Francie vychovává ke čtení novin
TISK: Francouzská vláda předložila další z návrhů na podporu stále utlumovanějšího tisku. Mladým Francouzům, kteří dosáhnou plnoletosti, stát nabídne možnost „bezplatného předplatného“ jednoho výtisku novin podle vlastního výběru týdně po dobu jednoho roku. Výdaje na distribuci uhradí stát, který počítá s náklady ve výši pět milionů eur, vydavatelé poskytnou své deníky zdarma. Francouzská Unie vydavatelů odhaduje, že zájemců o předplatné bude 200 tisíc, tedy necelá třetina z cílové skupiny. Kromě zvýšení odbytu novin má projekt mladé generaci přiblížit návyk pravidelného čtení prestižních deníků. Projekt patří k vládnímu balíku na pomoc tisku, který prezident Sarkozy oznámil už v lednu. Vláda do něj chce investovat 200 milionů eur. Státní pomoc prezident obhajuje významem mediální branže jak z hlediska pracovních míst, tak z hlediska kulturního. Pomoc si podle něj zaslouží podobně jako například branže automobilová. Vydavatele ale zároveň vybídl k rychlejšímu přizpůsobení technologickým změnám, především internetu. Online vydavatelství zároveň osvobodil od živnostenské daně a daňově také zvýhodnil investice fondů do tištěných a online titulů. Stát se na mediální trh vmísil i zvýšením subvencí pro roznos novin z osmi na 70 milionů eur. Chystá se pomoct i s modernizací tiskáren.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz