Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

přečíst (12) 23.01.2017 13:41  TOMASH  (184870)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

ČEZ- dividenda odhad Šnobr 

40,- Kč

Divedenda  9,3 % z aktuální ceny.

Výplata červen 2017

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:
přečíst (9) 23.01.2017 17:32  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

Zda se, ze to tak bude, Snobr svuj odhad zaklada na cislech ze statniho rozpoctu. Stat nejspise pocita s dividendou kolem 40 Kc....

Osobne si myslim, ze to je chyba a ze to jen dale podkopava duveru institucionalnich investoru ve vedeni CEZu. Rozumnejsi by bylo za stavajici situace radsi splatit nejake uvery, nez se nechat zdimat statem....

Pan Snobr mluvi o tom, ze ceny elektriny jeste par let nejspise pujdou mirne dolu. Ze sice jsme blizko cenoveho dna (hystericky vykyv lonskeho jara se neda pocitat), ale jeste ne uplne na dne. Obrat ocekava v cca 2020, mozna o rok drive.

Dosavadní doporučení: přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 23.01.2017 18:18  Sb  (171634)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

Pmn a.s. včetně ČEZ nemá vliv na rozhodnutí majoritního vlastníka, v našem případě státu. Management společnosti navrhuje, dozorčí rada dozírá  a VH rozhoduje. 

Já si nepamatuji, že by na nějaké VH se návrh představenstva na výši divi nebyl schválen. Vysvětluji si to tak, že představenstvo se předem zeptá majoritního vlastníka, co hodlá schválit. Případná různá čísla představenstva a vlastníka by pmn měla jenom vyvolat pocit, že jsou rozpory mezi vedením firmy a jejím majitelem.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (10) 23.01.2017 20:40  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

No dobre. Dam stranou, to ze by podle mne bylo duveryhodnejsi, kdyby vedeni navrhlo rozumnou vysi dividendy a stat svou silou majoritniho vlastnika prosadil podstatne vyssi.

Ale mohu svou formulaci upravit. Bude to, podle meho nazoru, dalsi podryti duvery v majoriniho vlastnika. To je snad jeste horsi, nez kdyby se jednalo o management. Ten se muze jednoduse zmenit, stat se nezmeni....

Ale mne to nakonec vyhovuje, chci nakoupit a lacino....

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 24.01.2017 10:20  Sb  (171634)

ČEZ- dividenda odhad - to Mono

Mohou to udělat také tak jak píšeš. Když MF chtělo v prosinci představenstvo odvolat, tak nesoulad mezi představenstvem a MF je veřejné tajemství, čili nic nového.

Já jsem ještě před aktuálním videem s panem Šnobrem tipoval, že stát (MF) si bude chtít ve volebním roce vzít obvyklou divi. Na videu mě zaujala nadále opakovaná informace, že ČEZ je na tom dobře v relaci na jiné velké energetiky. Samozřejmě divi (a zpětné odkupy) znamenají pro firmu brzdu. Nemůže rychleji provádět akvizice či inovace, případně splácet dluhy. Pokud jsou na akvizice lepší příležitosti než v minulosti. Nejenom pan Babiš se vyjádřil o akvizicích ČEZ s despektem.

Pokud pak divi přesáhne zisk z běžného roku, tak to znamená zvyšovat zadlužení.  Při pohledu z výšky: Pokud by ČEZ produkoval ročně divi 20 Kč, tak by 15 let mohl z nerozděleného zisku dodávat dalších 20 Kč. Vůbec neříkám, že by to bylo pro firmu dobré, ale možné to pmn je.

Já jsem si zatím dokoupil na long skoro všechno, co jsem po divi prodal nad 450. Teď nevím, zda je čas uzavírat i méně ziskové české šorty. PM si zřejmě kvůli pěkné divi nevšímá protikuřáckého zákona.   U O2 by mohl být nějaký pohyb za pár dní po ohlášení výsledků. KB se nechce pod 880 a Monetě pod 80.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (9) 24.01.2017 11:12  Kenny  (183484)

