Strategie.cz (Strategie.cz)
Marketing a média  |  01.08.2007 13:03:05

Joost na obzoru

Online: Spuštění internetové televize Joost je skutečně na dosah ruky. Po počátečním váhání, způsobeném skutečností, že jména zakladatelů Januse Friise a Niklase Zennstroma způsobovala u šéfů řady firem akutní kopřivku (pro méně informované, tito dva podnikatelé stáli u zrodu nejen systému Skype, ale také systému volné výměny písniček Kazaa), se začínají hrnout reklamní zakázky.

Joost nejdřív podepsal smlouvu s televizními studii, mezi jinými Viacom a National Geographic, a potom se už reklamní agentury začaly předhánět. Mezi firmami, které v prvních měsících často uvidíme, bude Microsoft, Sony Electronics, United Airlines, Purina, Intel, Motorola, Opel, Taco Bell a Unilever.

Pro začátek jsou podepsány smlouvy na tři měsíce, v této době se budou zejména testovat nejrůznější formy reklam. O cenách se sice veřejně příliš nemluví, ale dobře informované kruhy prozradily cenu 50 000 dolarů za tři měsíce pro americký trh, 100 000 pro celosvětové vysílání.

Typy reklam by měly být invenční. Vedle klasických třicetivteřinových klipů by se měly objevit tzv. kontextuální reklamy, které budou řazeny do relevantních programů (první bude pro Purinu). Místo přerušení pořadu se objeví malé okno, a kdo na něj klikne, získá další informace včetně linku na webové stránky. Ty mohou nabídnout reklamní klip nebo budou třeba jenom webovou stránkou mateřské firmy. Z reklamy cestovní kanceláře se tak můžeme proklikat i k objednávce hotelu nebo letenky. Reklamy by měly odpovídat tomu, co uvidíme na obrazovce, čili pokud si herečka začne malovat rty, na monitoru naskočí reklama na rtěnku. V podstatě se tedy bude jednat o integraci přímého marketingu s hloubkou internetu a zábavou televize.

Jelikož uživatelé Joostu budou ponoukáni k poskytování informací o sobě a o svých zájmech, reklamní agentury budou schopny poskytovat reklamní informace doslova na míru, takže kdo se přizná k lásce k zahradničení, uvidí na monitoru reklamu zahradní sekačky a nebude muset sledovat reklamu na patentní kšandy.

Podle slibu zakladatelů Joostu budou reklamy pro začátek omezeny na tři minuty za hodinu, ale to se jedná jen o klasické klipy. Navíc viceprezident divize globálního marketingu Nick Loria otevřeně přiznává, že počet reklam bude záviset na zájmu inzerujících a na tom, kolik reklam budou uživatelé ochotni tolerovat.

Celosvětové vysílání (zatím se předpokládá, alespoň z pohledu reklam, pouze celosvětová a americká verze) bude zřejmě základním problémem potenciální úspěšnosti celého podnikání. Zatímco taková reklama na Microsoft či Intel může zajímat diváky jak v Indii, tak v Rumunsku, Taco Bell bude účinný jen tam, kde si jejich tacos můžeme koupit, a pokud United Airlines nelétají dejme tomu do Barmy, bude jejich reklama v této zemi iritující a pro firmu zbytečná.

Stejně tak bude záležet na tom, jak skutečně globální dosah budou mít jednotlivé programy. Joost totiž bude najednou přístupný všem a všude, zatímco klasická televize si po léta budovala okruh diváků, ať už kvalitou nebo dosahem. K vysílání Joost se může připojit kdokoliv, kritici ale pochybují, zda bude stejný program zajímavý jak pro lidi v Brně, tak třeba v Kuala Lumpuru.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

18.04.2024  Zbyněk Stanjura v diskusním pořadu na CNN Prima News MF ČR (Ministerstvo financí ČR)
26.03.2024  Novinářské kachny mezi lety 2015 - 2020 (Na pravou míru) ec.europa.eu (Evropská komise)
28.02.2024  Výkonným ředitelem SLPV bude Michal Holas SLPV (slpv.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688