V podstatě máš pravdu s tím, že všechny výhody a nevýhody by se měly vztahovat na fyzickou osobu a nikoliv na značku auta, které si pořídíš. Riziko, že chytíš "malus" i na další auto je dán tím, jak jsi schopen ovládat to první vozidlo. Je úplně jedno jestli svým způsobem jízdy roztřískáš Trabanta , nebo 3,5 litrové Audi. Následky jsou přímo úměrné rychlosti jakou jsi jel.Nevšiml jsem si, že by kolem silnic ty hromady šrotu pocházely z Trabantů. Ani toho, že by jejich bezpečnostní vybavení mělo nějaký vliv na následky. Ten, kdo jede jak dobytek (
vesměs to jsou řidiči těchto luxusních vozidel), může řídit cokoliv. Pokud patřím do tohoto okruhu řidičů, neměl bych tím, že si pořídím nové auto smazat to, co jsem způsobil svojí bezohlednou jízdou. A naopak výhodu, že jsem pojišťovnu ušetřil od povinnosti pojistného plnění, bych si měl přenést i na další vozidlo. Současný systém pojištění umožňuje beztrestnost tím, že se vztahuje na auto a nikoliv na fyzickou osobu. Rizikem není auto, ale ten kdo ho řídí.