Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

určitě nečíst (6) 25.10.2017 16:44  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... to ano, to by šlo. Přesně takto to dělá liška Babiš se svým Agrofertem. Vysává státní peníze.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (6)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 26.10.2017 12:06  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... šest voličů ANO kliká NE.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 25.10.2017 17:31  Sb  (171634)

asi tak

ČEZ v minulosti státní peníze nikdy nepoužíval, ani za komunistů. Státní peníze se používaly jen na infrastrukturu, např. silnice, zdravotnický servis v otevírané lokalitě, apod. Stát však poskytoval garance, takže ČEZ měl od bank lepší úrok, než kdyby  garanci neměl. Garance samozřejmě účetně navyšuje státní dluh, ale na rozdíl od jiných druhů dluhů docházelo k redukci tím jak ČEZ bankám splácel úvěry. Ve finále měl stát z titulu garance nulové náklady. Jestliže stát nyní garance poskytnout nechce, tak tím pmn deklaruje, že projekt bude ztrátový.

Poskytnutí státních peněz soukromé firmě by mělo být v EU problém, takže začátku vlákna nerozumím. Asi se pořád čeká na odpověď EU na dotazy pana Mládka.fí

Mezi investicí do výdělečné a prodělečné aktivity je zásadní rozdíl. Tu akci pmn potřebuje stát, nikoliv ČEZ.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (3) 25.10.2017 20:22  Luigi Carpagani  andrej.bureszavinacpost.ch  (178957)

asi tak

Ahoj Sb. O tom, že by kdy stát dával garance za Čez nevím. Kdy se to stalo?Luigi blázenP.s. Měl by to.být podnik jako každý jiný..

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 26.10.2017 11:19  Sb  (171634)

asi tak - to Luigi

Já si nemyslím, že při stavbě Temelína se stát díval jak ČEZ platí komerčním bankám tak vysoké úroky jako

kterýkoliv jiný podnik. Každopádně stavba byla pro stát neutrální (kromě infrastruktury) a pro ČEZ zisková.

Mezitím se díky působení EU a národních států změnily poměry natolik, že při prodeji elektřiny za burzovní ceny je JAKÝKOLIV  nedotovaný zdroj nerentabilní.

Před málo léty ČEZ zprovoznil paroplynovku, investici za 1x mld. Před vydáním stavebního povolení NIKDO včetně zelených neměl kritické připomínky. Krátce po dostavění se ukázalo, že novostavba je prakticky šrot, protože odbyt se vyplatí jen v nejvyšších špičkách. (Při tom v Itálii by ta elektrárna byla zisková).

Aktuálně stát vedle asi 44 mld dotací pro OZE zajišťuje též dotace ve výši asi miliardových příspěvků ročně na pořízení nových zdrojů OZE. Desetitíce nových zdrojů  s přednostním právem odbytu 100% výroby pmn dělají z dostavby ztrátovou záležitost. Stát to pmn veřejně potvrzuje tím, že nechce garantovat černou nulu, (zatímco konkurenci garantuje zisk). Za této situace je pmn investice snad 150 mld špatná.   

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 26.10.2017 11:48  Luigi Carpagani  andrej.bureszavinacpost.ch  (189324)

asi tak - to Luigi

Ahoj Antimone. Jsi určitě mladý. Zbytečně připisuješ dobré vlastnosti lidem, motajícím se okolo politiky. Ony nevýhodné investice byly důvodem, proč jsem považoval a nadále považuji Čez za kandidáta na šort, neboť i kůň z Orwelovy knihy Farma zvířat nedokázal tahat věčně a chcípnul. Kdyby Čez nevlastnil stát, ale soukromý kapitál, žádné nevýhodné investice by nebyly a dostavba Temelína také ne. Cena za dva bloky byla odhadována na 300-500 mld Kč. Hádej, zda by státním lobistům ta cena stačila? O manéžmentu nehovoř. Ten je tam právě a pouze jako nástroj lobistů. Někde jsem tu už počítal, jak se takový zdroj za tuto cenu nevyplatí. Musíš prostě brát v úvahu okolní makroeko podmínky. Za pokřivený trh. může Německo a s tím nikdo nehne. Pokud by mohl trh odmítat dotovanou elektřinu, byl by bit zase průmysl. Něco mi říká, že není cesty ( to bude ta ‘šíza ). Čez je v pasti, ze které. Ení cesty. Možná i proto vystoupila GB z EU...Luigi blázen

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

asi tak - to Sb

Řekni mi, jaká bude cena silové elektřiny kontraktu base load future v roce 2035. Proč by nemohla být 100 EURO za MWh? ??? Vždyť s Temelínem to bylo stejné. Jak můžeš hodnotit investici s hlediska dnešních podmínek??? 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 26.10.2017 14:53  Luigi Carpagani  andrej.bureszavinacpost.ch  (189324)

asi tak - to Sb

To vím náhodou naprosto přesně! Utlačovaný lid, pod vedením dělnické třídy - a tak to má být - prosadí i proti kapitalistickým živlům a ekonomice na zdory dostavbu nejméně dvou floků v Telemíně. Tak je to správné, tak to má byť!!!

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 26.10.2017 12:24  Sb  (171634)

asi tak - to Sb

Množství preferovaných zdrojů narůstá a jejich podpora neklesá. Naopak např. v českém parlamentu německý zelený poslanec prezentoval, že v r. 2060 by cca mělo být asi 80% z OZE. (nepamatuji si to přesně, ale 2060 tam bylo a v té době by ještě dostavěná JE měla fungovat). Tyto zdroje mají zajištěný odbyt 100% výroby.  To se pmn změní jen pro ty hodiny, kdy by výroba z OZE přesahovala spotřebu, při zajištění bezpečnosti sítě. Takže nepreferované zdroje smí prodat jenom to, co zbyde. Ten zbytek bude stále menší. Není mně tudí jasné, proč by se nedotovaným zdrojů mělo vést lépe. 

Za důkaz považuji to, že stát se zdráhá poskytnout garanci ve výši černé nuly, samozřejmě s podílem na zisku, kdyby nějaké byl.

V roce 2035 může být cena 100€, ale neví se a) jaká bude kupní síla těch 100€ b)kolik hodin ročně bude smět JE prodávat celou svoji výrobu. Jestliže se podmínky zhoršují, tak ty současné jsou příliš dobré.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 26.10.2017 13:17  Mono  (184344)

asi tak - to Sb

Tezko rici, co bude v 2060. Ja doufam, ze bude vse uplne jinak, nez si maluji zeleni, a ze se elektrina bude vyrabet fuzi. Nebo nejak uplne jinak.

80% OZE mi pripada dost nerealisticke. Mozna jeste tak 80% instalovaneho vykonu v OZE, ale treba FVE vyrobi za rok pri stejnem instalovanem vykonu pouze sedminu elektriny oproti jaderce. Jaderka dodava plny instalovany vykon po dobu cca 7 000 hodin, FVE pouze cca 1 000 hodin. U vetru ten pomer bude lepsi nez u FVE, ale ne dramaticky....

Pokud bychom u nas meli 80% instalovaneho vykonu ve FVE, tak by ty FVE vyrobily o trochu vice energie, nez jeden blok Temelina. Aby FVE pokryly 80% spotreby energie, potrebovali bychom, aby byl jejich instalovany vykon cca 30 000 MWp. Rekneme patnactinasobek soucasne hodnoty. Byl by to asi dvojnasobek instalovaneho vykonu soucasnych klasickych elektraren.

A to ponechavam stranou, co by to vse stalo, jak by se skladovala elektrina, jak by se ridila energeticka soustava. Tento problem zatim nema technicke reseni. O ekonomicke pruchodnosti uz vubec nemluve....

Proti tomu je jaderka uplny ekonomicky zazrak. A to i v situaci, kdyby byla cena silovky 0 Kc.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 26.10.2017 11:43  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak - to Luigi

... to neřeš, špatná-dobrá. Odsíření bylo také prodělečné, a jak pěkně to zaplatil ČEZ ze svých zisků.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (8) 25.10.2017 19:04  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... ano, tu investici potřebuje stát, a stát ovládá majetkově ČEZ. Pročež se stát zřekne příjmu dividend a prosadí jádro s tím, že ČEZ do realizace projektu vloží svůj zisk. A to je v úplném pořádku.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (8)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 27.10.2017 11:44  Rup liberálně pravicový  (186487)

... klikej klikači :))

 

... ano, tu investici potřebuje stát, a stát ovládá majetkově ČEZ. Pročež se stát zřekne příjmu dividend a prosadí jádro s tím, že ČEZ do realizace projektu vloží svůj zisk. A to je v úplném pořádku.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (7) 25.10.2017 19:09  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... a mimochodem, stát prosadil různé prodělečné investice ČEZu, že. A šlo to zcela bezproblémově.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (7)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 26.10.2017 11:33  Sb  (171634)

asi tak

Nejsem si jist, zda ty ztrátové investice stát prosadil nebo je jen toleroval. Nevzpomínám si, že by se třebas do problematických investicí na Balkáně angažovala vláda.  Paroplynovka by byla skvělá, kdyby se během stavby nezměnil trh.

Vzpomínám si, že se mluvilo o ČEZku a třebas pan Babiš říkal, že stát ČEZ neřídí. Myšleno asi tak, že by ho měl řídit lépe.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 26.10.2017 11:39  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... sice to byl vysoce ztrátový byznys, ale co naplat, ČEZ to dostal příkazem a poslouchat se musí. Na druhou stranu zase máme o něco čistější vzduch k dýchání.  A podobně to bude s jadernou elektřinou ke svícení, a ta je dokonce ekeologická rovnou, že.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 26.10.2017 12:06  Sb  (171634)

asi tak

Ano, ČEZ musel na vlastní náklady přestat zabíjet živočichy včetně lidí  a ničit přírodu. Obdobně musí na vlastní náklady majitelé aut udržovat  normu emisí a hostinští musí na vlastní náklady zajistit,  aby hospoda nebyla zdrojem epidemie.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 26.10.2017 12:12  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... tak vidíś. Proč jsi ale mektal o Balkánu, který zcela jistě stát nežádal, je těžké chápat. My prostě potřebujeme ekologickou elektřinu, a proto na své vlastní náklady ČEZ vybuduje jádro. Jako ti hostinští, to máš pravdu. A ne že bude spalovat furt to uhlo. Prej ekologicky, ha-ha.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 26.10.2017 12:35  Sb  (171634)

asi tak

Ano, ovšem pmn není v pořádku, když některým bezemisním zdrojům stát garantuje hezké zisky a jinému bezemisnímu zdroji není ochoten garantovat ani černou nulu.  Pro dnešek už nemám chuť vás (mn.č.) tady obtěžovat svým mektáním. Mektejte si beze mně.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 26.10.2017 12:54  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... beze mě. Když už.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 26.10.2017 12:50  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... kdybych se měl urazit pro každé ostřejší slovo, nedělal bych nic jiného.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 26.10.2017 09:09  Ivan Hrozinka  (184058)

asi tak

Jistě, i v devadesátých letech šla řada věcí bezproblémově.
Možná by se měl západ na civilizování východní Evropy, poskytování dotací
při všech těch Čapích hnízdech a krabicích od vína vykašlat.
Jo, drží ho tu montovny a jakýsi trh. Ono si moc nic lepšího zatím nezasloužíme.
Jak tady čtu bývalé estébáky, vůbec by jim to nevadilo.
Hlavně, když by si u toho zase hrábIi.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 26.10.2017 11:49  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... jedinej, kdo si tady chce hrábnout do rozpočtu státu, jsi Ty, estébáku. Hlavně, když budeš mít dividendu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 26.10.2017 12:50  Ivan Hrozinka  (184058)

asi tak

Potrefená husa se vždycky ozve, že Rupe! :D

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 26.10.2017 12:52  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... určitě, Hrozinko. Však je na to také úsloví, že.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 26.10.2017 12:55  Ivan Hrozinka  (184058)

asi tak

Tak a teď ještě tu o bezpracnosti zisků ty Klémo.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 26.10.2017 13:04  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... dividendovém zisky jsou bezpracné. Je to tak dobře, VILe?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 26.10.2017 13:09  Ivan Hrozinka  (184058)

asi tak

Jaký je rozdíl mezi ziskem a dividendovým ziskem DebiIe?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 26.10.2017 14:50  Mono  (184344)

asi tak

Dividendovy zisk mas zdanen srazkovou dani. Kdezto zisk se ti dani v ramci danoveho priznani. Vetsinou je dan z prijmu mensi, nez srazkova dan z dividend. U dividend navic dochazi k dvojnasobnemu zdaneni. Nejdrive je zdanen zisk firmy a pak jeste vyplacena dividenda.

Pokud firma dokaze dobre investovat a rozvijet se, je lepsi kdyz dividendy nevyplaci a zisk investuje. Jednak ty penize zhodnoti lepe (pres pakovy efekt uveru), jednak si stat neukousne z vydelanych penez podruhe....

Takze ciste teoreticky je rustova akcie lepsi, nez dividendova. Tesi mne, ze CEZ snad bude stavet jaderky a opet se z nej stane spise rustova, nez dividendova akcie. Vyplaceni divi, ktera je vyssi nez zisk u spolecnosti, ktera je pomerne dost zadluzena a kterou cekaji velke zmeny a tudiz i investice, je dlouhodobe neudrzitelne. A zcela nezodpovedne.

Bude uplne v pohode, pokud CEZ bude vyplacet treba 5 Kc divi. Nebo klidne nic. A nastartuje rust ceny akcie.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (4) 26.10.2017 13:36  Rup liberálně pravicový  (186487)

asi tak

... DebiIe, rozdíl je ten, že na nedividendový zisk se nadřeš, dividendový zisk je bezpracný. Osobně mám nejraději zisky bezpracné, a ještě lépe nezasloužené. A pokud mi je navíc ještě někdo závidí, to pak už je nirvána.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (4)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 92961až 92980 (338936)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  určitě nečíst (5) ... Babiš se určitě rád blejskne   Rup liberálně pravicový 26.10.17 14:31
  spíše nečíst (3) ... klikej klikači :))   Rup liberálně pravicový 27.10.17 11:31
  určitě přečíst (4) ... Babiš se určitě rád blejskne   Ivan Hrozinka 26.10.17 14:42
  spíše nečíst (5) ... Babiš se určitě rád blejskne   Rup liberálně pravicový 26.10.17 15:05
  spíše nečíst (2) ... klikej klikači :))   Rup liberálně pravicový 27.10.17 11:36
  spíše nečíst (1) ... Babiš se určitě rád blejskne   Ještěžejsemztohovypadza585!!! 26.10.17 14:25
  určitě nečíst (3) Asi tak...   three points... 26.10.17 10:16
  spíše nečíst (3) Asi tak...   Rup liberálně pravicový 26.10.17 12:23
  určitě nečíst (6) Asi tak...   three points... 26.10.17 04:28
  přečíst (9) Asi tak...   three points... 25.10.17 20:32
  určitě nečíst (8) Asi tak...   Rup liberálně pravicový 25.10.17 21:26
  spíše nečíst (4) ... klikej klikači   Rup liberálně pravicový 26.10.17 11:47
  určitě přečíst (6) asi tak   mil 25.10.17 16:11
  určitě nečíst (6) asi tak   Rup liberálně pravicový 25.10.17 16:44
  spíše nečíst (2) asi tak   Rup liberálně pravicový 26.10.17 12:06
  určitě přečíst (5) asi tak   Sb 25.10.17 17:31
  určitě nečíst (3) asi tak   Luigi Carpagani 25.10.17 20:22
  přečíst (5) asi tak - to Luigi   Sb 26.10.17 11:19
  spíše nečíst (1) asi tak - to Luigi   Luigi Carpagani 26.10.17 11:48
  spíše nečíst (1) asi tak - to Sb   Ještěžejsemztohovypadza585!!! 26.10.17 11:46
« Předchozí | 4649 | 4650 | 4651 | 4652 | 4653 | 4654 | 4655 | 4656 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.