Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

přečíst (0) 03.02.2004 00:05  Dejna  radost.relaxzavinacworldonline.cz  (34133)

Větrné elektrárny, aneb Bohoušku, nemůžeš věřit všemu, co říkají v televizi!!!

Pánové bretbery, optiku, bobbe, neblbněte ostatním hlavy! Vidím, že medální masáž ze strany MPO a ČEZu funguje. Nulové znalosti lidí o větrných elektrárnách využívají k tomu, aby si každý nakonec řekl, že těžce kontrolovatelné a neekologické spalování biomasy ve fluidních kotlích od ČEZu je jediná možná varianta využití alternativních zdrojů v Česku. Nikdo z vás si neuvědomuje, že větrné elektrárny jsou pouze snadný terč v rukou manipulátorů. A že nikdy nemůže znamenat pro člověka žádné nebezpečí. Lidi na první pohled vyděsí ta výška, ale když si k tomu okamžitě přečtou, že to seká ptáky, stává se z elektráren monstrum. Jó, kdyby ale měli možnost si přečíst, že jeden stroj vytočí kolem 5 miliónů kWh ročně, a pokryje spotřebu 5.000 lidí, nebo o tom, že každý stroj je vybaven senzory proti chvění, a při námraze se okamžitě zastavuje a žádnými kusy námrazy neháže do dáli, tak by se na to dívali jinak. Že každý stroj ušetří za dvacet let 800 tun SO2, 7000 tun popílku, nemusí se spálit 100 000 tun nekvalitního hnědého uhlí a nemusí se vytěžit 2 750 tun vápence, to napadne asi málokoho. 

Argument hlučnosti je dnes mimo hru, normy hluku jsou splněny při vzdálenosti 600 metrů od obydlí. Včerejší televizní šot byl právě z jednoho sporného místa, 450 metrů od domů. To se pak není čemu divit. Ale chlapi, v Evropě jsou desítky tisíc elektráren!!! Nikdy nebude mít žádná stavba stoprocentní podporu.

A nové záložní zdroje? K čemu? Vždyť se u nás může postavit při dobré vůli pouze stovky větrných elektráren o výkonu stovek MW. To není pro energetickou soustavu významný výkon, navíc díky rozmístění elektráren po celé republice nemůže docházet k náhlým výpadkům všech elektráren najednou. Větrné proudění je možné s velkou přesností předpovídat na několik dní dopředu, energetiky s těmito údaji mohou snadno regulovat. Ale kdyby se přeci jenom nad celou republikou z neznámých důvodů ztratil vítr, budou tady nadále existovat uhelné zdroje, které právě díky těmto větrným elektrárnám budou fungovat jako záloha.

Infrazvuk možná někteří z vás dokážou definovat, ale asi těžko budete vědět, jakou jeho hladinu máte ve vašem autě nebo kanceláři. V půlkilometrové vzdálenosti od elektrárny je asi poloviční.

Další téma - ptáci prý usedají na lopatky, když elektrárny stojí, a při příchodu větru jsou jejich tělíčka rozsekány. Holý nesmysl!!! Někdo si to plete s ventilátorem. Vždyť rotor má 40 tun! Naštěstí pro ptáky jsou otáčky velmi nízké, kolem deseti za minutu. A ptáků, kteří hrají tuto ruskou ruletu průletem lopatek, je velice málo. Podstatně méně než těch, kteří zkoušejí sedět na drátech vysokého napětí nebo přeletět silnici.

Ještě něco k cenám. Podíl větrné energetiky v Německu je významný, proč tomu tak je, to víme všichni. Přesto se cena kWh pro domácnost zvedla jen o jeden cent. Já bych na tak velké zdražení u nás nesázela. Mluvčí ČEZu nás však jistě brzy přesvědčí o opaku. A pro spoustu z vás ještě jedna šokující zpráva: představte si, že elektrárny si budou platit investoři sami! Možná tomu nevěříte, ale jsou i tací podnikatelé, kteří nebudou tunelovat Státní fond životního prostředí, ani ČEA, a klidně si projekty zaplatí sami! Bez dopadu na státní rozpočet.

Na závěr bych se chtěla přiznat, že nepatřím k žádné zelené alternativě, a s Ambrozkovými názory na vytlačení jádra obnovitelnými zdroji nesouhlasím. Obdivuji management ČEZu, jak se dovede na trhu orientovat, a nepustí žádnou šanci. Mám zainvestováno do ČEZu stejně jako vy, ale pokud bude příležitost investovat do větru, určitě toho využiju. A protože každý rád využije zajímavé příležitosti, vsadím se, že časem i vy do těch "zatracovaných" větrných elektráren budete investovat. O tom není sporu.

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:45  Kozina+  (67619)

Krásný příklad argumentace zelenochcanečníka

Vadí vám že by vám ve dne v noci za barákem hučeli větrníky? Normu na vás, holomci. Nám vadí trubky v nejaderné části. Cože, že jsou podle normy vpořádku? Jak podle normy, co podle normy?! Nás žádné vaše normy nezajímají, my se bojíme! // Jinak by se dalo říci, že větrná elektrárna pokryje spotřebu mnoha lidí. Tedy těch, kteří si topí jen, když fouká vítr ;-)// Stovky MW zdrojů, které se naprosto chaoticky zapínají a vypínají, by byly pro naší energetickou soustavu PROBLÉM. Některá ťululum to možná neví, ale každý větší odběratel má dohodnutý odběrový harmonogram, podle něj distributoři objednávají a elektárny plánují výrobu. Síť funguje dobře právě proto, že většina odběratelů harmonogramy +- dodržuje. I proto, může být elektřina relativně levná. V normální síti je to jako v normálním obchodě: zákazník objedná, zákazník dostane, výrobce se přizpůsobí. Jenže větráky jsou takoví výrobci, co se přizpůsobit neumějí. Takže zákazník objedná "kolik energie chce", větrník něco chaoticky dodá a zbytek do fungování musí dorovnat ostatní zdroje energie. // Ekonomicky vzato je hodnota energie z větráku nižší, než cena ze kterého se dá domluvit, že v pátek od 6 do 8 poběží a podstatně nižší, než ze zdroje, na který se houkne už a on do dvou minut začne dodávat. Zákon ale zakotvil úplně obrácený poměr, což je nesmysl.// Smysl větráky dávají v soustavě, která má nadbytek regulačních kapacit, tedy v podstatě vodních elektáren.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:41  Rob  (38636)

...

Dejno , ty máš asi nulové znalosti o splaování biomasy ve fluidních a starších průtlačných kotlích Čezu. Navíc elektrárny budou mít podle nových zákonů o ochraně ovzduší takové limity, že silniční provoz je proti provozu v nich armagedon pro zelený jako si ty. Hodnoty emisí na hranici desetiny původních jsou doscela drsný. Ale budou je plnit. To, že větrné elektrárny vydávají hluk na hranici infrazvuku je jasný fakt. A nejvíce ty, které mají největší účinnost. Je to ten typ se dvěma lopatkami svinutými do šroubovice s vertikální osou. Je jich v Německu dost. Sám jsem je slyšel a díky, fakt bych nechtěl bydlet ani kilák od nich. Jak se v noci nese charakteristický zvuk sem si do té doby nedokázal představit. S intervalem jedné až dvou sekund se ozývá nádherné a hluboké "whow" whow" "whow".  
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 11:37  Kozina+  (67619)

Ježíšku na křížku, biomasa, další ptákovina

Jo, s biomasou je to tak, že to, co do včerejška nakupovali společnosti, které vyráběli dřevotřískové desky, nakoupí ČEZ na spálení. Takže to, co by skončilo v nábytku, skončí v komíně. Případně ČEZ přeplatí jiné odběratele, třeba obce, které si na štěpky udělali kotelny. Pokud někdo vidíte ekologický přínos, dejte mi vědět. Já ty brýle nemám. V celém tom dotovacím nesmyslu by měl smysl snad jen dotovat majitele lesů, za to, že zbytky nespálí ani nenechají shnít, ale odvezou k nějakému kvalifikovanému spalovateli.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 03.02.2004 11:48  OPTIK Jméno 'OPTIK' používá stále stejný uživatel  (19831)

Ježíšku na křížku, biomasa, další ptákovina

Jóóóó´, celá EU je o nesmyslných dotacích a obrovských nesmyslných přesunech zboží. Máslo z Belgie putuje do Itálie a Italský máslo zpět do Holandska. A všichni jsou spokojený. Přepravci mají co vozit, spotřebitel má ve svém suprhypermárketu velký výběr. Hlavně, že si můžeme natřít křupavý rohlík máslem. To je taky ekologie, a la EU
Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 12:20  Kozina+  (67619)

To já si belgickou paštičku v Tescu rád koupím

Naštěstí o ní nikdo neví a je tvrdě dotovaná ;-) Ale vážně, doprava zboží prostě levná relativně je a mně to nevadí. Protože mi z nafty, kterou propálí dopravci, opravují silnici. Možná by ale bylo rozumné, sjednotit u nafty a benzínu tzv. spotřební daň. Proč je vlastně u nafty nižší, je ekologičtější? Předpokládám, že není, exhalace budou asi i horší. Tak proč? Že by zvyk z doby, kdy byly i náklaďáky na benzín a bylo potřeba něco udělat, aby se ekonomicky (tedy na palivo) využívalo větší spektrum ropy? Zase to někdo "nenechal na trhu" a teď s tím zvýhodňováním neumí přestat?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 11:16  Dejna  (49162)

...

Princip spalování biomasy spolu fosilními palivy v zemích EU není považován za obnovitelný zdroj. Jenom naivka může věřit prohlášením provozovatele, kolik spálil biomasy a kolik uhlí. A čarování s výhřevností se přímo nabízejí - koupím vlak štěpky, roztopím kotle, a do kolonek si místo koupeného smrku napíšu dub. Robe, doufám že tady neklesnem až na úroveň ponižování toho druhého, ale ještě k těm větrníkům. Přece mi nechceš říct, že při stavbě všech 40 000 velkých větrných elektráren, co v Evropě jsou, byli místní lidé obelstěni, a teď jsou nešťastní, že je tam mají? To nemyslíš vážně, že ne. A při hodnocení hluku se musíš postavit pod elektrárny, které budou stát u nás, tzn. ty nejmodernější, a hlavně třílisté, a ne pod nějaké dvoulisté experimenty z minulého století.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:21  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (32014)

obchodník s deštěm, pardon, s větrem

Všechno již řekli pánové mluvka Kozina+ & company. Ale váš první odstavec mě přikoval k zemi. Jako "spotřebitel" větrné energie vám doporučuji si tuto vyzkoušet na vlastní kůži. Pak snad budete argumentovat rozumněji. Budiž, ale jedno vám určitě neodpustím = ..."Nulové znalosti lidí o větrných elektrárnách využívají"... co tak změnit argumentaci na: "nulové znalosti lidí o jaderném odpadu, aby si každý nakonec řekl, že těžce kontrolovatelná technologie neodežene turisty z nevábně vypadajících dědin a místní matky nebudou rodit dvouhlavé saně a dvanácti končetinami"... atd... atd...

Potom argument = snadný terč v rukou manipulátorů, hmn, zní opravdu věrohodně. Co tak účelový terč jádro? Takže to všechno otočte a nesnažte se rozbíjet tkalcovské stavy.

Napadlo vás někdy, že je přímo výhodné zlikvidovat fluidní spalování, včetně biomasy a nechat "žít" alternativní zdroje + jádro? Alternativní zdroje za účelem, aby si lidstvo uvědomilo krásu a potřebnost přírodních zákonů. Jádro proto, aby se mělo lidstvo čím živit. To lze skloubit. Zatvrzelost zelených odborníků tomu brání, i tím že klidně používá stejně obrácených argumentů, jako významný, zásadní a pod...tyto výrazy používá Špidla a myslící bytost si pod nimi nedokáže nic představit.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 11:40  Dejna  (39997)

obchodník s deštěm, pardon, s větrem

Pijacku, s tím jádrem máte naprostou pravdu. Když vidím tu hysterii kolem, říkám si díkybohu, že máme aspoň dvě jaderné elektrárny. Jenom mi řekněte, proč všichni věří tomu mediálnímu masírování, a přitom u nás nestojí prakticky žádná větrná elektrárna?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 11:47  Pijack Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel  (32014)

obchodník s deštěm, pardon, s větrem

Masírování = budiž vyhledávané téma pro lidstvo. Zrovna tady (burza, média, obchodníci, lobisti, výrobci...) je masírování nejpopulárnější zábava. Už jsem se zmínil výše, lidstvo je rádo klamáno !!! Tak proto, jiný důvod nevidím. O čem jiným by lidičci klábosili? Kdyby všichni pochopili, že 2 + 2 = 4, tak by nikdo neoponoval a bylo by tady hrozný ticho.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:18  bretbery  (42727)

...

Dejno, myslim si, ze jsem urcite neblbnul hlavu a na kazde vete, kterou jsem napsal si stojim!!!

 

To, ze odletuji kousky namrazy jsi potvrdila sama. Samozrejme, ze kousky namrazy neodletuji, kdyz elektrarna stoji, ale to jen podluzuje obdobi, kdy je elektrarna k nicemu a ver tomu, ze mnozi investori, kteri dali balik za vetrnou el. urcite toto pravidlo nedodrzuji.

 

Netvrdim, ze v autech a pod. se infrahluk nevyskytuje, tvrdim jen, ze se u vetrnych el. vyskytuje taky. A do toho cca 1km s cenami domku to plati rovnez.

 

S tou predpovedi a modely a ze distribucky nejsou nadsene,  to je taky pravda. Kdyz si vezmes statistickou uspesnost predpovedi pocasi, tak to neni ani v dnesni dobe zadna slava, vcetne sily vetru a varianta rozprostreni vetrnych el. po cele republice….nejsme Kanada, nebo USA, nebo aspon Nemecko…s nasi rozlohou je to nic moc. Snad bude existovat nejaka dohoda mezi zememi EU, ale ty naklady....

 

To, ze elektrarna seka ptaky a podobne nesmysly jsem nepsal…

 

Myslim si, ze delam hodne pro ekologii jako radovy obcan a byl bych rad, kdyby budouci generace meli stejne prostredi, jako bylo treba pred 200lety. Predstavy nekterych ortodoxnich ekologu, kteri nemaji za sebou ani semestr fyziky mi ale fakt lezou krkem. Ono totiz jak se klasicky rika, pravda je nekde uprostred a vsechno ma sve vyhody a nevyhody…na kazde elektrarne najdes mouchy a jestli je lepsi jadro nebo vitr, je jen otazka nazoru, nikoli skutecneho dopadu na zivotni prostredi, raz krajiny. Ale oni zatvrzele trvdi ty svoje teze a nic jineho proste neexistuje….

 

Mimochodem, uz mam vyhlidnute pekne policko na vetrnou el.…jen porad nemuzu sehnat zadne na tu vodni….nevis o nejakemJ ?

 

...sem se nejak dnes rozepsal sakra….

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:01  OPTIK Jméno 'OPTIK' používá stále stejný uživatel  (19831)

...

Jo, a ještě drobnůstka. Pokud je lopatka dlouhá 40 m, tak při deseti otáčkách za minutu je obvodová rychlost 150 km/h. Dobrá rychlost pro ptačí "Ruskou ruletu", jak cynicky podotýkáte.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:06  Imation  (42637)

...

     Nebuď takovej "pintlich"  :)

Zakážeš snad auta když se v nich zabíjejí lidi ?!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 09:56  OPTIK Jméno 'OPTIK' používá stále stejný uživatel  (19831)

...

Moc se mi líbí ta věta "kdyby se náhodou z neznámých důvodů nad republikou ztratil vítr, tak zde budeou záložní zdroje" A ty jako bude financovat kdo? Přestane foukat vítr a zatopíme v kotlíku v tepelné elektrárně? Ta se neroztopí za deset minut... A vodní zdroje pokryjí spotřebu jen ze sedmi procent, ty nás také nezachrání... Jaderky zřejmě z principu odmítáte, takže fajn, budem svítit baterkama nebo loučema. Príma představa. Ještě by bylo dobré zjistit, jak dlouho mohou větrníky makat. V Německu je to prý jedna šestina času, tj. průměrně asi 4 hodiny denně. Ale u nás fouká určitě víc než v Německu. Takže větrné farmy???
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:02  Imation  (42637)

...

Když máme kus podmořského dna a kousek Antarktidy, stát psi ronajme nebo koupí pozemek u moře ve Francii, Španělsku nebo Portugalsku.
Postaví se tam jeden "větrník" ........ a rekreační středisko pro unavené státní úředníky :)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

...

Paní kolegyně, jen bych poznamenal, že investoři si výstavbu budou povětšinou platit ze svého (ne všichni), ale samozřejmě za elektřinu nebudou dostávat tržních zhruba 80 haléřů, ale 2,80 Kč. Takže investici nebude dotovat státní rozpočet, ale spotřebitelé v ceně elektřiny. A věřte, že ČEZ se nestaví k větrným elektrárnám zcela odmítavě a tuto podporu hodlá také využít a projekty na výstavbu řady větrných elektráren jsou v rozběhu. Jen je to za výše zmíněných 2,80 Kč poněkud nesmyslné. Podpora kogenerace vede efektivněji ke stejným výsledkům.

A ke zkušenostem V Německu - k Vaší pozornosti uvádím článek z Magazínu německé firmy E.On (najdete jej na www.eon.cz), je to poučné.

Politici musí nalézt odvahu říci lidem pravdu

Pódiová diskuze s Dr. Hans-Dieterem Harigem a třemi poslanci spolkového sněmu

Zlatým hřebem dvoudenní konference představitelů podnikových odborových rad byla jistě pódiová diskuze se třemi poslanci spolkového sněmu. Zúčastnili se jí Kurt Dieter Grill (CDU, Lüchow-Dannenberg), Rolf Hempelmann (SPD, Essen) a Gudrun Koppová (FDP, Ostwestfalen-Lippe), dále předseda představenstva E.ON Energie Dr. Hans-Dieter Harig. Moderátor stanice ZDF Dr. Peter Frey s přehledem řídil téměř dvouhodinovou a velmi živou debatu. Pozvaná zástupkyně zelených Michaele Hustedtová na poslední chvíli svou účast odřekla. Dr. Harig si nebral servítek a bez okolků vyjádřil požadavek, aby politici nalezli odvahu a řekli lidem pravdu o hospodářské a energeticko-politické situaci. Odborník na energetiku pan Hempelmann z SPD odvětil, že politici mají právo zvýhodnit obnovitelné zdroje energie. Větrnou energii je třeba dotovat, aby se do budoucna mohla uplatnit. V reakci na to zdůraznil zástupce CDU pan Grill, že není odpovědné stavět řady větrných elektráren, které nebudou mít využití. Poslankyně za FDP Koppová apelovala na prosazení ”více tržně-ekonomických prvků” u obnovitelných energií.

Také Dr. Harig rázně odmítnul momentální podporu větrné energie. Pan Grill kriticky prohlásil, že “v Německu jsme dospěli do bodu, ve kterém jsme stěží schopni postavit kvalitní tepelnou elektrárnu”. Od té doby, co rudo-zelená vláda dospěla k dohodě o jaderné energetice, lze v Německu jaderné elektrárny provozovat poměrně nerušeně, podtrhl Dr. Harig. Zástupci opozice ve spolkovém sněmu tuto skutečnost viděli méně pozitivně. Před rokem 1998 (v době vlády CDU) bylo nakládání s jadernou energií životu nebezpečné, v současné době rudo-zelené vlády bezpečné je, rozhorlil se pan Grill. Nedůvěra v jadernou energii naprosto znejistila německé hospodářství, řekla paní Koppová.

Není nadále únosné, aby Německo po odstavení vlastních zařízení dováželo proud z francouzských jaderných elektráren. Dr. Harig oznámil, že společnost E.ON Energie údajně vybuduje přesně do roku 2005 vlastní decentralizovaný mezisklad vyhořelého paliva. Rezerva na demontáž německých jaderných elektráren ve výši zhruba 30 miliard eur by proto byla dostačující, řekl dále. Zástupce strany SPD Hempelmann, který byl na pódiu proti třem protihráčům v nezáviděníhodné pozici, slíbil, že spolková vláda se uvedené rezervy nedotkne.

Ekologická daň a daň z elektrického proudu znehodnocují výdobytky liberalizace

Poslanec za SPD z Essenu zdůraznil, že plánovaného snížení emisí oxidu uhličitého o 40 procent do roku 2020 lze dosáhnout vyšší účinností budoucích elektráren. Paní Koppová oponovala, že již bývalý ministr hospodářství Miller poukazoval na to, že nejsou k dispozici dostatečné finance. Oba opoziční poslanci na pódiu shodně kritizovali skutečnost, že ”výdobytky liberalizace” v Německu, které se projevily snížením cen elektrické energie celkem o 7,5 miliardy eur, přijdou díky ekologické dani a dani z elektrického proudu opět vniveč. ”Německo by naopak mělo být průkopníkem liberalizace,” žádala liberální poslankyně Koppová.

