Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Výběr zpráv  |  22.01.2007 10:27:45

TV Nova chce být letos hodnou dcerou CETV

Televize Nova chce dát svým majitelům rázně zapomenout na staré zlé časy. Přestože ještě nedávno otřásaly mediálním trhem zprávy o tom, že výkon TV Nova a potažmo celé CETV neodpovídá možnostem firmy, dnes je situace úplně jiná.

Jako důkaz, nechť poslouží statistiky – zatímco v lednu 2006 stál CETV na burze něco málo přes 1400 korun za akcii, o rok později se cena akcie vyhoupla na bezmála 1 800 korun za kus. Investory bude zřejmě zajímat i inzertní výkon. Co se týká skutečných čistých inzertních příjmů činil reálný příjem TV Nova v roce 2006 odhadem něco kolem sedmi miliard korun. Prima loni vydělala podle monitoringu inzerce v hrubých cenách přes osm miliard korun a Česká televize více než čtyři miliardy korun. TV Nova však utržila od svého hlavního konkurenta, totiž TV Prima direkt v počtu vysílaných reklam. Těch se totiž na Primě vysílalo vloni z domácích televizí nejvíce. Diváci TV Prima mohli v roce 2006 vidět 171 tisíc reklam, zatímco na Nově se loni objevilo 104 tisíc reklam. ČT1 pak odvysílala 42 tisíc reklam a ČT2 13 tisíc reklam. Proč je tento údaj důležitý? Investorovi dává přehled o tom, jak efektivně jsou jeho peníze zúročeny.

Špatným zprávám se ale rozhodli dát v letošním roce v CETV vale. Manažeři Novy tak od nového roku zřejmě chytli druhý dech a začali připravovat řadu projektů pro své inzerenty. Tolik alespoň v prohlášeních a upoutávkách televize. Nejen pro inzertní investory to může být dobrá zpráva – vždyť po loňské tvrdé redukci programových nápadů, což se odrazilo, pro Novu propadem inzertních výkonů a poklesem sledovanosti, mohou nově zařazované formáty, budou-li komerčně úspěšné, zvýšit hodnotu společnosti a přitáhnout zájem reklamních investorů zpět na planetu Novu. Oficiální proklamace však už od počátku mají své slabiny. Tou největší z nich je snad to, že hlavní tahák pro diváky, ekonomické partnery a inzerenty Novy má být formát, který tu už vyzkoušela Česká televize. A to velmi úspěšně.

Jde totiž o taneční show, v podání Novy však půjde o kombinaci dvou formátů dohromady, totiž soutěžení v přímém přenosu a reality show. TV Nova, podobně však jako i její konkurentka TV Prima nechtějí vidět jedno – přesycenost formátu reality show u českého diváctva zřejmě dosáhla maxima. Investice do obdobných formátů se může, ale spíše nemusí vyplatit. A přestože programoví ředitelé obou stanic jistě své práci rozumí, nemusí se jejich počínání vyplatit. A z oznámených záměrů TV Nova není příliš jasné, jaké pojistky chce stanice proti případnému neúspěchu nasadit. Tak snad to všichni v blikajících bedýnkách brzo uvidíme.






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688