Zdarma? Ne děkuji, mám levnější nabídku!
Výše uvedený text je oxymóron neboli protimluv – spojení slov, která se vylučují. Oxymóron mne fascinuje už od střední školy. Máchův Máj se pro mne smrskl na pouze „zbortěné harfy tón“ a „mrtvé milenky cit“. Oxymóron nedává logiku, a neměl by tedy existovat. Lady Gaga mi také nedává logiku, a přesto existuje! Svět se mění a to co platilo v minulosti, prostě zítra platit nemusí. Tohle platí i pro pricing. Pokud jste si mysleli, že nejlepší cena je zadarmo, pak se vás budu snažit přesvědčit, že tohle už dnes mnohdy neplatí.
Nedávno jsem seděl s IT experty jednoho svého klienta a pomáhal definovat pricingové požadavky na nový produktový systém. Tahle práce mne baví, nový systém znamená minimum omezení, co se týká kreativity ve vytváření cenových struktur. „Hele – a umí to taky záporný ceny pro zákazníka?“ zeptal se pan Růžový. Pan Modrý a pan Žlutý si zaťukali na čelo. Jednou toho budou litovat. Záporné ceny pro zákazníka neznamenají nic jiného, než, že zákazník dostává službu/produkt a zároveň za to dostává zaplaceno. Zdá se vám to jako sen? OK. Nazvěme tenhle obchodní model podle snu – Dreamium. V budoucnu se Dreamium stane v některých odvětvích oživlým snem neboli standardním obchodním modelem. Dreamium je dle mého názoru v současné době na vrcholu evolučního řetězce obchodních modelů. V následujících odstavcích vám vysvětlím svůj pohled.
Posvátná hora jménem Mount Revenex
Pokračování článku najdete na http://www.finmag.cz/cs/finmag/financni-poradenstvi/zdarma-ne-dekuji-mam-levnejsi-nabidku/
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz