Akcie ČEZ - Diskuze a názory
Výpis odpovědí na následující příspěvek
opět ? - to Sb.
Jasne, Italove vsak pmn. maji vetsi sanci na vyznamnejsi posileni napojeni na okolni staty, nez UK. Spis bych rekl, ze zainteresovani nemaji velky zajem. Mistni vyrobci si urcite nechteji nechat zruinovat svuj trh levnou dotovanou elektrinou ze severnejsich casti Evropy.
V UK vychazi napojeni podstatne draze. 50 km La Manche je prece jen docela slusna bariera. Skoda, ze v kanalu pod La Manche neudelali jeste jeden tubus a ten nenarvali kabely. Ale i tak je asi stejnosmerna spojka pekne drahy spas. Nejdrive usmernit a pak z toho zase udelat stridavy proud. Docela nakladna technologie.
Ten blackout v Italii byl myslim take dany tim, ze byla tropicka vedra a tedy klimatizace jely jak silene a vyschly reky nebo mely prilis teplou vodu, takze nebylo mozne chladit elektrarny musely byt odstaveny. Takze soubeh tri nepriznivych okolnosti. Nebyvale vysoka spotreba elektriny, omezeni vyrobnich kapacit a porucha vedeni.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
opět ? - to Mono
Tu Itálii si pamatuji jinak. Bylo to v noci ze soboty na neděli, čili naštěstí při minimálním zatížení. Spolehli se na ta dvě zmíněná vedení z Francie plus dodávku ze severu. Po kompletním výpadku dodávky z Francie došlo i k přerušení spojení se severem, (bez poruchy, přes ochrany). Museli pak nějakou dobu provozovat Italii v ostrovním provozu, se značným omezením spotřebitelů přes to, že mobilizovali všechny své zdroje, mnohé snad i dřív než se národ probudil. Připojování zdrojů domácích i zahraničních zahraničních a segmentů spotřebitelů bylo postupné. Nepamatuji si jak dlouho byli spotřebitelé omezeni, ale vyděšen byl kdekdo, nejen v Itálii. Pocítila to nejenom mezinárodní železniční doprava.
Domnívám se, že kdyby naši civilizaci postihl dvoutýdenní výpadek elektřiny, tak by se dostala na pokraj hladomoru. Velká nadsázka by to být nemusela.
Dosavadní doporučení:
přečíst
(4)
Vaše doporučení:
opět ? - to Mono - dodatek
Tím nezpochybňuji to, co jsi napsal.
Šokující na bezproudí v Itálii bylo právě to, že to vzniklo za situace, kterou nikdo nečekal. Ochrany na severu usoudily, že Itálie je náhle příliš velký spotřebič a odpojily dodávku. Stejně se zachovaly ochrany u zdrojů v Itálii, pokud byly v provozu. Takže během krátké doby bylo správnou funkcí přístrojů mimo provoz vše, co nemělo dieselagragát nebo baterie. Telefony a auta fungovaly, mobilizace záchranářů proběhla dobře.
U nás by něco podobného nastat nemuselo, naše země nemá tvar boty v rybníku.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(3)
Vaše doporučení:
opět ? - to Sb
I par dnu by byl velky problem.
Netekla by voda, nebyl by benzin, nafta. Pravdepodobne ani plyn. Vetsina veci by nefungovala. Obchody by musely zavrit, protoze by nebyli schopni kasirovat zakazniky. Telekomunikace, radio, televize, internet - nula. Nefungovaly by banky a bankomaty. Nedalo by se platit kartou...
To, co by teoreticky mohlo fungovat, protoze to nepotrebuje elektrinu (treba mala vecerka) by za chvili take nefungovalo, protoze by doslo zbozi a nove by nebylo cim a odkud dopravit.
Na druhou stranu, lide by si nejak pomohli... V Sarajevu take nesla elektrina a plno veci nefungovalo a lide to nejak zvladli...
Dosavadní doporučení:
přečíst
(2)
Vaše doporučení:
opět ? - to Mono
Obležené Sarajevo bylo neurčitou dobu zásobováno tunelem. Při shlédnutí reportáže jsem profil podle lidí odhadl na asi 2x2 m. Ten byl budován tak, že letadla NATO v bezletové zóně dělala takový hluk, že nebyly slyšet práce pod zemí. Bezprostředně po prolomení blokády Sarajeva byl tento tunel použit pro kabel. Ten nebylo třeba shánět, jako kdyby někdo věděl, že patová situace nebude trvat věčně. Netrvala, "když se Srbové dopustili strašného zločinu na tržišti", tak humanitární vojska se musela angažovat do řešení.
Je možné, že dodavatelé benzinu a plynu mají pro svou technologii v rezervě dieselagregáty, nevím to. Při fungující dopravě se dá místo chleba jíst také zrní přímo ze sil.
Když legionáři cestovali k Vladivostoku, tak neměli potravu pro lokomotivy. Vodu si vzali z potoka a dříví nařezali v tajze. Dnes na stejné trase může osádka vlaku leda přemýšlet jak zabít čas, než vyšší moc obnoví dodávku elektřiny.
Dosavadní doporučení:
spíše nečíst
(3)
Vaše doporučení:
Výpis titulků
108681až
108700
(337825)