Vítkovice budoucnosti budou do dvou let vypadat jinak než dnes nejen vyráběným sortimentem. Struktura skupiny bude jednodušší, dynamičtější, stejně jako manažerská hierarchie, která bude mít mnohem méně úrovní. Je to poslední zásadní krok, který teď musí Vítkovice udělat, aby byly moderním, prosperujícím podnikem.