Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  27.07.2006 15:08:16

PŘI NÁKUPECH SPOJENÝCH S DOVOLENOU UTRATÍ ČEŠI VÍCE NEŽ DVĚ TŘETINY VÝDAJŮ ZA POTRAVINY AŽ V MÍSTĚ REKREACE


27.7.2006 - Praha
Soubor ke stažení: 
/download/press/1132_cz_int.pdf


Tisková informace společnosti INCOMA Research

Společnost INCOMA Research zjišťovala ve svém výzkumu nákupní zvyklosti českých domácností spojené s letní dovolenou. České domácnosti utratí v souvislosti s dovolenou třetinu výdajů za potraviny ještě před cestou na dovolenou. Dvě třetiny výdajů utratí až v místě rekreace, přičemž třetina výdajů jsou nákupy v prodejnách potravin, třetina útraty v restauracích a stáncích.

Výsledky výzkumu ukazují na postupnou změnu v zažitém trendu, kdy lidé nakupovali většinu potravin z obavy před vyššími cenami zejména v zahraničí ještě před cestou na dovolenou. Podle výzkumu se přiblížily podíly výdajů na nákup potravin v místě rekreace a útraty v restauracích v případě tuzemské a zahraniční dovolené. To může znamenat, že si Češi zvykají více využívat služeb v místě rekreace a to i v zahraničí. Podíl výdajů vynaložených na nákup potravin před cestou na dovolenou, je však stále o něco vyšší u lidí, kteří tráví dovolenou v zahraničí než u lidí, kteří tráví dovolenou v ČR.


Pramen: INCOMA Research, červenec 2006

Výzkum se zabýval také tím, jaké potraviny nakupují lidé před cestou na dovolenou. Bez ohledu na místo, kde svou dovolenou tráví, si s sebou více než polovina lidí bere sušenky a cukrovinky. Více než polovina lidí, kteří se rozhodli svou dovolenou strávit v ČR, nakupuje nealkoholické nápoje, necelá polovina instantní hotová jídla, pečivo a chléb (včetně trvanlivého), a těstoviny nebo rýži. Pro tuzemskou dovolenou je charakteristický také vyšší podíl čerstvého zboží, které lidé před dovolenou nakupují. Turisté mířící do zahraničí si s sebou nejčastěji berou konzervovaná hotová jídla, nealkoholické nápoje a těstoviny nebo rýži.

Výraznější rozdíly se ukázaly u destilátů a tvrdého alkoholu, který s sebou na dovolenou nakupují především lidé směřující do zahraničí. Lidé trávící dovolenou v Česku si s sebou s oblibou berou čerstvé maso a víno, což dokresluje tradiční představu o tuzemské dovolené. Zvýšená obliba tuzemské dovolené u rodin s dětmi je spojená s výrazným podílem nákupů speciální dětské výživy.


Pramen: INCOMA Research, červenec 2006

V případě zájmu o další informace z výzkumu kontaktujte:
Zdeněk Skála, INCOMA Research, tel. 251 117 545, e-mail: skala@incoma.cz

Další informace:

Kontakt: skala@incoma.cz


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688