tak sem si pustil analyzu od pana šnobla a nejsem si tak uplně jistej kdo je mimo realitu(misu)jestli on a nebo akcie čezu.nic méně zadany ůkol splnil bravurně a že mě nepresvědčil není tak uplně jeho chybou PS:schodou okolností jsem analyzoval cez včera v hospodě a po osmi kouskách sem byl chytrej jak radio.jenom si tedy nebudu jistej jestli v ponděli kurz čezu zvednul pan šnobl a nebo štamgasti v hospodě PSP:a ještě kdyby byl někdo naštvanej co tady pišu tak mě omlouvaj minimalně dvě věci tak za prvé mam tak trošku kocovynu a zadruhé jestě sem nestačil nakoupit
Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Akcie ČEZ - Diskuze a názory
analyza od J§T banky
analyza od J§T banky
No on pan Šnobr v tom rozhovoru zas tak úpně neřešil kurz akcie, jako spíš výši dividendy (teda podle mě). O v tom co říkal je kus pravdy. Je však otázka jestli má cenu kupovat akcii kvůli dividendě, když v součastné době hodnotu dividendy tato akcie ztratí za cca 10 dní. A pokud se budeme bavit o tom, že férová hodnota akcie při prodeji silovky 35 eur např. 450Kč.Jaká asi bude její hodnota v roce 2018 při prodeji 27 eur? A to nemluvím o nutném snížení dividendy. Ale je to jen můj názor.
analyza od J§T banky
Ale, resil i cenu akcie. Rikal, ze neni spravne ohodnocena. A myslel to tak, ze by cena mela byt znatelne vyse. Ze cenu akcie na soucasnou uroven dostaly zmanipulovane cilovky od nekolika velkych bank a prodejni objednavka (zde nebylo jasne, zda je take od techto bank, nebo jestli to myslel tak, ze banky umele snizily cilovku a nejakemu vetsimu investorovi ruply nervy a rve do popavky sve akcie tak intenzivne, ze sundal cenu az hluboko pod cilovky. Ty puvodni....).
Oba se shodneme, ze CEZ nejspise necekaji dobre casy a drive, ci pozdeji dividenda pujde dolu. Tim i fairvalue.
Soucasna cena je asi pro kratkodobou spekulaci na to, ze dividenda letos opet vytahne kurz nahoru, dobra. A nejspise to klapne. Na dlouhodobou (mnoho let) investici to vsak stale pmn. neni. Mam cuky vstoupit, ale vubec se mi nelibi vyvoj ceny elektriny. Co se deje od zacatku letosniho roku (intenzita poklesu) je neuveritelne....
analyza od J§T banky
Souhlas, něco o ceně tam říkal. Jenže z pochopitelných důvodů má tendenci přehánět. Já osobně mám taky cukání do toho po dlouhé době zase naskočit. S tím, že mi pár let bude stačit dividenda. Na růst akcie (podstatný) bych moc taky nesázel. Mám problém s tím, že mám obavy aby někoho nenapadlo ČEZ rozdělit na dvě části, to by byla katastrofa. Další z problému je ( ateď se mnou nebude mnoho lidí souhlasit), že ČEZ rozumě neexpanduje. V dnešní době, firma, která neroste je mrtvá. Stačí se podívat co dělá pan Křetínský. ČEZ tomu v klidu přihlíží (snad to není záměr). Vem si,že management v zásadě jenom sedí a kouká co se děje kolem. To co se momentálně děje v Dukovanech hovoří za vše. Celej vrcholovej management má jít akomžitě od válu. Skutečnost je taková, jaká je.
analyza od J§T banky
Take mi pripada, ze veci trochu neobjektivne lakuje na ruzovo...
To, jestli velke banky opravdu podstrelily cashflow nebo ne nedokazu posoudit. Na rovinu receno vlastne ani nevim, co to presne cashflow je, ale kdyby me to trapilo, tak bych si to nekde nasel. K zivotu to vsak nepotrebuji....
Ovsem na jednom miste pan Snobr zcela nepokryte lakuje na ruzovo. Rika, ze ceny elektriny poklesly o tusim 15%, ale ze to bude vyrovnano mezirocnim rustem vyroby 2016 vuci 2015 asi 18%. Jaksi ovsem pominul fakt, ze vlivem problemu v Dukovanech doslo v roce 2015 k poklesu vyroby, tudiz ze je srovnavaci zakladna neprirozene snizena. To se pak jednoduse nahoni vyrazne zvyseni vyroby. :-)
Navic, vyroba naroste pouze skokove a to jednou. Nebude rust, kazdy rok. Prodejni cena vsak bude po nekolik let klesat o 10-15%. Tedy, pokud se trend neotoci k lepsimu.
Dobre manipulativni je prezentovany rozbor duvodu poklesu ceny elektriny. Hlavnim duvodem je pokles ceny uhli. Ono jako by to na pozadi evokovalo myslenku, ze se vlastne nic nedeje, CEZu tedy klesly naklady na vstupu, takze zmena ceny elektriny se prilis nepromita do vysledneho zisku.... Jenze CEZ si vyznamnou cast uhli tezi ve vlastnich dolech, takze pokles cen uhli mu snizi naklady na vyrobu elektriny pouze castecne (pokud se konsoliduji i doly).
analyza od J§T banky
no ono spíše jde oto že když zvýším vyrobu o15%a budu prodévat za cenu o 15%mín tak to není uplně totež a za druhé on čez nebude vyrabět o 15%více on to jenom předpoklá samozřejmě muže ale co když!ještě v patek sem byl přesvědšenej že budu v pondělí nakupovat ale čim dal víc o tom pochybuju nic meně mě to láká čekém pěkný vlny a já tak strašně rad surfuju jenom čím sem starší tím víc se bojim žraloků PS a ty než začneš surfovat tak se nauč aspon plavat
analyza od J§T banky
Počítám-li dobře a tvoje údaje byly +-správně, tak by to letos nemuselo být tak zlé. Ale trend je jasný.
Z=100% (Základ)
p=15% (přírůstek výroby)
Sc=-15% (snížení ceny za jednotku)
[(Z+p)*(100-Sc)]/100
Po dosazení a vykrácení
115*0,85 = 97,75%
Také jsem čekal, že Š bude pokračovat "cena je výrazně nadhodnocena".
Asi mají (nebo jejich klient(i) ) nakoupeno a teď co s tím.
Jen můj názor.
analyza od J§T banky
To je jasne, zhruba se to vyrovna a ani se nebojim, ze by CEZ svou kapacitu nevyprodal.
Ale jak jsem rikal, narust vyroby je pouze jednorazovy efekt. Pokles ceny je vsak dlouhodobejsi. I kdyby se ted pokles ceny na EEX zastavil (a zatim to nejake zastaveni nevypada ani nahodou, cena pada jak prezrale hrusky), tak prumerna prodejni cena CEZu pujde nekolik let dolu. A pak uz to zadny narust vyroby vyrovnavat nebude.
Je mi jasne, ze tobe je to jasne. Spise na tom ukazuji, co Snobr taktne v prezentaci vynechal....
A mozna to je ptave ten duvod, proc se rozchazeji odhady cashflow (a tedy i oceneni akcie CEZ) zminovanych tri bankovnich domu a managementu CEZu.
analyza od J§T banky
Ahoj kluci. Vidím, že moje osvěta nepomohla. Klesající cena elektřiny v Evropě je způsobena HLAVNĚ nadbytkem kapacity výroby a v jiných částech Světa poklesem cen paliv. V Evropě je to kombinací, ale hlavním podílem je bitva stávajících nadbytečných kapacit a potrvá dál i kdyby šly uhlíková paliva nahoru!!!!!!!!!! Do ustanovení nabídky a poptávky nebo do rozdrancování nadbytečných a neudržovaných kapacit není šance na růst cen elektřiny v Evropě. Vpravdě se divím, že tu někdo investuje do uhlí, pokud z něj nechce vyrábět benzín nebo plyn ( v době nízkých cen nenávratné...). Smiřte se s tím, že Němci zničili většinu klasických energetik. Dávám energetikám rok, maximálně dva ( Pelíšky) ale platí to jen tam, kde konkuruje vítr vanoucí prakticky pořád...Luigi blázen
analyza od J§T banky
No, to mas samozrejme pravdu. Vyznamnym faktorem, ktery Snobr vynechal a ktery tlaci ceny elektriny dolu je i prudky narust OZE zejmena v Nemecku. Je to ekvivalentni situaci, jako kdyby prudce klesala spotreba elektriny.
Zatim vsak s tebou nesouhlasim, ze vetrniky na horizontu nekolika let nahradi klasiku. Kdyz uz nic, tak bude slusna kapacita klasiky potrebna na udrzeni stability site. Asi to pokryje nejaka dotace, nebo podstatne stoupne objem podpurnych sluzeb a spotrebitelum se to na fakture objevi v polozce systemove sluzby.
Dokud nebude vyresena akumulace elektriny, bude klasicka energetika prezivat. Ejchuchu to vsak uz asi nebude....
analyza od J§T banky
Ahoj Mono. Říkáme jinými slovy tomsamé. Produkci třetiny a v blízké budoucnosti možná poloviny elektřiny převzaly větrníky ( ostatní OZE neberu vážně ). Druhou polovinu musí vyrobit uhelky a jaderky. Nadbytečná kapacita se ale nevzdá. V Británii trval obdobný proces pět let. Nadbytečné kapacity budou valit levnou elktřinu. Nejprve za proměnné a údržbu, potom na uhlí a mzdy a nakonec za mzdy.. Po zavření nadbytečných kapacit dojde ke srovnání produkce a potřeby. Pokud nedojde ke zvýšení výroby z větru, to by proces protáhlo. Nevím kolik % budou vyrábět větrníky a kolik klasika. Taková čísla asi mají Němci, u nás to nikdo nebral do úvahy. Je to pochopitelně selhání akcionářů a vlastníkůů, že taková čísla nemá ČEZ a vydává nesmysly za prognózy. Dno by se dalo odhadnout jako maximum z větru odečteme produkci ze stávajících jaderek a zbytek uhlí. Kolik je zbytek? Nobody knows? A jak dlouho bude trvat agónie přebytečné kapacity? Kolik lze přenést proudu z jednotlivých zemí? Jak dlouho ČEZ vydrží? Nebude nutno zastavit dividendy a nechat je na přežití agonického období. Nemá Čez nakoupit maximum přenosové kapacity a zbytek tady prodat za max ceny? Těch otázek je mnoho, ale nelze je čekat od Romana nebo Beneše natož Bohouše Rovnátka..Luigi blázen
analyza od J§T banky
Od Bohouska nemuzes cekat nic, vzdyt ani mailovou schranku nezvlada:-))
Pro mono
Ahoj Mono. Ekonomie je jediná věda, kde dostali dva ekonomové nobelovu cenu za naprosto protichůdná tvrzení. Jsou to ekoňoumové a vymýšlejí ukazatele, kterým sami nerozumí. EBITDA, OIBDA , CASH FLOW, FREE CASH FLOW. Zkusím to říci po našem. Cash flow se rovná starorakouské knize má dáti dal. Vezmeš excel a zaneseš předpokládané příjmy a výdaje po dekádách. A pokud ti peněz bude přebývat, máš kladné cash flow. Jelikož elektřinu platí i chudáci, plánuješ příjmy podle fakturace a kontraktů. Ostatní to mají složitější ( myslím podnikavce v jiném odvětví, kteří se třesou zda jim zaplatí). Finanční toky jsou krví každé společnosti. Zisk je nicneříkající údaj a dá se s ním kouzlit. Ale když nemáš čím platit ( záporné cash flow) jsi vydán do rukou bank a je jen na nich zda ti půjčí aby jsi mohl počkat až ti zaplatí. Když ne, končíš i když máš vysoký zisk. Klar?Luigi blázen
Pro Luigi
@Luigi
Vzdyt se v podstate shodneme. Take si myslim a mnohokrat jsem to tu psal, ze vyplacet nyni na dividende vetsinu zisku je eufemisticky receno dosti posetile.
Na rozdil od tebe si vsak myslim, ze dulezity je predevsim zisk, ne cashflow. Samozrejme, ze se se ziskem da kouzlit. Ovsem, pokud je a je stabilni a stabilni je i vyhled, tak banka pujci. A rada.
Pokud je to naopak, ze sice mas cash, ale dlouhodobe jsi ve ztrate, tak jsi drive, ci pozdeji v pytli. Casem cash prozeres.
Samozrejme mluvim o dlouhodobem stavu. Samozrejme muze nastat situace, kdy ziskova spolecnost zkrachuje diky nedostatku hotovosti. A existuji pripady, kdy se pres trvalou ztratovost stale jede dale. Nejde sice o firmu, ale krasnym pripadem jsou treba USA. Ale i vetsina ostatnich statu....
Titulek Výchozí řazení | Autor | Datum | |
---|---|---|---|
(4) Manipulátoři s kurzem dnes mají volno. | Ex | 18.01.16 09:58 | |
(13) Jupí jedeme na 300Kč | loula | 18.01.16 08:57 | |
(9) Jupí jedeme na 300Kč | loula | 18.01.16 17:21 | |
(7) CEFC | stas | 17.01.16 19:47 | |
(5) CEFC | plašan | 18.01.16 09:03 | |
(7) analyza od J§T banky | cesmond | 16.01.16 14:38 | |
(1) analyza od J§T banky | Epigon | 17.01.16 13:20 | |
(4) analyza od J§T banky | Mono | 17.01.16 14:13 | |
(3) analyza od J§T banky | Epigon | 17.01.16 17:39 | |
(5) analyza od J§T banky | Mono | 17.01.16 13:08 | |
(1) analyza od J§T banky | cesmond | 17.01.16 20:39 | |
(0) analyza od J§T banky | Jirka94535 | 18.01.16 11:05 | |
(0) analyza od J§T banky | Mono | 18.01.16 11:24 | |
(3) analyza od J§T banky | Luigi Carpagani | 17.01.16 19:11 | |
(3) analyza od J§T banky | Mono | 17.01.16 19:40 | |
(2) analyza od J§T banky | Luigi Carpagani | 17.01.16 20:34 | |
(1) analyza od J§T banky | huhlohuhlo | 08.02.16 23:48 | |
(1) Pro mono | Luigi Carpagani | 09.02.16 08:05 | |
(0) Pro Luigi | Mono | 09.02.16 09:42 | |
(6) Tůčnyj dividěnt bůdět... | uhlo v exilu | 16.01.16 13:14 |
Přečtěte si také
Názory a diskuze
Burza Prime 16:29 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT CZ GROUP SE | 680.00 | +0.30% |
ČEZ | 920.00 | +0.66% |
ERSTE GROUP BANK A | 1 169.50 | +0.56% |
GEN DIGITAL | 560.00 | 0.00% |
GEVORKYAN | 254.00 | -0.78% |
KOFOLA CS | 283.00 | +0.35% |
KOMERČNÍ BANKA | 784.50 | 0.00% |
MONETA MONEY BANK | 97.00 | +0.94% |
PHILIP MORRIS ČR A | 14 840.00 | -0.40% |
PHOTON ENERGY | 45.40 | +1.34% |
PILULKA LÉKÁRNY | 178.00 | +0.57% |
PRIMOCO UAV SE | 800.00 | 0.00% |
VIG | 774.00 | 0.00% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 20.05.2024 | |
USD americký dolar | 22.792 |
AUD australský dolar | 15.215 |
GBP britská libra | 28.930 |
BGN bulharský lev | 12.652 |
EUR euro | 24.745 |
HUF maďarský forint | 6.416 |
NOK norská koruna | 2.130 |
PLN polský zlotý | 5.817 |
CHF švýcarský frank | 25.049 |
TRY turecká lira | 70.781 |
Komodity online | ||
Ropa | 83.44 USD | 18:46 |
Zlato | 2427.26 USD | 18:46 |
Stříbro | 31.96 USD | 18:46 |
Káva | 206.56 USD | 18:46 |
Cukr | 18.64 USD | 18:46 |
Bavlna | 76.14 USD | 18:46 |