Akcie francouzské automobilky Renault SA zaznamenaly největší denní pokles v tomto roce, když atakovaly véce mež 7% propad (aktuálně 5,81 %), co zisk automobilky nedosáhl odhadů analytiků a kvůli varování, že na některých světových trzích rychle rostou cenové tlaky. Naštěstí výsledky firmy podpořily vyšší tržby partnerské automobilky Nissan i začlenění ruské Lady do portfolia firmy.
Provozní zisk Renaultu za 2. čtvrtletí meziročně vzrostl o 18 procent na 1,82 miliardy eur, zatímco odhady analytiků počítaly s vyšším číslem, totiž 1,85 miliardy EUR. Akcie firmy na pařížské burze v první reakci klesly až o 7,2 procenta, což je největší propad od června roku 2016. Výrobní provozní marže Renaultu SA se zvýšila jen o 0,1 bodu na 4,8 procenta, i když dodávky vzrostly o 10,4 procenta.
Konfrontace s výsledky hospodaření hlavního konkurenta Renaultu na domácím trhu, společností PSA, jen den po oznámení jeho výsledků, nevyznívají pro Renault příznivě. Výrobce značky Peugeot totiž dosáhl výrobní provozní marže 7,3 %, a to i přes nevýrazné změny v objemu prodeje. Podle Carlose Ghosna, generálního ředitele aliance Renault-Nissan chce ale firma v letošním roce předčit Toyotu a Volkswagen, aby se stala největší světovou automobilovou skupinou v prodejích. To se zatím jeví jako splnitelný cíl. Aliance Renault-Nissan se totiž stala právě díky prodejům v prvním pololetí roku největší automobilkou na světě. Pozici světové jedničky získala vůbec poprvé. Za ní skončil německý Volkswagen a japonská Toyota.
Společnost Nissan-Renault, jejíž součástí je i Mitsubishi Motors, prodala za leden až červen 5 268 079 vozů, Volkswagen prodal 5 155 600 vozů a Toyota 5 129 000. Volkswagen, kterému patří řada dalších značek jako Audi, Škoda Auto, Seat a Lamborghini, se loni poprvé stal největší automobilkou na světě. Předtím si několik let tuto pozici držela Toyota. Pověst Volkswagenu sice utrpěla po propuknutí skandálu s naftovými vozy, tyto škody však kompenzuje rostoucí prodej v Číně a na některých dalších trzích.
Na čtvrtém místě s prodejem 4,7 milionu vozů skončil americký General Motors, který si držel pozici světové jedničky sedm desetiletí až do roku 2008, kdy ho předběhla Toyota. GM se sice podařilo vrátit na výsluní ještě v roce 2011, kdy se výroba Toyoty kvůli zemětřesení a přívalové vlně cunami na severovýchodě Japonska snížila, v dalším roce však o tuto pozici opět přišel.
Zařazeno | pá 28.07.2017 11:07:00 |
---|---|
Zdroj | Patria |
Originál | patria.cz/zpravodajstvi/3590671/automobilka-renault-sa-chce-byt-svetovym-lidrem-v-prodejich-vysledky... |