CME - silnější po navýšení kapitálu, cena akcií výrazně předehnala realitu, cíl 5 USD/Redukovat
Od našeho posledního reportu nedošlo k výraznějším změnám, nicméně cena akcií CME mezitím poskočila o více než 45%. Z důvodu očekávané mírně lepší provozní výkonnosti v letech 2015-2018 zvyšujeme naši 12M cílovou cenu z 4,0 USD na 5,0 USD na akcii. Vzhledem k současné ceně akcií, ale snižujeme investiční doporučení z Akumulovat na Redukovat.
CME dokončila emisi akcií v objemu 153 mil. $ (49 % přiděleno Time Warner za 2,75 $ za akcii), navíc Time Warner koupil konvertibilní preferenční akcie v objemu 200 mil. $. Většina ze získaných prostředků byla použita na zpětný odkup téměř poloviny dluhopisů se splatností v roce 2016. CME tak ušetří až 33 mil. $ úrokových nákladů (30 %) a díky tomu by se v příštím roce mohla na úrovni volného cash flow dostat do kladných čísel. Zlepšená rozvaha společnosti umožní refinancovat dluhopisy splatné v roce 2017 za výrazně nižší úrok.
Navzdory prvním náznakům zlepšování situace zejména v zemích jihovýchodní Evropy (ve 2.kv. 2013 CME byla zde schopna zvýšit tržby o 2-4% r/r) a postupnému návratu hlavních inzerentů v České republice, se nám zdá celoroční odhad OIBDY v rozmezí 50-70mil. USD, kterou management představil po minulých výsledcích, za jen stěží dosažitelný, což může vyvolat negativní reakci trhu.
CME se obchoduje na 11.6 násobku EV/OIBDA2015 a 26,5 násobku P/E2015, což je 42%, respektive 92% nad průměrem konkurenčních společností v mediálním sektoru, což podle našeho názoru není ospravedlnitelné.
Situace na trhu s TV reklamou
Reklamní trhy v regionu SVE jsou stále slabé a výrazně náchylné k negativním šokům, nicméně i tak vidíme první náznaky zlepšování situace. Pozitivem je zejména normalizace obchodování s reklamou, když z období totální nervozity a krátkodobého obchodování se postupně víc a víc přechází na dlouhodobější kontrakty. Špatná situace na klíčovém trhu v České republice je umocněna rozhodnutím CME výrazně zvýšit ceny reklamy na začátku tohoto roku. To mělo za následek, že velká část inzerentů přešla ke konkurenci a část dokonce z trhu televizní reklamy úplně odešla. Své investice přesunuli zejména na internet a dokonce také do dlouhodobě klesajících tištěných médií. Celkový televizní trh by měl v České republice meziročně klesnout o přibližně 10,3%, tedy výrazně více než okolní trhy (-5,2% v případě Chorvatska až po 8,3% v případě Slovinska).
Ocenění
Pro ocenění akcií společnosti jsme použili model diskontovaných cash flow na základě našich odhadů pro roky 2014-18. Úrokovou míru jsme založili na WACC, pokračující hodnotu na základě perpetuity a použili jsme počet akcií po navýšení kapitálu a konverzi akcií třídy B. Podle modelu jsme tak odvodili dvanáctiměsíční cílovou cenu 5 $ na akcii, což vzhledem k aktuální tržní ceně implikuje doporučení Redukovat.
Václav Kmínek
analytik, Česká spořitelna
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz