(Kurzy.cz)
KB hlásí vysoký nárůst klientely přímého bankovnictví
PRAHA (ČIA) - Celkem 64procentní nárůst počtu klientů využívajících přímé bankovnictví loni zaznamenala Komerční banka (KB). Telefonický nebo internetový přístup nyní využívá zhruba 30 procent klientů banky. Loni zákazníci podali telefonicky nebo přes internet dvě pětiny všech příkazů, tedy 70 milionů. V meziročním srovnání to představuje nárůst o 40 procent. Na dnešní tiskové konferenci to uvedl ředitel KB pro přímé bankovnictví Jan Kubálek. Nejvíce klientů přímého bankovnictví využívá Expresní linku. Ke konci roku tuto službu využívalo 274 tisíc zákazníků, což je meziročně o 40 procent více. "Polovina hovorů v rámci telefonního bankovnictví je uskutečněna z mobilního telefonu," dodal ředitel libereckého centra telefonního bankovnictví Mojmír Prokop. Výraznější nárůst během loňského roku zaznamenalo internetové bankovnictví. Počet klientů vzrostl o 205 procent na 72,7 tisíce. Počet plateb přes internet vzrostl oproti roku 2001 čtyřnásobně na 10 milionů. Pro větší podniky je určena speciální služba Profibanka, kde počet klientů loni vzrostl šestinásobně na 18 tisíc. KB vykázala za první tři čtvrtletí roku 2002 podle mezinárodních účetních standardů zisk ve výši 6,3 miliardy korun. Ve stejném období roku 2001 činil čistý zisk banky 2,53 miliardy. Majoritním vlastníkem KB je Société Générale s 60procentním podílem. Celkem 7,36 procenta akcií drží The Bank of New York ADR Department, zbytek vlastní ostatní akcionáři. Účet u banky má zřízeno 1,3 milionu osob. -dtr-,-kaj- |
|
|
Poslední zprávy z rubriky Údaje o firmách:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz