Pojišťovny často krátí pojistné plnění
Pojišťovny samy krácení pojistného plnění nepopírají. Obvykle
však mají připravené argumenty, podle kterých je krácení v daném případě v
naprostém pořádku. Nejčastěji argumentují tím, že by se poškozený proplacením
plných nákladů na nové díly obohatil, protože bourané díly byly starší, a tudíž
méně hodnotné. Operují při tom s pojmy jako amortizace a odkazují na paragrafy,
které jsou pro laika naprosto nesrozumitelné. Jejich obhajoba je však zcela neopodstatněná.
Výměnou starých dílů za nové by skutečně ke zhodnocení vozidla mohlo dojít,
musí se však brát v potaz fakt, že bourané vozidlo na trhy vždy ztrácí
svou hodnotu, o neopodstatněném obohacení tedy nemůže být řeč.
Pojišťovny však přicházejí i s dalšími argumenty, proč
svým klientům vyplatili méně peněz. Někdy se jim nelíbí oprava staršího vozu v
autorizovaném servisu, jindy zase naopak vyžadují opravu pouze v jedné ze
značkových smluvních autoopraven. Soudy naštěstí tyto argumenty neuznávají, což
potvrdil i verdikt Ústavního soudu z roku 2007: Rozsah náhrady škody musí zohlednit výši všech nutných prostředků,
které poškozený byl nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu, v
daném případě opravě vozidla tak, aby bylo z technického hlediska stejně
provozuschopné jako před škodnou událostí. Pokud to není možné jinak než za
použití nových náhradních dílů, oprava byla provedena účelně a směřovala k
odstranění následků škodné události. Povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci
do původního stavu nelze přenášet na poškozeného a neodůvodněně jej
znevýhodňovat oproti škůdci. Řidiči, kteří se rozhodnou proti praktikám
pojišťoven bránit, tak mají dobré vyhlídky na úspěch
Stávají se i situace, kdy pojišťovny pojistné plnění zcela
zamítnout. U povinného či havarijního pojištění pak argumentují například tím,
že se nehoda nestala tak, jak řidiči popisují, či že se oba subjekty znají,
tudíž je podezření na pojistný podvod. V mnoha případech však na svá tvrzení
nemají dostatek nebo dokonce žádné důkazy. Z těchto důvodů, ať už se jedná
o zamítnutí či krácení pojistného plnění, je vhodné se proti rozhodnutí
pojišťovny bránit.
Společnost Vaše nároky.cz pomáhá občanům získat finanční odškodnění, na které mají nárok v případě, že se stali obětí nepoctivého a nekalého jednání obchodníků, institucí či státu. Služby společnosti jsou nastaveny pro oboustrannou spokojenost tak, že za ně klient neplatí žádné poplatky a jedinou odměnou pro společnost je provize ze získané částky do maximální výše 25 % pouze v případě vyhraného sporu. Se společností Vaše nároky.cz tedy klient nic neriskuje, nic neztratí a může jen získat. Portfolio oblastí odškodnění, které společnost za klienty řeší, je opravdu široké, od kompenzace za zpožděný let, přes nevyplacenou mzdu, krácení pojistného plnění či reklamaci dovolené, až po náhradu škody za pochybení lékaře.
Více informací na www.vasenaroky.cz.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz