Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

určitě přečíst (3) 05.09.2014 15:18  Sb  (171634)

Přeprava plynu (a také elektřiny)

Hodně se teď diskutuje o plynu, včetně možných dodávek v protisměru, tedy ze Slovenska na Ukrajinu. Pro přehled nejprve vynechám větvení plynovodů a rovněž politické a ekonomické faktory. Mějme pouze předávací místo na východě Ukrajiny VU, východě Slovenska VS a v Německu zásobník N, napájený severní cestou z Ruska a asi i z Norska. 

Za normálního stavu VU přebírá plyn pro Ukrajinu včetně závazku realizovat tranzit na VS. Nechť ruský dodavatel na VU předá plyn jen pro tranzit na VS a nechť je objem tranzitu shodný se spotřebou na Ukrajině. Pak je na VS fyzikálně nula, ale účetně je to pmn dodávka ze Slovenska na Ukrajinu ve výši tranzitu. Alternativa: Ukrajina ukradla plyn určený pro EU. Toto je jádro tohoto příspěvku, pmn vhodného pro snadnější orientaci v tiskových zprávách, které v budoucnu očekávám. (Méně názorné je to v případě, že objemy spotřeby Ukrajiny a tranzitu nejsou shodné). Každopádně platí to, že v jednom okamžiku nemůže plyn proudit oběma směry a že změna směru toku plynu není pro techniky úplná banalita. Dále to komplikuje větvení plynovodů.

Obdobně je to u elektřiny s těmi zásadními rozdíly, že systém si nemůže pomáhat zásobníky a na předávacích místech nejsou ventily, s jejichž průchodností lze manipulovat. Tady vyloženě vládne fyzika, např. Kirchhoffovy zákony. Takže se např. mohlo stát i to, že plánovači sice naplánovali pro konkrétní předávací místa a okamžik vývoz 200 MW, ale fyzika vnutila dovoz 800 MW. Je to pmn jeden z mnoha problémů, které se týkají i chytrých sítí.

Když opustím samotnou techniku, tak tipuji, že současný neklid by mohl způsobit i určitou volatilitu u komodity energie. Třebas by to plynaři mohli využít ke zdražení plynu, třebas může dojít i k nějaké regulaci plynu. Kdyby to tak bylo, tak by mohlo mít dopad i mimo plynárenství. Doufám, že tyto moje spekulace nemají vliv na rozhodovací procesy jednotlivých akcionářů a že se tady nebudeme bavit o trestném činu šíření poplašných zpráv.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 07.09.2014 20:13  Tatrmannnn  (171794)

Přeprava plynu (a také elektřiny)

cháá UA potřebuje třicet mld kubíků a od Fica dostává reversem jednu desetinu z potřebného objemu chááá

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 08.09.2014 10:04  Sb  (171634)

Přeprava plynu (a také elektřiny)

Ano pak je to ten případ, kdy by na předávavacím místě VS nebyla nula ani fyzicky. Otázka je, zda by to pro zásobník N či severní cestu bylo zvládnutelné i v případě, že by na Ukrajině došlo i k silné regulaci spotřeby. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 06.09.2014 09:11  Mono  (169670)

Přeprava plynu (a také elektřiny)

Pekny prispevek.Drobna poznamka k tem chytrym sitim. A vlastne i predavacim profilum.

1) Rozdil mezi planovanou hodnotou a skutecnou hodnotou na predavacim profilu je dany tim, ze planovana hodnota je dana pouze ekonomickymi kontrakty bez ohledu na fyzikalni realitu. Tok elektriny se vsak ridi fyzikalnimi zakony a ne smlouvami mezi ekonomickymi subjekty.

Divil bych se, kdyby si CEPS nedelal i fyzikalni odhady toku pres profily. Pouze je nezverejnuje.

 

2) Pokud jsem spravne pochopil princip chytrych siti, tak by se mely snazit, aby byly pretoky nulove (nebo blizke naplanovane hodnote). Prubeh spotreby a vyroby v oblasti se da odhadnout. K tomu bude znamy regulacni vykon nahoru a dolu. Zbytek je matematika.

Chytre site jsou vlastne prenesenim principu fungovani narodnich prenosovych siti do mensiho meritka. Propojene narodni site si navzajem pomahaji, ale pokud nastane nejaky problem v narodni siti, tak si to musi pomerne rychle vyresit.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (4) 07.09.2014 10:47  Sb  (171634)

Přeprava - to Mono

Nejprve dodatek k původnímu příspěvku:

Účetní dodávku ze Slovenska na Ukrajinu by samozřejmě fyzicky kompenzoval zásobník N.

Ten divný závěr příspěvku byl ovlivněn dialogem či duologem mezi paní Drtinovou a panem Humlem. Dva lidé znalí češtiny zcela odlišně chápali obsah zdánlivě srozumitelného pojmu "poplašná zpráva". Poučení pro mně: i když si myslím, že nějaký důležitý pojem chápu, tak bych si měl pro případ konfliktu ověřit, zda je to tak opravdu. Také mně napadlo údajné heslo stíhačů: Než zaútočíš, tak se ohlédni.

U chytrých sítí se pmn shodujeme, snad parafráze: Já z dostupných vizí vyvozuji, že dnešní elektroměr bude de facto řídící počítač, který bude spotřebu domácnosti nejenom registrovat, ale také řídit v rámci možností povolených či nastavených spotřebitelem včetně zohlednění možnosti, že domácnost má solár na střeše. Něco podobného by snad mělo být na úrovni každého vývodu z lokálního transformtoru, na který bude napojeno XXX domácností a lokálních zdrojů. Totéž na dalších úrovních až do centra. (Bez aspirace na správnost).

Chytré sítě jsou pmn aktuálně jako sněžný muž: vytrvale se o něm objevují zprávy, ale nikdo ho neviděl. Až  alespoň v jedné lokalitě chytrá síť bude vidět, tak někdo bude muset zaplatit související jednorázové vícenáklady  na plošnou realizaci a distributor to nebude.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (8) 07.09.2014 11:22  Mono  (169670)

Přeprava - to Sb

V Cechach uz nekolik let bezi pilotni projekty. Nebo spise prve pruzkumne prace, jak vlastne strukturalne vypada spotreba domacnosti, co by se dalo ridit (posouvat spotrebu v case), co ne, jak to vnimaji konecni spotrebitele. Je jasne, ze zavedeni chytrych siti bude drahe a bude trvat mnoho let. Samozrejme, ze jej nezaplati distributori. Zaplati jej konecni spotrebitele.

Rekl bych, ze rizeni nebude na urovni elektromeru, ale na urovni trafa. Ridici system na urovni trafa bude komunikovat primo se spotrebici/akumulatory zakazniku (mozna zprostredkovane pres inteligentni elektromer, ktery by mel funkci, jakehosi routeru). Je na to pripraveny komunikacni protokol po siti nizkeho napeti, subset HomePlug protokolu.

Nikdo nevi, jak to bude fungovat a zda to vubec bude uspokojive fungovat. Ja si myslim, ze by to mohlo fungovat. Ovsem za predpokladu, ze to bude dosti robustni oproti chybnym datum a merenim. A samozrejme musi byt k dispozici dostatek chytrych spotrebicu a elektrovehiklu nebo domacich baterii.

Ale mas pravdu. Chytra sit a snezny muz maji cosi spolecneho. :-DDD

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 07.09.2014 17:38  Sb  (171634)

Přeprava - to Mono

Ano, vizionáři mají předstih před vývojáři. Vyčlenění vývojáři na tom snad pracují na plný úvazek a jednou něco vyvinou. Verze 1.0 nemusí  být v úplném souladu s tím, co kolem roku 2000 psali vizionáři. Také to nemusí být v souladu s dnešním představami nás dvou. Uvidíme, až se vývojáři ozvou. Každopádně si myslím, že kromě otřebičů budou u chytrých sítí  hrát roli také lokální zdroje. Změny budou, dnešní sítě pmn lze těžko srovnávat s těmi před 30, 60, 90 léty. Ty tehdy vyhovovaly, ale musely se dál vyvíjet v souladu s rostoucími nároky. Kdyby současné nároky již dosáhly zenitu, tak by se pmn chytrými sítěmi nikdo nezabýval.

Nakonec dnes už mohou být chytré telefony "chytřejší" než jejich uživatel. Pmn nejeden uživatel má problém s tím, aby dokázal nastavit či vyvolat všechno, co ten telefon umí.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (5) 07.09.2014 22:07  Mono  (169670)

Přeprava - to Sb

Proc hledet tak daleko. :-DDD

Ja mam hloupy telefon a pouzivam asi desetinu jeho funkci. Kdybych mel chytry, pouzival bych asi tak necele procento jeho moznosti.Nemluve o tom, ze by chytrak v me nezne peci neprezil ani mesic....

Ja myslim, ze se distribucni site za poslednich 30 let zas tak moc nezmenily. Jsou modernejsi trafa a je vice elektroniky, zejmena v telemetrii. Jsou lepsi ridici systemy, SCADY atd. Proste vse, co souvisi s pocitaci, merenim a prenosy dat. Ale vlastni site a filozofie jejich provozu se nikam daleko pmn. neposunuly.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 07.09.2014 22:23  Tatrmannnn  (171794)

Přeprava - to Sb

Cháá a děláš dobře. Neb mít chytrý telefon znamená svléknout se do naha. Nyní si to posichrují i chytrými cibulemi. To pro případ kdybys ten přístroj nebral sebou i na WC cháá

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 08.09.2014 09:43  Sb  (171634)

Přeprava - to Sb

Ano, když i VYPNUTÝ telefon nahrává zvuky, tak to rozhodně není služba pro mně, nemluvě o možnosti dostat se mi do počítače. Ostatně i přes "hloupý" telefon se dá zjistit, kolik hodin jsem byl v konkrétní hospodě. Samotná lokalizace ovšem může být pro mně i užitečná např. při zlomené noze v lese.  Také  není službou pro mně, když chytrý televizor nahrává, co se děje v místnosti. Samozřejmě je možné přes něj hodit deku, když na to nezapomenu a s rizikem, že to zvýší seržantův zájem.

Orwellizace.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 08.09.2014 13:34  Mono  (169670)

Lokalizace - to Sb

No jo, ale v lese te nezameri prilis presne. Muze se stat, ze te zameri jen jeden vysilac a pak treba budou vedet, ze jsi nekde na kruznici treba o polomeru 1 km. Samozrejme, nektere casti kruznice (presneji mezikruzi) pujde vyloucit, protoze, kdyby tam mobil byl, tak by chytal i nejaky dalsi vysilac, tedy tam neni. No a neco by se dalo vysledovat z trajektorie.

Takze to nejspise bude na dve veci. Lepsi je zavolat a rici, kde zhruba jsi. Pro deti a bloudive stariky je zase docela dobry GPS tracker. Na monitoru muzes sledovat, kde se dany clovek nachazi.

Pouzival jsem to na sledovani tchana-kardiaka, aby mohl s klidem do lesa. A pro sledovani me malickosti, kdyz jsem brutalne jezil na kole lesem. Aby mne draha polovicka v pripade bouracky a bezvedomi nasla.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 09.09.2014 09:29  Tatrmannnn  (171803)

Lokalizace - to Sb

Cháá ono zde jde o chytré telefony především. A jak víš tak praxe je taková že snad každý má zapojenou GPS že. No a tam tě mají 24 hodin jako na dlani. Je to prakticky vězeňský elektronický náramek. O ty přenašeče ani tak nejde cháá

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.09.2014 09:50  Sb  (171634)

Lokalizace - to Sb

Jedna z technických fint ISIL či IS prý spočívá v tom, že komunikují přes kurýry, čli kašlou na pohodlí moderní techniky. Když se k tomu přidají noční přesuny kvůli satelitům, tak prý je dost obtížné přesně předpovídat jejich záměry. Jaksi není vidět do karet.

Dudajeva před pár lety zabila raketa zrovna když telefonoval, ta náhoda.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 08.09.2014 10:11  Tatrmannnn  (171803)

Přeprava - to Sb

cháá no v každém případě je to bestiální zasahování do tvého soukromí. Někdy můžeš neuváženě říci něco co tě pak může mrzet že. Jako se to stalo né jednou že. Ono je to prakticky stejné jako by jsi si toho parchanta co tě nepřetržitě snímá posadil doma do obýváku či do ložnice k manželce že. No ale dop*dele kde to jsme aby si se v demokracii stále obával o své soukromí. To není demokracie to je totalita, to je jisté. To by si snad nedovolili v takovém rozsahu bolševici. Pamatuji na ten film Ucho co to přineslo za pozdvižení co, no a nyní to berou lidé jako součást demokracie. Lidé jsou vážně jen ovce když jim stačí aby velký ušatý muž prohlásil že je to v zájmu právě zachování té demokracie. Jen se udivuji těm láskomluvnejm že je to netakuje co. To jsou zvláštní myšlenkové pochody co cháá cháááá

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 09.09.2014 09:46  Rýpal Jméno 'Rýpal' používá stále stejný uživatel  (157337)

To by si snad nedovolili v takovém rozsahu bolševici ..?!?!

.." Ruský zástupce u EU, Vladimir Čižov, řekl, že pokud by se dále šířila Barrosova lež, zveřejní Rusko plně celou jejich konverzaci...""

 

..vůdce Putin žije v nesvobodě...chudáček .:-))

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (2) 09.09.2014 10:05  axor Jméno 'axor' používá stále stejný uživatel  ultraxzavinacseznam.cz  (150933)

To by si snad nedovolili v takovém rozsahu bolševici ..?!?!

mozna by jsme se divili, jak se da vse prekroutit, aby to vyznelo po nasem. A jestli Barooso opravdu rika nesmysly, tak bejt Putinem, bych byl tez nastvanej.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 09.09.2014 10:03  Sb  (171634)

To by si snad nedovolili v takovém rozsahu bolševici ..?!?!

Jiná zpráva říká, že to bylo vytrženo z kontextu. Putin prý to, že během dvou týdnů neobsadil Kyjev používal jako argument, že o obsazení Ukrajiny nemá zájem. Každopádně to nyní vypadá, že plebs se nedozví, co přesně si říkali dva VIP. To bývá důvěrné.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 110721až 110740 (338887)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  přečíst (0) Technika na ČEZ a KB   Vašek 09.09.14 08:48
  určitě nečíst (2) Technika na ČEZ a KB   Žbróňa 09.09.14 11:07
  přečíst (2) Cenové hrátky   Pepan 08.09.14 14:16
  přečíst (4) Cenové hrátky   Mono 08.09.14 17:29
  přečíst (1) Cenové hrátky   Sb 09.09.14 08:47
  přečíst (0) Cenové hrátky   Mono 09.09.14 18:22
  určitě přečíst (3) Přeprava plynu (a také elektřiny)   Sb 05.09.14 15:18
  spíše nečíst (1) Přeprava plynu (a také elektřiny)   Tatrmannnn 07.09.14 20:13
  přečíst (0) Přeprava plynu (a také elektřiny)   Sb 08.09.14 10:04
  určitě přečíst (6) Přeprava plynu (a také elektřiny)   Mono 06.09.14 09:11
  určitě přečíst (4) Přeprava - to Mono   Sb 07.09.14 10:47
  určitě přečíst (8) Přeprava - to Sb   Mono 07.09.14 11:22
  přečíst (2) Přeprava - to Mono   Sb 07.09.14 17:38
  určitě přečíst (5) Přeprava - to Sb   Mono 07.09.14 22:07
  spíše nečíst (2) Přeprava - to Sb   Tatrmannnn 07.09.14 22:23
  spíše nečíst (1) Přeprava - to Sb   Sb 08.09.14 09:43
  přečíst (0) Lokalizace - to Sb   Mono 08.09.14 13:34
  spíše nečíst (2) Lokalizace - to Sb   Tatrmannnn 09.09.14 09:29
  přečíst (0) Lokalizace - to Sb   Sb 09.09.14 09:50
  spíše nečíst (3) Přeprava - to Sb   Tatrmannnn 08.09.14 10:11
« Předchozí | 5537 | 5538 | 5539 | 5540 | 5541 | 5542 | 5543 | 5544 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:14 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  679.00  -0.59% 
 ČEZ  938.00  +0.37% 
 ERSTE  1 106.50  +0.23% 
 GEN(NORTON)  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  774.50  -0.39% 
 KOFOLA  298.00  +1.71% 
 MONETA  97.00  +1.04% 
 PHOTON  43.95  -1.90% 
 PILULKA  172.00  -6.52% 
 PM  14 840.00  -0.54% 
 PRIMOCO   810.00  0.00% 
 VIG  728.00  -1.62% 
Komodity online
 Ropa 81.81 USD 08:24   
 Zlato 2344.09 USD 08:24   
 Stříbro 31.06 USD 08:24   
 Káva 233.70 USD 30.05   
 Cukr 18.18 USD 30.05   
 Bavlna 77.27 USD 08:24   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.