Kampaň k předsednictví stojí 37,5 milionu
Při interpelacích ve sněmovně vyčíslil náklady premiér Mirek Topolánek (ODS). První část se spoty o tom, že to Česko Evropě osladí, stála 12 milionů korun. Další část kampaně v listopadu a prosinci s odhalením loga si vyžádala 9,5 milionu. Třetí etapa v předsednickém půlroce má stát 16 milionů.
Vládní výdaje na reklamu k předsednictví kritizoval poslanec ČSSD Jeroným Tejc. Míní, že je zbytečné v době krize utrácet vysoké částky za něco, "o čem každý ví" z médií. Poslanec označil kampaň za naddimenzovanou, podle něj pomáhá spíš reklamním agenturám.
"Poměr z hlediska celkových nákladů i z hlediska vyjednaných podmínek kampaně nebyl takový, aby ohrozil ČR finančně," uvedl premiér. Dodal, že vydaná částka není "nijak omračující" a Česko si marketingovou podporu doma i v zemích EU zasloužilo.
Podle Topolánka cena první části se spotem o tom, jak to Česko osladí Evropě, byla v porovnání s tržními cenami třetinová. Světoznámé osobnosti jako vědec Antonín Holý, architektka Eva Jiřičná, hokejista Jaromír Jágr či topmodelka Tereza Maxová vystoupily v reklamě zdarma. "Veškeré ceny se podařilo stlačit na minimum za režijní náklady," uvedl premiér. Řekl, že zatímco před odstartováním kampaně o českém předsednictví EU vědělo asi 30 procent Čechů a Češek, po ní 80 procent.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz