5 důvodů, kvůli kterým je nutné akcie okamžitě prodat
Kdy je pravý čas prodat akcie? To je jedna z nejčastějších otázek při investování. Nejraději bychom, jakožto dlouhodobí investoři, odpověděli: "Nikdy!" Přesto se však najde alespoň pět důvodů, kvůli kterým je nutné akcie neprodleně prodat. 1. Jiné, lepší příležitosti Někdy se ani neděje nic "špatného" se společností nebo s jejími akciemi, ale v okolí se zkrátka objeví nějaká zajímavější nabídka s perspektivou většího výnosu. Potom bychom měli zvážit, jaké nejméně atraktivní akcie z portfolia vyřadíme (nejčastěji sáhneme po těch, které jsou ve ztrátě), a přeskupit uvolněný kapitál do nově vybraných investic s lepším růstovým potenciálem. 2. Obrat v podnikání Pokud dojde k razantním změnám v podnikání společnosti, měli bychom určitě zpozornět. Může jít o velkou akvizici, výměnu managementu společnosti nebo změny v konkurenčním prostředí. Každopádně, pokud se tak stane, musíme nejprve novou informaci pečlivě posoudit a ujistit se, jestli důvody, díky nimž jsme akcii kupovali, stále trvají. Může vám pomoci jednoduchý trik: u každé akcie si nejprve vypište důvody, které vás vedly ke koupi a pak si vytvořte soupis potenciálních rizik, jež by vás naopak přiměla k prodeji. Prodáváme, pokud:
Neměli bychom se upínat pouze na tržní vývoj vybrané firmy. Je třeba umět správně analyzovat i rizikové faktory celého odvětví, ve kterém naše společnost operuje. Zde je však velmi důležité umět dobře rozlišovat mezi dočasnými a trvalými změnami. Při recesi nemusejí vykázat dobrá finanční čísla ani nejlépe řízené firmy! Jaké jsou další důvody, při kterých byste měli zmačknout tlačítko „SELL“? |
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz