Právě proto jsem zvědav co bude .... souhlasím s tím co říkáš. Dokud je šance na otočení trendu, tak určitě je lepší nedělat změny a snažit se krizovou situaci přečkat, ale toto platí jen, když krize se jeví jako krátkodobá. Zde jsem myslel, že prolomením 30EMWh se u energetik trochu hnou ledy, protože k těm zmíněným 25 EMWh už moc nezbývá a navíc sám osobně přesně nevím, kde tu hranici má ČEZ ... zde jsem podle všeho, co jsem kdy četl si udělal závěr, že 25-27EMWh je pro ČEZ krizových. Zatím i pro následující roky díky předprodeji bude kolem 35E průměrný nákup u ČEZ ... jenže s tím si vydrží tak 1-2 roky, díky předprodeji + prodávání speciálních pásem. Bohužel časem i průměrný nákup ČEZu se bude přibližovat směrem dolů. Uvidíme, co bude dále, ale jen tím chci říct, že v určitým bodě už je pak lepší jednat než jen čekat .... energetiky zatím čekají. Bohužel Evropa mi přijde, že spíše čeká ve všem .... Emigranti, Řecko, povolenky, apd ..... jen neustálé rokování a "follow up" schůzek a samitů, které platí normální pracující. U těch emigrantů je to vidět nejvíc, co za 3/4 roku summitů a schůzek za miliardy se vyřešilo? ... nic moc. Brusel v zahraničí začíná mít nálepku "talking heads", už jsem ten výraz slyšel od jednoho amíka.
Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Akcie ČEZ - Diskuze a názory
Proč klesal ČEZ
Proč klesal ČEZ
Myslim, ze se energetiky modli, aby prezily rok 2019. A doufaji v obrat (diky CO2 povolenkam) v lepsi....
Uvidime....
Kde ma limit efektivni vyroby CEZ nemam tuseni. Jeden z reditelu CEZu pred par lety mluvil o 37 EUR/MWh - pokud se zapocitaji vsechny naklady. Slo vsak o vetu na okraj a nebylo zrejme, zda mluvi o prumernych nakladech za rok a vsechny elektrarny, nebo o nakladech nejdrazsi elektrarny. Ale to uz vis, probirali jsme to tu tisickrat. Ja mam trochu podezreni, ze tech 25 EUR/MWh Cezoveho fanatika jsou variabilni naklady a ne celkove naklady. (CF ovsem tvrdil, ze ma na mysli celkove naklady.) V jednom rozhovoru asi pred rokem pan Snobr vsak tvrdil, ze uz nyni vyrobci prodavaji za variabilni naklady.
Kazdopadne, i kdyby tech cca 25 EUR/MWh byly celkove naklady CEZu, tak jsme teto hranici proklate blizko a prumerne prodejni ceny produkce CEZu pro rok cca 2018 uz asi prilis zisku neprinesou. Samozrejme, pokud se veci budou vyvijet soucasnym smerem a nedojde k podstatnemu zlepseni situace....
Za letosek a pristi rok CEZ nejspise bude schopen vyplatit ze zisku dividendu cca 40 Kc, ale ty dalsi roky jedine tak z nerozdeleneho zisku.
PS
Elektrarny take neni mozne odstavit z duvodu, ze museji vykryvat vykyvy v dodavkach z fotovoltaik a vetrniku. Dokud nebude vyresena akumulace elektriny v prumyslovem meritku a za rozumne naklady, tak bude klasika potreba. A bude take potreba z duvodu sezonniho prubehu poptavky po elektrine, ktery je jako na potvoru zaporne korelovany s velikosti vyroby fotovoltaik.
Spotreba je nejvetsi v zime, vyroba fotovoltaik je vsak v zime nejnizsi. Pokud by se postavilo tolik fotovoltaik, aby pokryly i zimu (za predpokladu, ze bude k dispozici akumulacni kapacita na cca 2 tydny celkove spotreby statu), tak budou v lete vyrabet tolik elektriny, ze se z toho zblaznime... To proste nema v horizontu desitek let rozumne reseni, pokud vubec nekdy....
Potrebujeme nejaky jiny zdroj energie. Fotovoltaiky mohou byt peknym doplnkem - pokud se vyresi akumulace.
Proč klesal ČEZ
-Nejsem si jist, zda 37éček nešířili v souvislosti s požadavkem na garanci dalších bloků JETE.
-K prodejkám ČEZu. ČEZ má velkou výhodu, většinu výroby kupují vlastní distribučky. Tam se asi dá něco "ušetřit", zaplatí domácí zákazník, ostatní dodavatelé se rádi přizpůsobí, ale přehnat se to také nemůže. Před pár lety jsem poslal na ČEZ dotaz, kolik produkce prodávají sami sobě. Že prý neví, že prodej jde přes burzu, atd. Tomu by nevěřil ani malej kluk, vědí moc dobře.