“Větrná energie? Ne, děkuji!” Günter Wirnhier

Dr. Hans-Dieter Harig v pódiové diskuzi uspořádané v Berlíně neprojevil absolutně žádné sympatie vůči subvencování větrné energie. Když se ho moderátor Dr. Peter Frey ze stanice ZDF na konci debaty k všeobecnému pobavení publika zeptal, zda si nechce na důchod na rodinném statku v Meklenbursku vybudovat větrnou elektrárnu, odpověděl dotázaný předseda představenstva E.ON Energie: ”Po převratu jsem to místo musel zbavit pozůstatků, které tam zanechali komunističtí spasitelé světa. Rád bych své vnuky ušetřil toho, aby tam jednoho dne museli odstraňovat následky působení zelených spasitelů světa.”

Převzato z come.on 7/8 2002, časopisu E.ON Energie

„Jde nám nejen o větrné elektrárny, ale také o úsporu energie a rozumný energetický mix.” Rolf Hempelmann (SPD)

„Vláda by měla energetickou politiku přenechat těm, kdo tomu lépe rozumějí. I SED si dříve myslela, že ústřední výbor je ztělesněním moudrosti. Zelení mají na koalici takový vliv, až to občas vypadá, jako by ocas hýbal psem.” Dr. Hans-Dieter Harig (E.ON Energie)

„Pokud se bude nadále vybírat ekologická daň, ukončí v příštích letech provoz pět hutí na hliník a šest elektráren.” Kurt-Dieter Grill (CDU)

„Větrná energie je více otázkou ideologie, než tržní ekonomiky.” Gudrun Koppová (FDP)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 10:59  Dejna  (34300)

...

Psát tady názory distribuček na vítr je něco jako se ptát Greenpeace na přínos z lovu velryb.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 02:46  greenhorn  (77742)

...

Podíl větrné energetiky v Německu je opravdu významný, dokonce tak, že když 7.1.2003 došlo v důsledku bezvětří k výpadku zhruba poloviny výkonu získávaného z větrníků (cca šest Temelínských bloků), dosáhla spotová cena na energetické burze až k 54,- Kč/kWh. Srovnejte si to s cenou kterou platíte za jednu kWh Vy, a to neuvažuji že na vaší faktuře částka zahrnuje systémové služby zatímco cena na burze se týká pouze silové elektřiny.

Že by si větrníky investoři zaplatili sami je opravdu šokující zpráva. Aktuálně platná legislativa totiž jasně hovoří o tom, že pokud má větrník zájem svou elektřinu prodat, místně příslušný distributor má povinnost ji vykoupit a to za cenu, která je násobkem ceny elektřiny z daleko lépe predikovatelných zdrojů (3,- Kč/kWh pro zdroje postavené před 1.1.2004, pro novější 2,70 Kč). Jak toto může fungovat aniž by to mělo dopad na státní rozpočet mi opravdu není jasné.

K čemu záložní zdroje? K tomu, aby byla jistota že vlaky budou jezdit, světla svítit, ledničky chladit atp. Pokud by se "při dobré vůli" postavily ony stovky větrníků s výkonem stovek MW, rozhodně to nelze brát jako z hlediska regulace nevýznamný výkon. Jen pro srovnání - nějakých 140MW mají Slapy.

K těm Vámi uváděným číslům. Pokrýt roční spotřebu 5000 lidí 5 miliony kWh, znamená omezit spotřebu každého takového nešťastníka na 1000 kWh /rok, což je jen o málo více, než jedna trvale svítící stowatová žárovka.
Pokud bychom jako národ toto akceptovali, pak můžeme zrušit jak uhelné, tak větrné, vodní i jakékoli jiné  elektrárny včetně Temelína a Dukovan, a ponechat si jen dva větších uhelné zdroje (řekněme Chvaletice a Počerady). Ty by totiž takovouto spotřebu desetimilionového národa zvládly (a ještě s obrovskou rezervou).       Lovu Zdar!

