Kolik utratí strany za komunální volby? Nejvíce dá ČSSD
ČSSD
35 milionů korun. Tolik hodlají utratit za propagaci svých kandidátů do zastupitelstev měst a obcí sociální demokraté. "Používáme vlastní prostředky a kontokorentní úvěr, který máme veden," vysvětlil Martin Starec z ČSSD. Zda i letos budou voličům rozdávat párky nebo pivo, ale zatím nikdo prozradit nechtěl.
Hnutí ANO
I do komunálních voleb plánuje Andrej Babiš lákat voliče přes plný žaludek. "Budeme rozdávat lidem mimo papírů volebních programů i nějaké pochutiny," usmíval se Jaroslav Faltýnek z ANO. Vyjít by je to mělo na 13 milionů.
KDU-ČSL
Lidovci chtějí do podzimních voleb investovat o poznání méně, než jejich koaliční partneři. "KDU-ČSL z centrály na komunální volby přispěje částkou tři a půl milionu korun. Určitě rozdávání balonků je vždycky oblíbený u dětí," vysvětlil mluvčí lidovců Václav Pláteník.
TOP 09
Na předvolební kampaň vyčlenila 5 milionů. A o jejím průběhu už má jasno. "Se jistě můžeme těšit na pivo s Karlem, nebo na pivo s Miroslavem Kalouskem," řekl Marek Ženíšek.
ODS
ODS dá na kampaň výrazně méně, než ostatní - pouhé stovky tisíc. Kandidáti si prý mají sehnat peníze sami. "ODS šetří, takže si žádné peníze na kampaň půjčovat nebude," uvedl Martin Kupka.
Úsvit přímé demokracie a KSČM
Sledovat výsledky budou ze svého nového sídla, kde prý mají nájem skoro o čtvrt milionu nižší. Hnutí Úsvit prý bude voliče lákat na guláš a do stranické kasy chce sáhnout pro 8 milionů. Komunisté dají ještě o dva miliony více.
Zda se investované peníze politickým stranám a hnutím vrátí v podobě křesel v zastupitelstev měst a obcí, to se dozvíme 11 října.
Poslední zprávy z rubriky Politika a události:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz