Výdaje na reklamu napřesrok klesnou
Zhoršila tak svou předchozí prognózu, podle které se měly výdaje naopak zvýšit o čtyři procenta. Upozornila rovněž na výrazné zpomalení růstu poptávky po reklamě ve střední a východní Evropě.
"Nyní je jasné, že trh s reklamou je uprostřed prudkého útlumu," uvedla firma. "Spotřebitelská a podnikatelská důvěra je hrozně otřesená a ekonomické vyhlídky jsou nejisté," dodala. V roce 2010 nicméně ZenithOptimedia počítá s nárůstem výdajů o 5,5 procenta.
V západní Evropě by se měly v příštím roce výdaje na reklamu podle prognózy společnosti snížit o procento a v Severní Americe dokonce o 5,7 procenta. Předchozí odhad přitom počítal v západní Evropě s růstem o 2,6 procenta a v Severní Americe s růstem o 0,9 procenta.
Finanční krize podle firmy navíc zbrzdila růst výdajů na reklamu na některých rozvíjejících se trzích, zejména v Asii a Tichomoří a střední a východní Evropě. "Snížili jsme své odhady růstu výdajů na reklamu pro příští rok v Asii a Tichomoří z 5,2 procenta na 3,2 procenta a ve střední a východní Evropě z 12,7 procenta na pouhých 1,5 procenta," uvedla společnost.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz