TV Nova chce být letos hodnou dcerou CETV
Televize Nova chce dát svým majitelům rázně zapomenout na staré zlé časy. Přestože ještě nedávno otřásaly mediálním trhem zprávy o tom, že výkon TV Nova a potažmo celé CETV neodpovídá možnostem firmy, dnes je situace úplně jiná.
Jako důkaz, nechť poslouží statistiky – zatímco v lednu 2006 stál CETV na burze něco málo přes 1400 korun za akcii, o rok později se cena akcie vyhoupla na bezmála 1 800 korun za kus. Investory bude zřejmě zajímat i inzertní výkon. Co se týká skutečných čistých inzertních příjmů činil reálný příjem TV Nova v roce 2006 odhadem něco kolem sedmi miliard korun. Prima loni vydělala podle monitoringu inzerce v hrubých cenách přes osm miliard korun a Česká televize více než čtyři miliardy korun. TV Nova však utržila od svého hlavního konkurenta, totiž TV Prima direkt v počtu vysílaných reklam. Těch se totiž na Primě vysílalo vloni z domácích televizí nejvíce. Diváci TV Prima mohli v roce 2006 vidět 171 tisíc reklam, zatímco na Nově se loni objevilo 104 tisíc reklam. ČT1 pak odvysílala 42 tisíc reklam a ČT2 13 tisíc reklam. Proč je tento údaj důležitý? Investorovi dává přehled o tom, jak efektivně jsou jeho peníze zúročeny.
Špatným zprávám se ale rozhodli dát v letošním roce v CETV vale. Manažeři Novy tak od nového roku zřejmě chytli druhý dech a začali připravovat řadu projektů pro své inzerenty. Tolik alespoň v prohlášeních a upoutávkách televize. Nejen pro inzertní investory to může být dobrá zpráva – vždyť po loňské tvrdé redukci programových nápadů, což se odrazilo, pro Novu propadem inzertních výkonů a poklesem sledovanosti, mohou nově zařazované formáty, budou-li komerčně úspěšné, zvýšit hodnotu společnosti a přitáhnout zájem reklamních investorů zpět na planetu Novu. Oficiální proklamace však už od počátku mají své slabiny. Tou největší z nich je snad to, že hlavní tahák pro diváky, ekonomické partnery a inzerenty Novy má být formát, který tu už vyzkoušela Česká televize. A to velmi úspěšně.
Jde totiž o taneční show, v podání Novy však půjde o kombinaci dvou formátů dohromady, totiž soutěžení v přímém přenosu a reality show. TV Nova, podobně však jako i její konkurentka TV Prima nechtějí vidět jedno – přesycenost formátu reality show u českého diváctva zřejmě dosáhla maxima. Investice do obdobných formátů se může, ale spíše nemusí vyplatit. A přestože programoví ředitelé obou stanic jistě své práci rozumí, nemusí se jejich počínání vyplatit. A z oznámených záměrů TV Nova není příliš jasné, jaké pojistky chce stanice proti případnému neúspěchu nasadit. Tak snad to všichni v blikajících bedýnkách brzo uvidíme.
Poslední zprávy z rubriky Výběr zpráv:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz