Akcie ZENTIVA - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Akcie ZENTIVA - Diskuze a názory
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Dal jsem ti zelenáčka, páč mě už taková nic neřešící debata nebaví:-)) Ale budiž. Mám rád příklady a uvedu dva.
Akcie FORD, jistě znáš... a takových je po světě mraky. Jsou na burzách od 1 světové války. Prodělaly neskutečně hodně krizí, pádů a růstů. Nezmizely. Jsou na trhu stále a stále taky budou. To je záruka pro spekulanty !!
Akcie Zentivy, jistě znáš... takových je ve spadu taky hodně:-)) Po 3 letech existence mizí z trhu.
Teď to zamíchej, hoď do pytle a pokud ti to zapaluje, tak musíš rozeznat, co je dobrá a co mizerná akcie. O Burze mluvím jako o prostoru, kde se spekulanti setkávají s pokyny a ne jako o firmě, která si cosi podniká, to mě nezajímá... je to poslední svobodný prostor nezatížený dotacemi, plánováním, přerozdělováním a pod... K trhům, tedy k Burzám, musí mít spekulanti důvěru. Všiml jsem si, že slovo důvěra ti nic neříká, ale to není nejhorší:-)
Takže příklad za všechny - mysli si, že naše Burza je ruské kolo. Do každé kabinky někdo nastoupí a potom vystoupí. Každá kabinka má své specifika, cenu, likviditu, volatilitu atd... Lidi nastoupí s důvěrou, že mohou pořád jezdit, nebo vystoupit a zase kdykoliv nastoupit, podle toho, jak se zrovna vrtí. A najednou bác. Kolo se zastaví!!! Plno lidí v něm zůstane trčet a mnoho ve frontě nemůže nastoupit. A co horší, může spadnout i s těma lidma v pozici. Srovnej to s fungováním Burzy v NY. To je neporovnatelné. Myslíš si, že do českého kola po takových zkušennostech ještě někdo nastoupí?
No nic, nemůžu najít příměr, kterým jsem ti několikrát chtěl připodobnit zoufalý stav u nás doma. Mohu tě ujistit, že moje mysl funguje. Sám píšeš o squeez outu a jiných českých specifikách... ale to není podstatné. Důležité je prostředí, kde se setkávají spekulanti. Kdyby totiž v US přišel takový emitent na NY Burzu jako naše Zentiva, že po 3 letech si zase usmyslí odejít, tak si už nikdy neškrtne a dostane takovou plaletu, že ji to položí, páč na rozdíl od Koblice ji zaprvé nepustí na trhy a zadruhé ji tak prověří a nasadí podmínky, že si to každý šmejd rozmyslí. Jediný důvod, jak odejít z trhu je krach !! A to v případě Zentivy nehrozí, páč je to "dobrá" akcie, že:-))) Nebo jinak, tady jsou chráněni emitenti a ne investoři. Pro sem nikdo z venku po odeznění krize dlouho nevkročí, páč nemají jistotu.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
"páč nemají jistotu"? ...(cit.wikipedie)
Burza je instituce, která organizuje trh s investičními nástroji. Prostřednictvím burzy lze nakupovat a prodávat různé investiční nástroje. Je jednou ze základních součástí kapitálového trhu. Setkávají se zde emitenti a investoři. Emitenti získávají na burze finanční prostředky pro své podnikání, investoři mají možnost své volné finanční prostředky zhodnotit.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
To, co píšeš o burze, že jí musí spekulanti důvěřovat je pravda. S tím souhlasím. Ty jí nedůvěřuješ, znamená to, že jsi tedy pražskou burzu opustil? Pokud ne, tak sám sobě odporuješ. Já k burze jen dodám to, že historicky a to i v usa dochází občas k blamážím a itrikám. To ale přece každý spekulant ví a měl by se snažit to odhalit a využít ke svému obohacení.
Teď k Zentivě a jejímu možnému odchodu. Zentiva je ze světového hlediska pidifirma, ale disponuje potencionálem jak výrobním, tak obchodním a to v zajímavých oblastech Evropy. Představ si , že si Zentivu koupíš, bude z cca 80% jen tvoje. Je pak nemorální když se rozhodneš nenechat její akcie na burze (kór v tak špatném prostředí, jak jsi nazval pražskou burzu), když se tvoje vlastní a primární akcie obchodují na burze vyspělejší? Já myslím, že je to naprosto logické a že jako majitel si s firmou můžeš udělat co chceš. Dodávám, POKUD se jako většinový akcionář zachováš k těm zbývajícím férově. Pokavaď alespoň částečně znáš holandské zákony (něco jako náš obchodní zákoník) tak jistě víš, při jakém % může akcionář rozhodnout o stažení akcií z burzy. Najdi si poslední akcionářskou strukturu a spočítej si, kolik Sanofi včetně managementu dohromady vlastní? Zjisti si kolik akcií je freefloat. Myslíš si, že i kdyby v nabídce získalo Sanofi 100% freefloat, tak že potřebné množství získají?
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
http://www.akcie.cz/olg.php?ID_CENINA=61481
To je jen malý názorný příklad z praxe. Žádný obchod = nezájem spekulantů = strach. Nikdo do tohoto papíru už nevleze.
Ale vrátím se k počátku tématu. Tím byl zamýšlený odchod z trhu. Nemusím vlastnit akcie, abych se k nim směl vyslovit, stejně jako k Burze a její roli v ekonomice. Ekonomiku drží investoři, nikdo jiný. Burza byla etablována do ekonomiky za účelem poskytovat investorům obchody, tedy službu. Odvolávat se z tohoto pohledu jen na holandské nebo naše zákony, když ve většině států jsou přísnější a v mnoha směrech jiné je stejné, jako si brát příklad z inflace v Zimbabwe:-))
Můj původní názor byl o investorech, kteří z části nefunkčnosti české Burzy nemohou rozvíjet své investorské záměry na plný plyn a odcházejí. A to jen kvůli lpění na našich, nikoliv standardních zákonech.
Praxe ukazuje (např. dnes tristní pohled na AAA ECM a Zentivu), že poukazovat na příklady FORD (opakuji, že to byl jen příklad z mnoha jiných) je relevantní. Kdo to hold nechce vidět, pak mu naše poměry stačí. Takže nikomu nic nevnucuji, jen jsem je trochu politoval.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Nemohu souhlasit s většinou toho co jsi v příspěvku na který odpovídám napsal. Zajímavé je, že jsi mi ani na jednu moji včerejší otázku neodpověděl? To není dialog, ale monolog. K tomu každý píšeme zcela o něčem jiném. Zeptám se tedy znovu, možná lépe! Popisuješ pražskou burzu jako nesolidní, nefunkční,nedůvěryhodnou.Odhaduješ, že nikdo nebude kupovat akcie na ní obchodované z uvedených důvodu. Pak jsi tedy český trh musel opustit a již zde nespekuluješ? Nebo patříš mezi ty, kteří rádi píšou co jim přijde na jazyk a tak jak se jim to hodí, ale sami se podle toho nechovají? Pak taková diskuze nemá za mák cenu!
Píšeš, že investoři nemohou na pražské burze rozvíjet své záměry na plný plyn. To jsi si spletl. Vždyť právě Zentiva je krásnou učebnicovou ukázkou toho, jak investoři realizují svůj záměr na plný plyn. Nebo snaha nabýt více jak majoritní podíl není realizace inveštičního záměru?
Nesouhlasím s tím, že naše Burza je nefunkční a tvé poukazování na americkou burzu jako vzor, je sice logické, ale nic neznamená. Vždyť v roce 2004 zařadila americká komise pro cenné papíry a burzy tzv. US SEC, pražskou burzu na seznam prestižních burz pro investory. Asi nevěříš tomu, že by americký SEC lákal Hejly na naší burzu? Myslím, že jsi si to s důvěrou popletl. Burza organizuje trh s investičními nástroji pro osoby oprávněné uzavírat burzovní obchody. Umožňuje koupit nebo prodat jednotlivé investiční nástroje (cenné papíry, investiční certifikáty....atd). Jde o důležitou součást kapitálového trhu, na níž se setkávají dvě skupiny subjektů: emitenti a investoři. Přece burza nemůže dávat nějaké záruky těm, co podle špatného rozhodnutí špatně investují? Burza důvěru má, kde důvěra chybý jsou kapitálové trhy. Jak jinak by jsi vysvětlil velmi podobný propad indexu PX a ostatních západoevropských indexů? Pokud by to bylo jak píšeš ty, tak by propadl pouze PX.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Ten link je fajn, zobchodovalo se dnes Zentivy za 12 milionu Kč. O2 za 54,Erste za 57, Uni za 20, Čezu za 600. Platí tvá odpověď také na tyto tituly? Na celé burze se totiž dnes zobchodovalo za 1,1 miliardy korun, což je třetinový průměr. Takže když se dlouho zamyslím, jak doporučuješ vidím, že nízká likvidita je problém většiny trhů. Zentiva není v tomto směru ničím vyjímečná.
Polopatě jsi psal včera o ruském kolu, ale konkrétních odpovědí se nedostává. Máš rád příklady já také, tak si jeden dovolím uvést. Tvrdíš jak pražská burza odrazuje kvuli své neschopnosti zahraniční investory, to způsobí pokles. Přesto jsi na české burze aktivní. Fost si oporuješ.Je to stejné jako povykovat, že spadne most a neustále po něm jezdit! To přece uvážlivý spekulant neudělá!
Prozraď mi na koho se kolegové spekulanti z Německa, USA, Argentiny atd., při svém spoření přes akciové trhy mohli spolehnout? Ty jsi nečetl o těch tragédiích, kde právě tito lidé přišli o všechno? Kam se odvolali a reklamovali selhání tamních burz? Nebo máš na mysli tebou dávané za vzor akcie Fordu? Opravdu zde museli být akcionáři velmi spokojení :-))), sice akcie spadla na hodnotu co byla před 50lety, ale mohou se utěšovat, že je to opravdu skvělá investice, jelikož je na trhu už 80 let. Asi tak nějak jsi to včera s tím Fordem myslel?
