Zeptat se pouze prodejce či výrobce?
Anglické přísloví říká něco ve smyslu "neptej se prodejce encyklopedií, zda encyklopedii potřebuješ".
Je to narážka na podomní prodej. Stejně naivní je si myslet, že všichni prodejci mají zájem Vám nabídnout matraci ideální pro Vás a ješte tomu rozumí. Divila byste se.
Stejným způsobem jako Vy uvažovali ti, kteří si nechali nasekat od finančních poradců někdy naprosto zbytečné kapitálové životní pojistky a investiční pojištění (je to přeci takové lepší spoření, když to říkají i v televizi že?). Teď to ruší a kupodivu přijdou o 2 roky vkladů. Měli ale info, že to lze kdykoliv zrušit. To je pravda, ale jaksi jim nikdo neřekl, že přijdou o 2 roky vkladů. Tedy o pouhých cca 20 - 30 tisíc. Proč se na to nezeptali prodejce, ten to přeci musí vědět nejlépe ne?
Ideální je vědět své a kontrolovat to s tím, co Vám prodejce řekne.
A Váš vzácný mail? Je to něco za něco. Každému chodí desítky spamů na věci, které nepotřebuje. Jestliže to potřebuji a mohu se kdykoliv odhlásit, byl bych sám proti sobě.
Stačí si třeba během 2 minut udělat nový mail na Seznamu. Nehledě na to. že když občas dostanu nějaký tip ohledně bytu - domácnosti atd. (třeba dnes o emisích VOC, formaldehydu aj. ohledně podlah v dětském pokoji či ložnici ze stejných stránek), tak jsem za to vděčný. I kdybych to měl za 1 s smazat (mažu další desítky hloupostí, kde se nemohu bránit a ani je nepotřebuji).
Podobné věci fungují tak, že se kdykoliv můžete jedním klikem vyřadit z databáze a už nikdy na Váš mail další info nepřijde.
Ale jestli hledáte jednoduché řešení, bez námahy si přečíst pár stránek, tak se holt odevzdáte do rukou obchodníka a můžete se modlit, aby to byl srovna ten solidní (i solidní obchodník ale nemůže nic dělat, když má v obchodě bídné matrace). A která je kvalitativně bídná jednoduše podle manuálu poznáte.
A že je mezi matracemi jednotlivých výrobců propastný rozdíl v technických parametrech Vám garantuji. A uvidíte ve spoustě prodejen nechápavé výrazy, proč se na to vlastně ptáte (když ostatním "ovečkám" je to jedno). Až když jsem si vybral výrobce (či dva), hledal jsem u něj osobně matraci, která mi sedne. A teprve pak je dobré se s prodejcem poradit o pocitech při ležení na matraci (tedy pakliže mezitím neprodává současně třeba textil). Jsem analytický tip, takže mi manuál ušetřil desítky hodin bloudění po internetu a zbytečných prodejnách.
Já jsem to tak alespoň udělal a autorovi jsem vděčný, natož abych si stěžoval, že si musím přečít tolik textu, jako když si v tramvaji přečtu noviny.
Věnovat půl hodiny času studiu výrobku, který mi bude při spánku dobře nebo špatně sloužit cca 30 000 hodin si mi nezdá vůbec jako špatná investice. Vám ano?