ČEZ- dividenda odhad - to Mono

Nechápu, proč pořád někdo řeší nerozdělené zisky Čezu. To nejsou žádné finance, které leží na účtu a s kterými může Čez disponovat. Ty finance prakticky neexistují. Jde o peníze, které jsou na straně pasiv, kterými se financovali aktiva. Podívejte se na aktiva Čezu a potom spekulujte. Jediná výdělečná aktiva Čezu jsou jaderné elektrárny, které tento rok budou provázet odstávky. Tzv. nová energetika to nespasí. Za minulý rok měl čez přeprodanou elektřinu za 35 Euro, tento rok má přeprodáno za 30 Euro. Tedy je jasné, kam se zisk posune - dolů. Tento rok navíc Čezu stoupnou výdaje na mzdy. Je možné, že divi zůstane poslední rok na 40,- Kč, což bude provázeno snižováním aktiv. Zkrátka spol. chudne a zmenšuje se. Navíc jen co němci zavřou jaderky a stoupne cena el., Čez se rozhodne pro dostavbu Temelína či Dukovan. S divi bude na dlouhá léta útrum a cena půjde hodně dolů. 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (8) 24.01.2017 16:07  Megamix  (185023)

ČEZ- dividenda odhad - to Mono

- doporučuji nastudovat záklay podvojného účetnictví, aby jsi měl alespoň základní přehled o tom, co jsou vlastní zdroje, bežný zisk a nerozdělený zisk z minulých let. Jinak tyto úvahy o účetních kategoriích nemají moc smysl;

- o tom jak přispívají jednotlivé sekce čezu do cash flow a zisku se lze vcelku dobře dočíst ve prezentaci pro investory. Z výrobních zdrojů mají nejnižší variabilní náklady OZE (ty mají také , potom jádro; hnědé uhlí, černé uhlí, plyn). Při ceně 31 EUR, je čistý spread u jádra 25 EUR, hnědého uhlí 18, černého 3 a plynu -4 (viz. str. 7 prezentace). Jenom pro info, plynovka (Počerady) jedou jenom na spotovou cenu, takže prodávají tudle zimu za 50-150 EUR. Až (pokud) ceny spotovky klesnou Počerady se vypnou;

- dostavba Dukovan, resp. Temelína opravdu není na pořadu dne. Pokud to by dostavbu management schválil bez státních garancí má jednosměrnou jizdenku do tepláků.    

 

 

 

 

 

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (6) 24.01.2017 19:03  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad - to Megamix

Nejsem ekonom, co ty ekonomicke pojmy znamenaji zhruba vim. Co bylo na mem tvrzeni spatne?

 

Jo, tu prezentaci pro investory jsem videl.mam vsak takovy neblahy dojem, ze zapocitavaji pouze variabilni naklady. Asi si zkusim vytahnout financni cisla CEZu za poslednich par let a vypocitat prumerne naklady na vyrobu. Dnes me doslo, ze mel cezovy fanatik pravdu, ze to jde spocitat. Minimalne priblizne.

Kdyz to vezmu velmi zhruba, tak prumerne vyrobni naklady budou pres cca 22-25 EUR/MWh. Pred par lety financni reditel mluvil dokonce o cca 37 EUR/MWh...

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:
přečíst (5) 24.01.2017 19:04  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad - to Megamix

Jo, sory, Tva reakce nebyla na mne.....

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 24.01.2017 13:35  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad - to Kenny

V podstate souhlasim. Jen bych upresnil. Nerozdeleny zisk sice nejsou realne penize, lezici nekde na uctu (nebo nejaka jina aktiva), ale je to castka, ktera podle platnych zakonu muze byt rozdelena mezi akcionare, pokud si to akcionari odsouhlasi. Samozrejme pri splneni podminky, ze tim nepoklesne majetek spolecnosti pod nominal. To by musel vzhlasit konkurz.

Dale bych doplnil, ze pokles prodejni ceny o 1 EUR/MWh dela v hrubem zisku cca 1.5 mld Kc. Mezirocni pokles o 5 EUR oproti roku 2016 signalizuje dalsi pokles zisku o cca 7.5 mld hrubeho. V cistem zisku to bude o dan z prijmu mene, rekneme tedy 6.5 mld Kc dolu na cistem zisku oproti lonskemu roku. A dalsi dva roky priblizne stejne. Tedy  relativne mizerie.

Ohledne jaderek. Pokud, ceny elektriny nepujdou podstatne nahoru a zatim to tak nevypada, tak CEZ bez tucnzch garanci statu jaderky postavi jen tezko. Ale mohu se mylit a stat si z pozice majoritare prosadi, co mu bude vyhovovat, bez ohledu na minoritare. Podobne jako to bylo u Kalouskova fenomenalniho zpetneho odkupu akciii CEZem (z rukou statu) na historickych maximech. Nebo u predpokladane tucne dividendy za lonsky rok (ktera prevysuje zisk spolecnosti).

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 24.01.2017 14:17  Sb  (171634)

ČEZ- dividenda odhad - to Mono

O klesajícím trendu ziskovosti také nepochybuji. Pouze nevím, zda se dá kalkulovat s cenami, za je předprodáno obchodníkům včetně ČEZ Prodej.  Pro systém je pmn rozhodující to, co zaplatí spotřebitelé. Rentabilita složky klasická výroba pmn není rentabilita ČEZ a.s. Neříkám, že Tvé odhady jsou nesprávné, pouze říkám, že neumím ani souhlasit ani oponovat.  Počkám si na odhady insiderů.  Vezmu v úvahu, zda se s přijatelnou chybou trefili do odhadu 2016. Až do okamžiku případného zklamání nebo plošného poklesu se tomu pmn nějak nechce pod 420.

Samozřejmě nelze vyloučit ani možnost, že tip divi 40 je mylný.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 24.01.2017 15:49  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad - to Sb

Tip divi 40 Kc nejspise bude spravny. Samozrejme valnice je jeste daleko a zda se, ze jasne deklarovany plan vlady, muze z nejruznejsich duvodu dopadnout jinak. Ale uvedomme si, ze je volebni rok a ze nizky deficit hraje do karet politiku u vlady, tedy tech, kdo z nejvetsi casti ovlivnuji vysi dividendy. Takze tady se neda ocekavat velke prekvapeni. Pokud ovsem nenastane nejaky zcela nepredpokladany obrat. Pad vlady, a podobne, ...

Jak jsem tak zbezne koukal na srukturu zisku CEZu, tak vyroba elektriny dela hodne pres tretinu, mozna skoro k pulce. U cen konecnym zakaznikum je tvrdy boj, tam se asi moc vyssi vyvar cekat neda (navic CEZ mnoho let ztracel trzni podil na koncovem prodeji, takze se ani neda predpokladat, ze by to dohnal pri stejne marzi objemem) a distribuce je zhruba konstantni (je to jistota prijmu, ale vyse zisku se prilis menit neda...).

Ale samozrejme, jsem pesimista, nejsem v pozici a vnimam (a mirne zvelicuji) spise negativa, nez pozitiva.

Je fakt, ze CEZ je na tom oproti jinym energetikam lepe. U nekterych podstatne lepe. To vsak neznamena, ze je situace ruzova. To rozhodne neni. Nyni jsou ceny cca 30 EUR/MWh a CEZ pri nich bude mit cisty zisk rekneme 15 mld. Kdyby ceny dlouhodobe klesly na 20 EUR/MWh, tak je zisk kolem nuly. A na 20 EUR/MWh jsme byli loni, takze nejde o sci-fi, ale realnou, i kdyz spise nepravdepodobnou variantu.

To je duvod, proc si myslim, ze by bylo moudrejsi vyplatit malou, symbolickou dividendu a zbytek zisku pouzit na snizeni zadluzeni. Ale vypada to skoro jiste na tech populistickych 40 Kc. Bohuzel....

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 24.01.2017 15:54  Mono  (184344)

ČEZ- dividenda odhad - to Sb

V druhe vete mi nejak utekla myslenka a vyzniva to opacne, nez co jsem mel na mysli....

Nove zneni

 

"Samozrejme valnice je jeste daleko a teoreticky muze nastat, ze jasne deklarovany plan vlady, muze z nejruznejsich duvodu dopadnout jinak."

 

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 24.01.2017 18:25  Sb  (171634)

ČEZ- dividenda odhad - to Sb

Ano, člověk se někdy diví svým formulacím, když není možné si to přečíst před odesláním.

Samozřejmě máš pravdu s případným poklesem na 20€, ale tato cena by mohla být přehnaná. Pan Šnobr ukazoval graf, 

kde ceny elektřiny a akcie klesají dost podobně až do loňského minima ceny elektřiny i akcie. Pak se cena akcie zotavila méně než cena elektřiny.  Při stejné intenzitě zotavení by cena akcie měla být někde nad 500. Já se domnívám, že je to způsobeno "ztrátami" nebo "ušlým ziskem" z odstávek. Jestliže se mluví o 10 mld, tak to musí být někde znát.  To nejspíš bude pokračovat i letos. Otázka je, zda se letos stabilizují ceny elektřiny. Další zesilování tlaku na klasiku by mělo vyžadovat další dotace OZE, k čemuž nemusí být politická vůle.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 24.01.2017 10:43  Sb  (171634)

ČEZ- dividenda odhad - to Mono - dodatek

Myslím si, že vedení firmy by každopádně mělo uhájit to, že rozhodný den pro divi bude až po VH, čili v RD bude známo, že výši divi nelze změnit. To bych považoval za důležitou podporu tvrzení, že ČEZ se chce vůči akcionářům chovat transparentně.  

Při oznámení výsledků za 2016 bude zřejmé, jak se ČEZ podařilo předem odhadnout vlivy působící v r. 2016. Podle toho by mohlo být možné odhadovat přesnost výhledu na 2017. Chyba o řád by tam být neměla, když podstatná část elektřiny odešla k obchodníkům v předprodeji.

Otevřená je ovšem otázka, kolik zaplatí spotřebitel.

Na rozdíl od Uni či O2 si asi budeme muset ještě pár týdnů počkat.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 23.01.2017 14:14  Megamix  (185006)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

Výpalata červen? Obvykle je to srpen, z čeho vyplývý červen?

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 23.01.2017 14:42  TOMASH  (184870)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

Rozhodný den pro nárok na dividendu.

 

https://www.cez.cz/cs/pro-investory/akcie/dividendy.html

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 23.01.2017 16:56  Megamix  (185010)

ČEZ- dividenda odhad Šnobr

Jo tak, rozhodný den v červnu, tak to jo....

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 101801až 101820 (337993)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  určitě přečíst (2) Algoritmus cílovky 516 - to Mono   Tom 26.01.17 13:50
  určitě přečíst (6) Algoritmus cílovky 516 - to Tom   Mono 26.01.17 16:08
  přečíst (0) Algoritmus cílovky 516 - to Tom   Megamix 26.01.17 16:47
  přečíst (1) Algoritmus cílovky 516 - to Mono   Sb 26.01.17 17:41
  přečíst (1) Algoritmus cílovky 516 - to Mono - dodatek   Sb 27.01.17 09:29
  přečíst (0) Algoritmus cílovky 516 - to Sb   Mono 27.01.17 14:21
  přečíst (1) Algoritmus cílovky 516 - to Mono   Sb 30.01.17 16:41
  přečíst (0) Algoritmus cílovky 516 - to Sb   Mono 30.01.17 17:05
  přečíst (2) šnobr celej rozhovor   ghibli 25.01.17 09:17
  přečíst (12) ČEZ- dividenda odhad Šnobr   TOMASH 23.01.17 13:41
  přečíst (9) ČEZ- dividenda odhad Šnobr   Mono 23.01.17 17:32
  přečíst (2) ČEZ- dividenda odhad Šnobr   Sb 23.01.17 18:18
  přečíst (10) ČEZ- dividenda odhad Šnobr   Mono 23.01.17 20:40
  přečíst (4) ČEZ- dividenda odhad - to Mono   Sb 24.01.17 10:20
  spíše nečíst (9) ČEZ- dividenda odhad - to Mono   Kenny 24.01.17 11:12
  určitě přečíst (8) ČEZ- dividenda odhad - to Mono   Megamix 24.01.17 16:07
  přečíst (6) ČEZ- dividenda odhad - to Megamix   Mono 24.01.17 19:03
  přečíst (5) ČEZ- dividenda odhad - to Megamix   Mono 24.01.17 19:04
  určitě přečíst (5) ČEZ- dividenda odhad - to Kenny   Mono 24.01.17 13:35
  přečíst (3) ČEZ- dividenda odhad - to Mono   Sb 24.01.17 14:17
« Předchozí | 5089 | 5090 | 5091 | 5092 | 5093 | 5094 | 5095 | 5096 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 10:24 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  678.00  -1.02% 
 ČEZ  858.00  +0.82% 
 ERSTE  1 124.00  +0.81% 
 GEN(NORTON)  475.03  -1.04% 
 GEVORKYAN  256.00  +2.40% 
 KB  785.00  -0.13% 
 KOFOLA  272.00  0.00% 
 MONETA  97.20  +0.31% 
 PHOTON  43.30  -0.69% 
 PILULKA  179.00  +2.29% 
 PM  15 920.00  0.00% 
 PRIMOCO   865.00  +0.58% 
 VIG  737.00  0.00% 
Komodity online
 Ropa 83.57 USD 10:02   
 Zlato 2322.69 USD 10:02   
 Stříbro 27.12 USD 10:02   
 Káva 200.63 USD 10:02   
 Cukr 19.31 USD 10:02   
 Bavlna 78.36 USD 10:02   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.