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Pravda, naše Burza mě v mnohém zklamala a znám spoustu lidí, co už také rezignovali. Manýry mejkrů, emitentů, majorů a dozoru jsou pro silné žaludky. Mám něco českých titulů, ale jen takové na které je spolehnutí a kde nevznikají pochybnosti jako u nových IPO. I když ČEZ už také není to co bývalo, ale na tomto titulu jsou akcionáři slušně informováni, takže stále převládá spokojenost a když na těchto titulech něco otočím, pak s vědomím, že se do dalšího pokynu nestane něco, co by mě vyřadilo ze hry.
Velmi se mi daří na forexu a tomu věnuji většinu pozornosti. Tomu se říká trh s velkým T. Má neskutečně mnoho výhod a víme, že měny a jejich páry hned tak z trhu nezmizí. Můžeš obchodovat 24 hod. nonstop kdykoliv tě napadne. A tady jsem proto, že je to ALIAWEB a na šHitech se dobře vykecává a je tu plno dobrých lidí na pokec:-)) Sem tam si zahraju přes dva domácí mejkry např. s hrůzou jménem NWR... šak je znáš a jednoho v US, ale toho mám na FX.
Prostě já se na českou Burzu nespoléhám ani omylem.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Zilvare, děláš si prču nebo je to záměr? Napadají mne pouze dva důvody, ale to,
že se chceš zastat prostého japonce,...aby měl jistotu, mezi nimi fakt není ať dumám
jak dumám. B.B.
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
kuvva zilvare stárneš nebo co ???
Titulek Výchozí řazení | Autor | Datum | |
---|---|---|---|
(4) Ukončení činnosti tvůrce trhu | Tatrman | 20.02.09 18:55 | |
(10) Co bude dál se ZENTIVOU?? | traktorista | 20.02.09 15:47 | |
(3) Tvůrci trhu na RM-S jsou mimo | Zentiva | 19.02.09 11:52 | |
(2) jak to vidíte? | bububu | 16.02.09 14:20 | |
(2) jak to vidíte? | mejla | 16.02.09 15:13 | |
(2) jak to vidíte? | bububu | 16.02.09 21:19 | |
(11) jak to vidíte? | ZiIvar* | 16.02.09 21:22 | |
(4) Tunel? | Ivo | 09.02.09 13:52 | |
(2) Co dnešní valná hromada? | traktorista | 09.02.09 13:35 | |
(3) Ber | Tatrman | 05.02.09 15:48 | |
(2) Ber | Vlastík | 09.02.09 09:53 | |
(1) Analytici: Zentiva letos odejde z burzy pokud Sanofi získá většinu | Jerome | 05.02.09 15:33 | |
(2) ek - odkup | ti | 04.02.09 19:02 | |
(12) Info | Pepa | 15.01.09 09:30 | |
(9) Info | ????? | 15.01.09 11:20 | |
(7) ber dokud dávám | Tatrman | 07.01.09 15:52 | |
(8) kuvva zilvare stárneš nebo co ??? | vedoucí směny na jatkách | 31.12.08 11:19 | |
(10) kuvva zilvare stárneš nebo co ??? | Perier | 31.12.08 12:44 | |
(11) kuvva zilvare stárneš nebo co ??? | ZiIvar* | 07.01.09 15:57 | |
(7) kuvva zilvare stárneš nebo co ??? | Perier | 07.01.09 18:19 |
Názory a diskuze
Burza Prime 16:29 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 685.00 | +3.32% |
ČEZ | 851.00 | -1.22% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 115.00 | -1.11% |
GEN DIGITAL | 480.00 | +0.10% |
GEVORKYAN | 250.00 | -1.57% |
KOFOLA CS | 272.00 | +0.37% |
KOMERČNÍ BANKA | 786.00 | -10.12% |
MONETA MONEY BANK | 96.90 | +1.57% |
PHILIP MORRIS ČR A | 15 980.00 | -0.13% |
PHOTON ENERGY | 43.60 | -0.91% |
PILULKA LÉKÁRNY | 175.00 | -2.78% |
PRIMOCO UAV SE | 860.00 | -4.44% |
VIG | 737.00 | -0.14% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 03.05.2024 | |
USD americký dolar | 23.283 |
AUD australský dolar | 15.324 |
GBP britská libra | 29.238 |
BGN bulharský lev | 12.726 |
EUR euro | 25.025 |
HUF maďarský forint | 6.434 |
NOK norská koruna | 2.137 |
PLN polský zlotý | 5.779 |
CHF švýcarský frank | 25.669 |
TRY turecká lira | 71.987 |
Komodity online | ||
Ropa | 82.87 USD | 21:00 |
Zlato | 2299.35 USD | 21:00 |
Stříbro | 26.43 USD | 21:00 |
Káva | 200.63 USD | 21:00 |
Cukr | 19.31 USD | 21:00 |
Bavlna | 77.99 USD | 21:00 |