-Včera byl rozhovor s Drábovou. Zajímavé informace: - Povolení může být dáno i bez omezení platnosti. Tak to možná bude. S podmínkou splnění ABC do dd.mm.yyyy. Pokud se nesplní, povolení ztrácí platnost. -Technicky je JEDU OK, vázne dokumentace. Ta je nutná pro doložení všem, bylo zmíněno i Rakousko. Zkrátka všichni chtějí mít čisté svědomí, nedivím se. Za problémy může jen a jen vedení ČEZu (to neřekla, ale nešlo si domyslet jinak). -JEDU je zlaté vejce, po odpisu už pouze generuje zisk za variabilní náklady (nějaké odpisy za rekonstrukce tam určitě budou, ale asi řádově nižší oproti základu. A výroba se zvýšila).
Dotace OZE zdeformovaly trh takovým způsobem, že asi budou třeba další dotace k zajištění základu (už se u sousedů děje) a tak dokola, dokud se síť někde nezhroutí. Potom snad (jak už tu bylo psáno) začnou kroky k nápravě. A v ten okamžik začít nakupovat.
Pěkný víkend všem.
Proč klesal ČEZ - zejména technikálie
Dnes již není v každém kraji jeden distributor. Kromě lokálních mikrodistributorů má na území svých sítí po jednom distributorovi ČEZ, EON a PRE. Všichni ditributoři (vyjímaje specifiku ztrát v sítích) se při nákupu elektřiny chovají jako kterýkoliv jiný spotřebitel, čili platí zvolenému obchodníkovi to, jakou (vlastní) spotřebu naměřily elektroměry. Distributoři elektřinu pro spotřebitele nekupují, vůbec je nezajímá, kterému obchodníkovi elektřina v síti patří. Doménou distributorů je (spolu s ČEPS) pečovat o kvalitu elektřiny včetně směru toku energie a dodržovat roční limit minut nedodávky v situaci mimo oficiální kalamity. ČEZ a.s. je 100% vlastníkem regulované společnosti ČEZ distribuce.ODSTAVEC Jednotliví licencovaní obchodníci (v případě ČEZ a.s. je to ČEZ Prodej),nakupují elektřinu pro koncové spotřebitele nebo obchodování s jinými obchodníky, (a to s určitými technickoekonomickými bariérami nejenom v Česku). Žádný z obchodníků nemá ani ebonitovou tyč s liščím ohonem, takže musí nakoupit 100% toho, co chce prodat. Když se při objednávání v reálném čase zmýlí, tak zapláče, protože rozdíl je mu vnucen za cenu regulační energie kladné nebo záporné. Podíl na průšvihu může přenést jen na velkoodběratele, u maloodběratele to má ve vyšší marži. Obchodníka distributor zajímá pmn snad jen ve dvou bodech: a) musí s ním projednat připojení v souladu s plnou mocí od koncového spotřebitele b) musí mu přeposílat peníze, které od spotřebitelů inkasoval jako příspěvek na síť. Všichni obchodníci mají právo kromě energetické bursy nakupovat též přímo od výrobců, při čemž je zohledněna cena na burze. Před léty jsem četl výroční zprávu krajského podniku. Obsahovala také i v technických jednotkách číslo o výrobě a dodávce konečným spotřebitelům. Nezdá se mi, že by se těchto dvou čísel vzdal zejména regulátor a statistický úřad. Pokud jsi se ptal na toto, tak to měli opsat z výroční zprávy. Asi to ale vnímali jinak, takže se jim do jasné odpovědi nechtělo. Také to může být obchodní tajemství. Pmn to komplikuje obchodování na burze či přeprodávání elektřiny. Když ráno koupím akcii a večer ji prodám, tak z hlediska množství se nestalo nic a neznám partnera ani na koupi ani na prodej. Pouze se mi změnila průměrná cena dané akcie, nic víc.ODSTAVECMožná tuším, kam jsi dotazem vůči ČEZ směřoval. Před časem jsem sem něco podobného dal jako příspěvek, ale nikdo to nerozvíjel. (Toto není pláč nebo výčitka). Parafrázuji: Nechť je aktuální burzovní cena např. 29€ pro rok např. 2018. Pevně věřím, že jako spotřebitel určitě v r. 2018 zaplatím víc. Kardinální otázka je "pouze" to, jaké marže vůči konkurenci dokáží v r. 2018 uhájit ti, kdo si nyní (něco) nakoupili. Zisk se bude tvořit z toho, co zaplatí spotřebitelé skutečně zaplatí. Nikoliv z toho, jaká je dnes na burze budoucí cena elektřiny.
Proč klesal ČEZ
Ano, 37 EUR bylo v souvislosti s dostavbou jaderek, respektive s pozadavkem na garanci ceny produkce statem. Je tedy mozne, ze byla cena nafouknuta na maximum. Proto vzdy zminuji ten dovetek, "pokud se zapocitaji veskere naklady". Pokud chci naklady umele nafouknout, mohu treba pripocitat externality, ktere vsak nakladem vyrobce nejsou.
Zrovna nedavno jsem cetl nejaky clanek o tom, ze myslim ze MMF, spocitala, ze dotace statu na karbonovou energetiku jsou astronomicke. Za cely svet to melo tolik nul, ze se z toho motala hlava. Jenze dotace statu nebyla dotaci na produkci, ci tezbu, ale naklady vznikle zmenou pocasi (tornada, zaplavy, sesuvy pudy, vedro, sucho) a exhalacemi (nemoce, umrti).
Tedy pocitat se da ruzne a nazyvat veci take ruzne.
Proč klesal ČEZ
Hmmmm. Z kotaci na EEX to zacina vypadat, ze uz se neocekava vyraznejsi oziveni ani v letech 2020 a 2021. Kotace jsou priblizne na urovni cen pro rok 2016...
zhrouti energetiky, nez dorazi oziveni.
Proč klesal ČEZ
Obecně jsem docela zvědav, co se bude dít, když cena bude dále klesat pod těch 25,26 ... podle toho, kde je přesně ta hrana. Protože veliké energetiky mají zajišťovat stabilitu, ale jak to bude dělat, když budou ve ztrátě, protože díky nestabilním zdrojům, které jsou ve výhodě, protože "ty se odeberou vždy" a zbytek sítě se musí postarat. Takže pokud se trend neobrátí, tak veliké energetiky začnou živořit a po letech krachovat .... nebo flinkat údržby a bude to někde vidět nebo nebudou mít rezervy na odstavení čehokoliv nebo budeme tyto giganty dotovat za dosažení stability v síti ... takže situace se otočí .... nyní je poplatek na účtu za OZE a je možné, v budoucnu bude poplatek za "zajištění stability". I když jsem na čezu na long a byl byhc klidnější, když by trochu rostl, tak aktuálně by mě zajímala situace chování energetik při dalším poklesu :-)
Proč klesal ČEZ
Nějaká forma poplatku za "udržení stability" popř. "dodržení výrobního diagramu" měla být zavedena už dávno ! Jenže to by nesměli v politice a ve státě vůbec chybět vizionáři. Všechno je to jen o hašení problémů, a to vždy až v okamžiku, kdy to hoří. A velmi často ty ohně zakládají i politici sami. Svojí touhou dokazovat světu své osvícenectví zaváděním bohulibých dotací na kdeco. Prostě do kopru jde vše, na co ruka politika sáhne. A časté střídání politiků, tedy podstata demokracie samotné, situaci jen dále neutěšenou situaci prohlubuje. S novými a novými politiky přicházejí nové a nové šílené nápady. Howgh.
Proč klesal ČEZ
Naprosto souhlasím s problémem "potitici" protože:
1) politik za chybu neplatí přímo svýma penězma jako občan/podnikatel
2) jeho chyba se těžko posuzuje a plně jí dokázat je problém ... kdo by ho soudil skutečně nestranně?
3) politické rozhodnutí je výsledek skupiny lidí = odsoudit skupinu je zpravidla vždy těžší než jednotlivce
4) Chyba je dost často markantní až podelší době, kdy politik už ve funkci není a zpětně je ještě obtížnější ho potrestat
Proč klesal ČEZ
Ja se obavam, ze i zcela zjevne a prokazatelne chyby neni mozne potrestat. :-((((
Jako priklad bych uvedl dotace na FVE. Prestoze bylo asi 3/4 roku jasne, ze je potreba drobne upravit zakon (stacilo nejakym prilepkem zmenit jednu cislici v zakonu), aby velikost dotace mohla poklesnout tak, aby dotace byla ve vysi pokryvajici 15letou navratnost, tak poslanci ani vlada nic neudelali.
Vysledkem je, ze byla majitelum FVE priznana temer dvojnasobna dotace, nez meli spravne mit. Nas ten rozdil prijde na minimalne 300 miliard Kc, spise vice. Ale kdyby ta dotace nebyla tak nasponovana, tak by nebylo postaveno tolik FVE a tedy bych skutecny dopad necinnosti poslancu a vlad odhadl na cca 500-750 miliard Kc.
Proč klesal ČEZ
Zcela zjevné a prokazatelné chyby nelze potrestat ??? To se pak ale můžem na všechno vykálet a ať žije anarchie. Nač udržovat státní systém, který toleruje chyby skupiny lidí, ať už vykonané úmyslně či neúmyslně, takového kalibru ! Nestojím o systém, který umí potrestat krádež rohlíku, když zlodějny či chyby takového kalibru zůstávají bez trestu a co je ještě mnohem horší, zůstávají bez nápravy !!! Žijeme v bordelistánu neskutečného rozměru, je mně z toho blivno a stydím se pro toto zřízení vychovávat své potomky. Hnus velebnosti ! :-(
Proč klesal ČEZ
Obavam se, ze je to jeste horsi.
Sice se to neda prokazat, ale z mnohych indicii se da usoudit, ze neslo o omyl, neznalost, chybu, ... Ale o zamer.
Dosud neni myslim znamo, kdo je skutecnym majitelem firmy Anun-Re, od ktere CEZ koupil dle dostupnych informaci velmi predrazenou FVE elektrarnu, nebo dokonce dve. Obdobne nejsou u mnoho FVE parku znami skutecni majitele.
Vlivni lide nas skubou, jak mohou a obrana je temer nemozna. To by lidem musela dojit trpelivost a vsechny vyhazet z oken.
Titulek Výchozí řazení | Autor | Datum | |
---|---|---|---|
(8) Proč klesal ČEZ | Bizon | 12.11.15 09:32 | |
(7) Proč klesal ČEZ | Mono | 12.11.15 11:39 | |
(3) Proč klesal ČEZ | Bizon | 12.11.15 12:43 | |
(4) Proč klesal ČEZ | Mono | 12.11.15 14:46 | |
(4) Proč klesal ČEZ | Jirka94535 | 13.11.15 09:52 | |
(3) Proč klesal ČEZ - zejména technikálie | Sb | 14.11.15 18:47 | |
(3) Proč klesal ČEZ | Mono | 13.11.15 13:04 | |
(3) Proč klesal ČEZ | Mono | 12.11.15 14:54 | |
(4) Proč klesal ČEZ | Bizon | 12.11.15 16:16 | |
(4) Proč klesal ČEZ | Hurvínek | 12.11.15 16:53 | |
(2) Proč klesal ČEZ | Bizon | 13.11.15 09:31 | |
(2) Proč klesal ČEZ | Mono | 13.11.15 13:21 | |
(3) Proč klesal ČEZ | Hurvínek | 13.11.15 13:57 | |
(2) Proč klesal ČEZ | Mono | 13.11.15 14:33 | |
(2) Proč klesal ČEZ | Jestezejsemztohovypadza585!!! | 12.11.15 08:45 | |
(4) EON | Sb | 12.11.15 08:22 | |
(1) Re: 4% růst po zveřejnění | ředitel Bohnic | 12.11.15 14:02 | |
(4) Výsledky=žádná změna | Kamil | 10.11.15 20:31 | |
(4) Výsledky=žádná změna | Hurvínek | 10.11.15 22:19 | |
(5) Výsledky=žádná změna | Kamil | 10.11.15 12:37 |
Přečtěte si také
Názory a diskuze
Burza Prime 15:24 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 666.00 | -1.91% |
ČEZ | 939.50 | +1.02% |
ERSTE | 1 167.50 | +0.04% |
GEN(NORTON) | 563.00 | -1.23% |
GEVORKYAN | 252.00 | 0.00% |
KB | 780.00 | -0.38% |
KOFOLA | 287.00 | 0.00% |
MONETA | 97.80 | -0.51% |
PHOTON | 44.90 | +2.16% |
PILULKA | 177.00 | -0.56% |
PM | 14 920.00 | +0.54% |
PRIMOCO | 800.00 | +0.63% |
VIG | 775.00 | -0.51% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 23.05.2024 | |
USD americký dolar | 22.795 |
AUD australský dolar | 15.143 |
GBP britská libra | 29.035 |
BGN bulharský lev | 12.647 |
EUR euro | 24.735 |
HUF maďarský forint | 6.392 |
NOK norská koruna | 2.148 |
PLN polský zlotý | 5.802 |
CHF švýcarský frank | 24.969 |
TRY turecká lira | 70.758 |
Komodity online | ||
Ropa | 82.79 USD | 15:04 |
Zlato | 2363.00 USD | 15:04 |
Stříbro | 30.62 USD | 15:04 |
Káva | 215.45 USD | 15:04 |
Cukr | 18.48 USD | 15:04 |
Bavlna | 79.69 USD | 15:04 |