Výpis odpovědí na následující příspěvek
Zapalování za deště a vlhka
Může mi někdo poradit s problémem s vozem Ford Sierra 1,6, benzín, bez katalyzátoru, 5 dveřová, r. výroby 8/1982. Vůz mám již 12 let a občas při dlouhé jízdě za deště několik hodin dojde ke škubání a motor jede pak jakoby na 2,3 válce, jako traktor. A dokonce se mi stalo, že za jízdy při intenzivním sněžení, při jízdě rozbředlým sněhem a kalužemi, kdy docházelo k vzniku vodní páry v motorovém prostoru, motor zhasl a nešel natočit. Po nějaké době, asi půl hodině, se ho podařilo natočit a situace se stále opakovala. Vysušení víčka rozdělovače nepomohlo. Někde asi dochází k probití nebo zkratu. V suchém prostředí je jízda bez problémů a není šance, zjistit příčinu. Pokoušel jsem se zjistit příčinu v několika autorizovaných servisech Ford, avšak bezvýsledně. Děkuji za radu. S pozdravem Jaromír
Dosavadní doporučení:
přečíst
(11)
Vaše doporučení:
Zapalování za deště a vlhka
Mrknul bych se na víčko od pojistek, někdy nedolíhá a není to OK. Potom jsou doe od motoru nezapojené kabely s koncovkami, ty bych zaizoloval. Poslední je že odchází karburátor, ten je možný seřídit, nebo radši koupit z vraku. V horším případě to bude špatná řídící jednmotka, umístěná u pojistek = servis..
Dosavadní doporučení:
přečíst
(5)
Vaše doporučení:
Zapalování za deště a vlhka
Díky za radu. Okolí pojistek je v pořádku. Za těch několik let jsem již asi přišel na příčinu. Motor zespodu není chráněn a tak pářená vlhkost způsobí své. Vlhkost se usadí na kabelech, kde dojde občas k probíjení na kostru v oblasti izolátoru svíček. Gumový návlek po nějakém čase má mikropóry přes které při mokrém prostředí probíjí. Nejlépe jsem to viděl za tmy u jednoho kabelu a byla to spíše náhoda. Chce to nové kvalitní kabely. Největší problém a zásadní jsem, ale zjistil, že vlhkost se dostane odvětrávací dírkou do rozdělovače a víčko je uvnitř v horní části vlhké. Po vysušení víčka motor ihned nastartuje. Dírku v těle rozdělovače jsem silikonovým tmelem zalepil a zatím to funguje. Karburátor šoupátkový, hlavně automatický sytič by fakt potřeboval vyměnit za novější, ale v tom jsem problém zatím neviděl. Po těch 500 tis. km, mi to stále jezdí 160, jen při volnoběhu je nepatrná kolísavost. Snad to pomůže i ostatním.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(6)
Vaše doporučení:
Zapalování za deště a vlhka
Mam sierru 1.8 benzín a problém je voda na kabelech a rozdělovači stříká totiž od kol.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
RE: Zapalování za deště a vlhka
Podobná závada se zcela nečekaně objevuje i na mé sieře 2.0i, r.v. 1988. Motor se chová tak, jak jsi uvedl, pouze nemohu říct, že by to bylo za vlhka. Mám motor bez karburáru, se vstřikováním, někdo mi říkal, že závadu způsobuje problém v řídící elektronice ovládající vstřikování. Mám vyzkoušeno, že když mi motor začne "škubat", zastavím auto, na chvíli vypnu motor a po novém startu je to už v pořádku.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(1)
Vaše doporučení:
RE: Zapalování za deště a vlhka
Mám to samé ... Takže to bude pravděpodobně těma kabelama... Nikoliv rozdělovačem nebo karburátorem, jak jsme si mysleli.. To je dobré vědět.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
1až
20
(32)