LAE-ČR-2002 - cesta k oslovení 381 tisíc
Projekt LAE-ČR-2002 je druhým ročníkem periodického výzkumu čtenosti vymezené skupiny periodik v přesně definované cílové skupině osob s rozhodovacími pravomocemi a zároveň i analýzou této cílové skupiny.
Cílovou skupinou jsou osoby s rozhodovacími pravomocemi - ředitelé, vrcholoví manažeři, vedoucí řídící pracovníci, podnikatelé minimálně se 3 zaměstnanci, samostatně činní vyšší odborníci, kvalifikovaní zaměstnanci, řídící pracovníci ve státní správě.
STRUKTURA VZORKU
Cílem výzkumu je získat aktuální validní údaje pro plánování inzerce business-to-business v této cílové skupině. Předmětem výzkumu je mediální chování cílové osoby včetně využívání Internetu, její podíl na rozhodování při nákupu zboží a služeb, včetně telekomunikační techniky a technologie, investiční záměry firmy a vybrané ukazatele individuální spotřeby cílové osoby.
Při definování cílové skupiny jsme vycházeli z dlouholetých zkušeností s obdobnými projekty v zahraničí a našich zkušeností z výzkumu LAE-ČR-2000 a dalších výzkumů elit, které GfK Praha realizuje. Struktura cílové skupiny je obdobná složení vzorku výzkumu LAE v Německu. Zastoupení jednotlivých podskupin ve finálním vzorku vyšetřené populace odpovídá socioprofesní struktuře populace ČR.
Pro určení kvalifikovaného odhadu početního zastoupení jednotlivých skupin v cílové populaci bylo využito datových souborů příjmového mikrocensu, ročních datových souborů výzkumu MEDIA PROJEKT a údajů z pravidelného šetření pracovních sil ČSÚ. Vymezení základního souboru a jeho struktura byly zpracovány a nově aktualizovány ve spolupráci s pracovníky Sociologického ústavu AV ČR.
Aktualizace pro rok 2002 se opírala o dostupné údaje charakterizující vývoj zkoumaných cílových skupin od roku 2000, kdy byl realizován výzkum LAE-ČR-2000, do současnosti. Využito bylo pravidelných výběrových šetření pracovních sil (Pramen: ČSÚ Zaměstnanost a nezaměstnanost v České republice podle výsledků výběrového šetření pracovních sil 4. čtvrtletí 2001 a stejné starší souhrny).
Porovnáním vývoje v jednotlivých pěti cílových podskupinách byla stanovena celková velikost cílové skupiny osob s rozhodovacími pravomocemi na 381 tisíc, což představuje od roku 2000 snížení o cca 2,5 %. Toto číslo je výsledkem protichůdných trendů, ale vcelku je ho možno charakterizovat jako ukazatel zprostředkovaně odrážející probíhající restrukturalizaci společensko-ekonomické formace směrem k vyšší koncentraci a centralizaci.
Výsledky výzkumu vycházejí z 2 137 rozhovorů uskutečněných na základě kombinace stratifikovaného náhodného výběru a kvótního výběru. Velikost vzorku odpovídá oslovení 0,5 % cílové skupiny osob s rozhodovacími pravomocemi v ČR. Pro srovnání např. ve výzkumu LAE v Německu představuje velikost vzorku 0,6 % této cílové skupiny v německé populaci.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz