Zavíráme i poslední banky ve městě, ozývá se z Británie
Velká Británie prochází obdobím malé bankovní revoluce, jejíž příčinou je rozmach mobilního bankovnictví, uvedla Asociace britských bankéřů. Užívání bankovních aplikací v Británii se za poslední rok zdvojnásobilo. Končí kvůli tomu desítky poboček.
„Optimalizace“ nejsou ušetřeny ani tradiční velké banky v České republice. Za minulý rok zrušily téměř 20 poboček a propustily přes 900 zaměstnanců.
Zákazníci v Británii provedou denně 5,7 milionu transakcí prostřednictvím mobilních telefonů a jiných mobilních zařízení. “Máme tu úžasnou revoluci ve způsobu, jakým lidé používají svoji banku,” řekl BBC šéf Asociace britských bankéřů Anthony Browne.
V důsledku toho velké banky zavírají desítky svých poboček. Royal Bank of Scotland v dubnu oznámila, že je nucena uzavřít 44 svých kamenných poboček, z nichž 14 jsou “poslední bankou ve městě”.
„Svět se změnil“
V roce 2010 přitom banka slibovala, že žádné pobočky zavírat nebude. “Svět se od té doby změnil,” komentoval mluvčí Royal Bank of Scotland. Finanční transakce přes pobočky se podle něj za poslední čtyři roky snížily o 30 procent. Zákazníci této banky, kterých se tyto změny dotknou, budou obslouženi pojízdnou dodávkou, ostatní budou moci využít místních poboček pošty.
Stejně tak britská banka Barclays oznámila, že plánuje v příštích letech zrušit 19 000 pracovních míst, z toho 10 000 ve Velké Británii.
„Mobilní technologie představuje zlom v komunikaci s bankou. Donutila banky komunikovat jednoduše a na malém prostoru displeje telefonu, což více prospělo vzájemnému porozumění. Mobilní technologie považuji za hnací motor současného retailového bankovnictví,“ říká šéfredaktor serveru Finparáda.cz Zdeněk Bubák.
“Zákazníci preferují služby, které jim zjednoduší a urychlí komunikaci s bankou i spravování financí. S bankovní aplikací mohou kromě klasických služeb také platit faktury pomocí skenování faktur nebo QR kódů, mohou si vyhledat nejbližší bankomaty pomocí ATM lokátoru, nastavit platební limity, dočasné blokování karet nebo internetové platby,” dodává František Cimbálik, specialista mobilního bankovnictví online banky Zuno.
Do mobilního bankovnictví postupně proniká čím dál tím více produktů, v některých bankách je přes ně možné zřídit si cestovní pojištění nebo bezúčelný úvěr. “Měsíčně registrujeme 150 000 přihlášení a uskutečňujeme na 12 000 plateb,” uzavírá Cimbálik.Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 230 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování a konsolidace, kreditní karta nebo kontokorent). Zuno je nekonvenční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life.
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.czJozef Dudáš
Produktový specialista úvěrových produktů online banky Zuno
Od roku 2012 působí jako produktový specialista úvěrových produktů pro Českou republiku a Slovensko. V této funkci je zodpovědný za analýzy a statistiky v oblasti úvěrů, tvoří také nabídky pro stávající i nové klienty, Vedle toho se podílí na testování a kontrole funkcionalit online bankovnictví. Pracuje rovněž na vývoji nových produktů a jejich aktivního začleňování do celkového portfolia banky.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz