Reklama na internetu poroste o čtvrtinu
Informovalo o tom Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) v tiskové zprávě. Podíl internetu tak loni zaujímal téměř desetinu celkových investic do reklamy a v Česku mu patří třetí místo za televizí a tiskem.
Za plošnou reklamu inzerenti loni utratili na internetu 3,3 miliardy korun, ve vyhledávání to byla jedna miliarda Kč a za reklamu v katalozích 0,75 miliardy korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu.
"Z průzkumu jasně vyplývá, jak silně se postavení internetu proměnilo. Jeho význam už přesahuje většinu tradičních mediatypů," uvedl předseda SPIR Ján Simkanič. Vzhledem k současné krizi ve všech odvětvích lze navíc podle sdružení považovat odhadovaný nárůst za jednu z prvních pozitivních zpráv pro tuzemské inzerenty.
Při srovnání inzerce v různých typech médií, podle monitoringu inzertních výkonů společnosti TNS MI, internet zaujal třetí příčku za televizí s 26,7 miliardy Kč a tiskem s 20 miliardami Kč. Následovaly outdoorová reklama s 3,7 miliardy Kč, rozhlas s 3,3 miliardy Kč a kina s 0,1 miliardy Kč.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz