Vídeň potře sexistickou reklamu
Vídeň na svých stránkách nabízí vzory stížností, které mohou lidé kvůli plakátům, letákům či spotům posílat firmám a rakouské radě pro reklamu.
"Je pro mě nepřijatelné, když je kvůli ekonomickým zájmům permanentně poškozována důstojnost žen, neberou se vážně a představují se jako sexuální objekty. Sexistická reklama nemá ve Vídni místo!" uvedla vídeňská radní pro ženy Sandra Frauenbergerová. Dodala, že objektem sexistických reklam bývají i muži, převážně se v nich ale zobrazují ženy.
Reklama není sexistická jen tehdy, když produkt nabízí polonahá žena. Podle webových stránek rakouského magistrátu to platí i pro představování žen jen jako sexuálních objektů či ve stereotypních rolích. "Žena nakupuje, vaří, pere, stará se o děti a o svou postavu a vzhled," popsal magistrátní odbor. Uvedl, že jsou dívky a chlapci denně vystaveni záplavě takových obrázků, což ovlivňuje jejich pohled na svět.
Radní míní, že sebekontrola v reklamním průmyslu zatím mnoho nedokáže. Vzor oficiálních stížností si stačí na internetu jen otevřít a doplnit do něj údaje o zboží či službě, formě reklamy, jejím umístění a datu, kdy ji stěžovatel viděl. Nechybí prostor pro stručný popis plakátu nebo spotu a požadavek na jeho stažení či zákaz, protože podle pisatele odporuje pravidlům o nediskriminování některého z pohlaví a je v rozporu s lidskými právy. Vzory stížností jsou podle vídeňské radní jen první krok v boji. Jako další chce Frauenbergerová proti sexistické reklamě použít "současné právní možnosti", dokud nebude existovat celostátní řešení.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz