Reakce na krizi jako ve 30. letech
Shodli se na tom odborníci na reklamu. Jde podle nich především o zaměření se na úsporu, cenu zboží, nákup formou splátek a o důraz na české výrobky.
"Současná reklama pracuje se stejnými prostředky jako před 70 lety. Ve 30. letech, kdy se v Československu projevila hospodářská krize, reklamy stavěly svá sdělení na úspoře ceny, šetření rodinného rozpočtu a na tradici českých výrobků. Poprvé se v tištěné reklamě objevila forma, kde se zákazník dozvídá cenové rozpětí výrobků, tedy že daný produkt je možné si vybrat podle ceny,“ uvedla výsledky svého výzkumu odbornice na dějiny české reklamy Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com.
Důraz na cenu, jedinečné vlastnosti výrobků, českou kvalitu a tradici, srovnávání s konkurencí, důraz na prodejní funkci a efektivitu nebo akční nabídky ve stylu "tři za cenu dvou“, které nacházejí uplatnění nyní, nejsou objevem současného marketingu, ale běžně na nich stavěly firmy už v době hospodářské krize, souhlasil ředitel agentury TBWA Radek Dráb. Právě důraz na cenu, respektive cenovka, bývala nedílnou součástí většiny tzv. produktových inzerátů, dodal.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz