Věra Stárová (GfK-Praha)
Obchod a služby  |  31.01.2005 09:24:22

Jaký je zájem o nákup léků přes internet?


Téměř 50 % internetové populace se vyslovilo pro možnost nákupu volně prodejných léků prostřednictvím internetu.

Praha 28. ledna 2005 - V současné době je možno prostřednictvím internetu objednávat a nakupovat přípravky z kategorie doplňků stravy (tzv. potravinové doplňky). Existuje řada internetových portálů, které takovéto služby nabízejí. Naopak léky, ať již se jedná o ty volně prodejné či o ty na lékařský předpis, není možno na základě naší legislativy takovouto formou prozatím získávat. 

Přístup české internetové populace k možnosti nákupu léků přes internet zkoumala ve svém nejnovějším internetovém šetření  (GfK Cawibus) společnost GfK Praha. Výzkum proběhl v období měsíce ledna 2005 a  zúčastnilo se ho tisíc osob z celé České republiky, které svým výběrem odpovídaly reprezentativnímu vzorku internetové populace starší 14 let. Jako zdroj adres pro toto šetření posloužil Online klub GfK.

Potravinové doplňky nakupuje v současné době přes internet téměř desetina internetové populace (9,4 %). O něco málo častěji se jedná o osoby střední generace, se základním či středním vzděláním bez maturity.

K hodnocení zájmu internetových uživatelů o nákup léků přes internet byla použita stupnice od 1 do 5, kde 1 vyjadřovala velký zájem o danou službu a 5 naopak zájem nulový. V případě volně prodejných léků se téměř polovina oslovených (46,2 %) vyslovila pro takovouto formu nákupu. Tito zájemci pocházejí nejčastěji z řad starších občanů, obyvatel nejmenších obcí, osob s nižší úrovní dosaženého vzdělání. Naopak nezájem (bodové hodnocení 4 a 5) projevila necelá třetina (31,6 %) internetových uživatelů. V tomto případě se častěji jedná o muže, generaci čtyřicátníků a obyvatele malých měst. Z regionálního pohledu jsou to pak častěji obyvatelé moravských krajů. V případě dotazu na online nákup léků na předpis, zájem ze strany dotázaných značně poklesl. Pro nákup se vyslovila čtvrtina respondentů, opačné stanovisko zaujala více než polovina internetové populace (52,6 %). Nejčastěji takovouto službu odmítají vysokoškolsky vzdělaní respondenti.

 

Skupina GfK v ČR

Skupina GfK v ČR –  GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu.

Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz

Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.

 

GfK Group

GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících
v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Více viz: www.gfk.com

 

Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:

Consumer Tracking

Informační servis  k otázkám trhu a marketingu dotýkajících se každodenního nákupního rozhodování  a chování spotřebitelů nejen u předmětů denní potřeby, ale i předmětů dlouhodobé spotřeby a služeb.

Více viz: www.gfk.com

HealthCare

Informační servis k otázkám vývoje produktů, komunikace, image a cenových vazeb léčiv, tržní pozice a spokojenosti zákazníků, měření množství a obratu použitých materiálů a produktů u zubních lékařů a laboratoří, měření spotřeby      veterinárních léčiv. 

Více viz: www.gfk.com

Retail & Technology Informační servis k otázkám marketingu, logistiky a odbytu v průmyslu a obchodu, působících na trhu spotřební techniky.
Více viz:
www.gfkms.com
Media Informační servis o chování a postojích uživatelů médií. Nejde přitom jen o kvantitativní analýzy diváků, čtenářů posluchačů, ale i o kvalitativní studie zaměřené na jejich akceptaci, preference a vybavování si mediálních obsahů.
Více viz:
www.gfk.com
Custom Research

Informační servis o vývoji, pozici a péči o produkty a nabídky služeb k optimalizaci mixu marketingové politiky aktivit a k řízení produktových a firemních značek, jakož i k loajalitě spotřebitelů.

Více viz: www.gfkcr-ww.com

Další informace:

Kontakt: vecerkova@gfk.cz
Volně prodejné studie:
Nabídkový list:
Prezentace:
Relevantní články:


On-line Shop
- prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu

Pro bližší info klikněte na malé obrázky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688