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 04.02.2004 11:33  Lubomír Štrougal  (90179)

Prďme do větrníku

Hlupákům, zlodějům, práskačům, slovákům, cikánům,ukrajincům, čečencům, bulharům, prostitukám a pasákům, defraudantům, zkorumpovancům a lhářům i menšině ostatních - jedním slovem Čechům -zbývá zřejmě jen hloupé napodobování velkých vzorů. Kritické myšlení je na indexu. Stavějme větrníky v českém ďolíku! Prďme do nich - snad se roztočí! A protože je neroztočí ani Galilei - zadlužme stát, zvyšme daně, rozprodejme poslední ukradený a znárodněný majetek!
Rozdíl mezi Jakešem, Klausem a Špidlou je ten, že v Jakešově případě jde o blba čestného.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 03.02.2004 12:15  Dejna  (68452)

...

Greenhorne, ať vám někdy žena ukáže složenku, kolik platíte za elektřinu. Nevím, kolik u vás v domě svítí neustále stowatových žárovek, ale naše čtyřčlenná domácnost se při možná nadstandartní spotřebě do uvedeného limitu vleze. Možná jste si to spletl s celonárodní spotřebou, a vydělil počtem obyvatel. O té ale tady nikdo nemluvil. Šlo tady jen o spotřebu domácností.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 315561až 315580 (339122)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  přečíst (0) Pozor, pozor, všichni se něčeho chyťte   Rob 03.02.04 11:14
  přečíst (0) Pozor, pozor, všichni se něčeho chyťte   Rob 03.02.04 11:32
  přečíst (0) co to tady placate o vetru ?   Adolf Ulc 03.02.04 11:10
  přečíst (0) co to tady placate o vetru ?   Rob 03.02.04 11:19
  přečíst (0) co to tady placate o vetru ?   Slepé očko 03.02.04 11:23
  přečíst (0) Vítr   Dejna 03.02.04 10:55
  přečíst (0) Jasně   Kozina+ 03.02.04 11:43
  přečíst (0) Jasně Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel Pijack 03.02.04 12:03
  přečíst (0) Vítr   Slepé očko 03.02.04 11:09
  přečíst (0) Vítr Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel Pijack 03.02.04 11:24
  přečíst (0) Vítr   Slepé očko 03.02.04 11:33
  přečíst (0) Vítr   Milano 03.02.04 11:38
  přečíst (0) Vítr   Slepé očko 03.02.04 11:48
  přečíst (0) Vítr Jméno 'Pijack' používá stále stejný uživatel Pijack 03.02.04 12:09
  přečíst (0) Stagnace ?   &Čez 03.02.04 07:25
  přečíst (0) Větrné elektrárny, aneb Bohoušku, nemůžeš věřit všemu, co říkají v televizi!!!   Dejna 03.02.04 00:05
  přečíst (0) Krásný příklad argumentace zelenochcanečníka   Kozina+ 03.02.04 10:45
  přečíst (0) ...   Rob 03.02.04 10:41
  přečíst (0) Ježíšku na křížku, biomasa, další ptákovina   Kozina+ 03.02.04 11:37
  přečíst (2) Ježíšku na křížku, biomasa, další ptákovina Jméno 'OPTIK' používá stále stejný uživatel OPTIK 03.02.04 11:48
« Předchozí | 15777 | 15778 | 15779 | 15780 | 15781 | 15782 | 15783 | 15784 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  666.00  -0.75% 
 ČEZ  957.50  +0.21% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 109.00  -0.76% 
 GEN DIGITAL  547.00  -4.04% 
 GEVORKYAN  256.00  +0.79% 
 KOFOLA CS  296.00  -0.34% 
 KOMERČNÍ BANKA  765.00  -1.29% 
 MONETA MONEY BANK  98.40  -0.10% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 920.00  -0.27% 
 PHOTON ENERGY  43.80  -0.45% 
 PILULKA LÉKÁRNY  140.50  -4.10% 
 PRIMOCO UAV SE  805.00  0.00% 
 VIG  732.00  +0.55% 
Komodity online
 Ropa 79.37 USD 07.06   
 Zlato 2288.32 USD 07.06   
 Stříbro 29.16 USD 07.06   
 Káva 224.93 USD 07.06   
 Cukr 18.98 USD 07.06   
 Bavlna 73.82 USD 07.06   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.