Milý Hokky,
mám pocit, že jsi četl špatnou literaturu. Žhavení u vznět.motorů funguje ve dvou fázích: 1. předžhavení - doba před startem určená buď řídící jednotkou nebo rel. žhavení, 2.dožhavení - po startu - doba je v závislosti na teplotě motoru. Předžhavení slouží ke zvýšení teploty v předkomůrce nebo ve spalovacím prostoru na teplotu při které se palivo vznítí a dožhavení je určeno ke snížení emisí při nedokonalém spalování ve studeném motoru. Jednoduše si to ověříš obyčejnou žárovkou na palubní napětí, kterou jedním pólem připojíš na kostru a druhým na žhavicí svíčku. Je jasné, že kontrolka žhavení svítí kratší dobu než je skutečná doba žhavení, ale pokud nenastartuješ, relé vypne(schválně si to zkus poslechnout). A dvakrát nažhavit se doporučuje proto, že u Fordů TD si řídí dobu žhavení řj v závislosti na teplotě motoru a nasávaného vzduchu, a páni Ing. se spletli a nastavili příliš krátký čas. Takže pokud nažhavíš jednou, nestačí se ohřát předkomůrka ani vzduch v ní a motor potřebuje několik otáček než chytí. Pokud bys měl zájem mohu Ti poslat pár oscilogramů žhavení mailem.
Čau Roman