Tak jsem gůglil. Podle ekonomického magazínu činí inv. Náklady na větrnou elektrárnu za 1 MW asi 30-45 mil Kč, což je srovnatelné s uhelkou a dvakrát méně než u jaderky. Autoři upozorňují, že u nás je využití větrníků asi 30%. Jenže jsem také našel, že u moře typu Balt to může být až 100%! Autor se nezabýval životností a provozními náklad, což je ale to hlavní a proč ne je jasné.... Pro mne je vymlácíno!Luigi blázen
Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Akcie ČEZ - Diskuze a názory
Stále kvoká stále kvoká...
Stále kvoká stále kvoká...
Ono celé je to zajímavé, ale pokládám si otázku, zda to mají Němci promyšlené lépe než uprchlíky. Protože zatím když se nad tím zamýšlím jako celek, tak Evropa se v dohledné době třeba 5-10 let z GREEN energie neuživí, ale dotace na Green energii posílají cenu energii dolů a dříve či později, vstoupí konvenční energetiky do problémů, pokud neudělají nějakou transformaci, ale ta se dělá špatně, když dotace to pokřivují a jsou napříč EU podmínky jiné i geografické možnosti států ... např. příspěvek na OZE je v Německu nastaven jinak i díky jiné kupní síle Němců. Takže mě napadají jen dva závěry:
- buď Německo zase udělá nějaký průšvih díky svému chování zbytku Evropy - viz uprchlíci, kde se ještě budeme divit
- a nebo jeho cílem je rozdělit EU na země bohatší, které změnu unesou protože ji ovčané zaplatí a na chudší, kterým to způsobí ekonomické problémy a Německo se bude v EU více stávat velmocí a defakto bude profitovat na tom, že ostatním slabším zemím neumožnilo jim nechat svoje tempo a ceny na opuštění špinavých zdrojů jako si to mohli zvolit vyspělejší země ... Německo a Velká Británie svůj rozvoj také udělala přes uhlí.
Stále kvoká stále kvoká...
Ahoj Bizone. Možná jsem to nedostatečně zdůraznil. Elektřina z větrníků je zdarma a je nejlevnější na Světě. Dotace mají pomoci vrátit investiční peníze. Už je to pár let a nepamatuji si to přesně. Dotace na foto byla na dvacet let a na větrníky osm. Za osm let se jim investice vrátí a více jak devadesát let budou zdarma produkovat elektřinu!!!! Obnovu rozvodů a vrtulí nepočítám, to jsou drobné. Po osmi letech ne pro ně jakákoliv cena zisková!!! A fouká li pořád, dá se utlumit( brzdou, nastavením listů ) - nemá to chybu!!! Proto říkám, že bude li polovina elektřin z vrtulí a zbytek z jádra ( dodá Francie) jsou uhelk na vymření.. A přebytek elektřiny zabije ty malé. Zůstane EDF, někdo v GB a RWE a E.On... TK to vidím já, starý blázenLuigi blázen
Stále kvoká stále kvoká...
To celé bych chápal, ale vrtulníky neuživí celou Evropu .... nezapomeň na to, že Německo chce opustit i jádro. A Francie pokud jádro podrží, tak musí být dlouhodobě životaschopné a návratné, jinak dříve či později tam musí buď dojít k dotacím na jádro nebo se bude flinkat co se dá, jen aby to dávalo a to jednou narazí. Takže z větrníků a jiných se možná uživí Německo, ale zbytek vnitrozemní Evropy nikoliv. Dále méně vyspělé země mají zpravidla nižší platy = nižší práci a konvenční zdroje budou moci držet déle než Německo, Francie, Itálie, protože platy na zaměstnance mají znatelně vyšší a musejí vydělat i na tuto položku ...... navíc si myslím, že ty větrníky náklady mít budou, i když je investicve zaplacená, protože jakmile jich bude hodně, tak se najdou skupiny či státy, které budou schopny chtít vybírat daň za energii z větřu či nějaký ekoligický poplatek na změnu větrné mapy, ke které musí dojít a za 20 lez se můžeme divit že ve vnitrozemní Evropě dochází ke změnám, protože masivní pole větrníků, změní teplé a studené proudy a příroda dle mého na to bude nějak reagovat .... zákon akce a reakce od přírody platí vždy.
Stále kvoká stále kvoká...
A ještě doplním .... když jádro nebude generovat zisk, tak jsem zvědav, jak některé krachující energetiky budou mít v poslední fázi života dost peněz na "demontáž" a ekologické rozhourání elektrárny .... nebo ty chátrající obludy, které už nebudou potřeba nechají být a demolici zaplatí poplatníci nebo betonová monstra budou nechány ladem? Protože, pokud energetiky budou chudé, tak na toto mít prostě nebudou. A i když teorie je taková, že energetika si má vytvářet fond na zrušení již vyběhlé elektrárny, tak v reálu dle mého to bude stylem, že když někde už nic není tam ani smrt nebere .... ukáže to čas
Stále kvoká stále kvoká...
Bez efektivní akumulace nemá oze šanci zcela vytlačit klasiku, dnes odhaduji max 50 na 50.
Frantíci to nezachrání, jestli dobře lovím v paměti, tak jednu old JE už odstavili, další tři jsou na řadě v "krátkém" horizontu. Flamanville se jim nějak zpožďuje. A přenos nemá kapacitu.
Němci atom přehodnotí (jen můj názor, nic jiného jim nezbude).
Souhlas, že někdo krachne. Ale ČEZ ne, viz podpora ERU zvýšením regulovaných položek (nezaměňovat s oze) a cena silovky zůstala stejná.
Souhlas, že cesta dolů je otevřená, jak z důvodu ceny silovky, tak i situace na akciových trzích. Nedivil bych se pod 400 za pár dní.
Zatím trvám na avizovaných 380, potom se začnu rozhodovat.
Stále kvoká stále kvoká...
CEZ to asi nakonec nejak ustoji, pokud tedy prestane byt financne vysavan.... Tim si zas tak uplne jisty nejsem....
Jinak souhlas. Ja svou cilovku po letosnim rozjezdu na EEX snizil z 350 na 300.
Stále kvoká stále kvoká...
POdle všeho to vypadá na 40kč divi s srpnu, takže až to spadne, kam potřebují velcí, tak začnou nakupovat. Aktuálně 10% hrubý divi výnos je luxusní, ale ještě velcí čekají, zda ČEZ schodí trochu Čína + Ropa. Takže počítám, že únor - duben budou brát velcí na dividendu. Navíc s výsledky za 2015 ČEZ vydává prognozu na letošní rok, takže budeme vědět rámcově předprodeje.
Stále kvoká stále kvoká...
Ale jo, to se shodneme, ze to letos dividenda nejspise vytahne nahoru. Nicmene, zisky CEZu budou postupne klesat (pokud se situace neobrati) a tim padem bude klesat i dividenda a tim padem bude klesat i strop ceny akcie, kam to dividendovy vynos vytahne.
Proste dividenda kolem 40 Kc neni dlouhodobe udrzitelna. To se drive, ci pozdeji projevi i v cene.
Cezovy fanatik tu loni tvrdil, ze CEZ ma prumerne naklady na vyrobu (vcetne fixnich nakladu) neco kolem 25 EUR/MWh, manazer CEZu tvrdil (i kdyz vzhledem k kontextu slo asi o zamerne nadnesene cislo) mluvil dokonce o 37 (nebo 38 ?) EUR/MWh. Kolik je to skutecne vi jen CEZ. Kazdopadne jsem se zbezne ptal v odbornych kruzich a nekolik lidi mi tvrdilo, ze 25 EUR/MWh pokryje tak akorat variabilni naklady.
At tak ci onak, behem par let se prodejni cena elektriny CEZu dostane nekam k 25 EUR/MWh. Tedy i podle, dle meho nazoru optimistickeho, tvrzeni Cezoveho fanatika CEZ nebude mit z vyroby elektriny zadny zisk. Zbydou zisky z distribuce a obchodu, pripadne dalsich cinnosti...
Stále kvoká stále kvoká...
S tím souhlasím, trend je jasný ... jen se těžko odhaduje férová cena akcie v tomhle evropském zmatku. Navíc na Evropě je kouzelné to, že i když se situace na světových trzích trochu uklidní, tak si Evropa na sebe vytáhne něco sama :-) .... protože ať USA je jaká chce a jakkoliv zadlužená, tak pro cizí na oko jedná více jako celek a prosazuje své zájmy. EU je otloukánek všech a ČR je otloukánkem EU .... takže si nedělám iluze, ačkoliv HDP ČR třeba nyní 2-3 roky poroste, tak české akcie tento trend pravděpodobně neudělají.
Stále kvoká stále kvoká...
Ahoj Bizone. Jasně že aktuálně ČEZ krach nehrozí. Jenže jeho pozici podrylo nekompetentní vedení, nezvykle drahé rekonstrukce, miliardové nákupy a prodeje a lobisté, navíc to řídí "politici". Děs a hrůza. Dovedeš si představit, že by zavřeli nějaké elektrárny?Podívej na NWR. Osekání ( zavření ) přebytečných kapacit, snížení mezd, stabilizační program s účastí státu ( např odpuštění soc. pojištění? atd. Jejich neschopnost řešit jakoukoliv krizi je vidět odsdola až nahoru do EU, EK, EP atd. Budou to zachraňovat živnostníci, kterým říkali na stížnost, že je drahý proud: to je trh! Z jejich daní budou sanovat zneužitý a vysátý ČEZ? A to chtěli stavě Temelín II... Magoři a hlásné trouby tzv. lobystů, což jsou normální pijavice..
Luigi blázen
a jestli to stát neuplatí, cobude s ČEZ? Tipuji, že výroba silovky je už ztrátová..
Stále kvoká stále kvoká...
Jako souhlasím s tím, že ať se stane cokoliv, tak jediné kde je brát z různých daní, a protože Zamestnanc bez zaměstnavatele sám příjem jakoby nevytvoří, tak se veškeré průsery tohoto typu dostanou až k firmám a živnostníkům, kteří ještě něco mají, protože tam ještě nějaké peníze jsou. Jinak to NWR je děs a máš pravdu v tom, že jak chce vláda řešit větší průsery, když neumí rozumně se domluvit s jednou firmou tak, aby státní kasu to moc nezatížilo a případně firmě dali malou šanci se vzvhopit pokud by uhlí se trochu stabilizovalo v horizontu 3-5 let (tím nemyslím jím dát peníze/podporu na ruku "za nic").
Titulek Výchozí řazení | Autor | Datum | |
---|---|---|---|
(2) Stále kvoká - to Luigi | Luigi Carpagani | 07.01.16 14:20 | |
(1) Stále kvoká - to Luigi | Ivan Hrozinka | 07.01.16 15:01 | |
(0) Stále kvoká - to Ivan Hrozinka | Mono | 07.01.16 17:06 | |
(1) Stále kvoká - to Luigi | Sb | 07.01.16 15:01 | |
(6) Stále kvoká stále kvoká... | Megamix | 06.01.16 20:28 | |
(5) Stále kvoká stále kvoká... | Mono | 06.01.16 21:54 | |
(3) Stále kvoká stále kvoká... | Luigi Carpagani | 06.01.16 21:20 | |
(4) Stále kvoká stále kvoká... | Luigi Carpagani | 06.01.16 21:34 | |
(3) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 06.01.16 22:28 | |
(3) Stále kvoká stále kvoká... | Luigi Carpagani | 06.01.16 22:57 | |
(1) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 07.01.16 08:26 | |
(1) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 07.01.16 08:34 | |
(4) Stále kvoká stále kvoká... | Jirka94535 | 07.01.16 00:02 | |
(4) Stále kvoká stále kvoká... | Mono | 07.01.16 09:26 | |
(2) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 07.01.16 09:41 | |
(3) Stále kvoká stále kvoká... | Mono | 07.01.16 10:36 | |
(1) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 07.01.16 11:21 | |
(4) Stále kvoká stále kvoká... | Luigi Carpagani | 07.01.16 12:00 | |
(2) Stále kvoká stále kvoká... | Bizon | 07.01.16 12:12 | |
(7) Forward BASE LOAD až do roku 2020 testuje 25 éček | Ještěžejsemztohovypadza585! | 06.01.16 08:28 |
Přečtěte si také
Názory a diskuze
Burza Prime 16:14 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 674.00 | -0.59% |
ČEZ | 948.50 | +0.26% |
ERSTE | 1 098.50 | -0.27% |
GEN(NORTON) | 560.00 | +0.72% |
GEVORKYAN | 252.00 | -0.79% |
KB | 758.00 | +0.40% |
KOFOLA | 295.00 | -0.34% |
MONETA | 97.60 | -0.81% |
PHOTON | 43.80 | -0.45% |
PILULKA | 160.00 | -10.11% |
PM | 14 980.00 | -0.13% |
PRIMOCO | 795.00 | -0.63% |
VIG | 726.00 | -0.55% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 05.06.2024 | |
USD americký dolar | 22.680 |
AUD australský dolar | 15.083 |
GBP britská libra | 29.000 |
BGN bulharský lev | 12.611 |
EUR euro | 24.665 |
HUF maďarský forint | 6.293 |
NOK norská koruna | 2.149 |
PLN polský zlotý | 5.730 |
CHF švýcarský frank | 25.421 |
TRY turecká lira | 70.024 |
Komodity online | ||
Ropa | 78.73 USD | 07:56 |
Zlato | 2367.10 USD | 07:56 |
Stříbro | 30.44 USD | 07:56 |
Káva | 232.23 USD | 05.06 |
Cukr | 19.17 USD | 05.06 |
Bavlna | 74.20 USD | 07:56 |