Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

určitě přečíst (1) 20.08.2014 14:58  kolohnát Jméno 'kolohnát' používá stále stejný uživatel  (114647)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

ČEZ letošní produkci prodal za průměrnou cenu 44,50 Eur, teprve příští rok to bude mírně pod 40 Eur. Z toho vyplývá, že zisk bude i další rok klesat. Proto očekávám zvýšení výplatního poměru divi nejméně na 75 %, možná i 80, aby divi neklesala příliš pod úroveň letošní. Ale stejně bude příští roky menší.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 21.08.2014 12:18  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

Jen doplnim...

Pokles prodejni ceny o zminovanych cca 5 EUR/MWh predstavuje pokles hrubeho zisku o cca 7.5 mld. Kc (za predpokladu, ze se proda stejne mnozstvi elektriny a naklady zustanou stejne). To je cca 6.25 mld. cisteho zisku, tedy cca 13 Kc na akcii.

Ovsem, pokles reslizacnich cen bude v dalsich letech dosti pravdepodobne pokracovat. Ceny mohou jit az k cca 32-33 EUR/MWh!!! To je dalsich 7 EUR/MWh dolu. Tedy na zisku dolu pres 30 Kc na akcii oproti lonskemu roku!!!

V roce 2016 se uz CEZ s prodejni cenou pravdepodobne dostane pod vyrobni naklady (pokud se do nakladu zapocitaji vsechny naklady, ne pouze variabilni naklady). V dalsich letech pak uz temer jiste. Samozrejme nekolik let je dlouha doba a mnohe se mezitim muze zmenit... Jenze stale nevidim mechanismus, ktery by podporil rust velkoobchodnich cen elektriny. EU ekonomika je v deflaci, sankce proti Rusku mohou podkopat jiz tak krehky rust ekonomiky. Na trh stale jeste pribyvaji zelene zdroje, ktere stlacuji cenu elektriny dolu.

Zatim tedy svetlo na konci tunelu videt neni. Nebo alespon, ja jej nevidim. :-DDD

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.08.2014 16:10  Jirka94535  (171390)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

Příští rok se mají odstavit další AE na jihu dojč. Není jisté, zda se bude dařit dostat přebytky z N na S, atd. Cenu nad 600 jsem tak brzy po divi nečekal. Důvod ??? Polovina pozice šla pryč.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.08.2014 23:27  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

Uvidime. Rovnovaha je krehka. CEZ sel nyni nad 600 asi proto, ze sla nahoru i VO cena elektriny. Dle meho nazoru jde nahoru pouze docasne. Obdobne tomu bylo u elektriny i loni, jen o 2 mesice pozdeji. Duvodem muze byt, ze se v tomto obdobi doprodava elektrina pro nasledujici rok. Ale jde pouze o mou nicim nepotvrzenou hypotezu.

Pokud nenastane nejaky zazrak, tak CEZ pujde opet dolu. Ta odstavka AE muze cene elektriny pomoci. Jenze to uz je fakt davno znamy a tedy by mel byt v cenach zohlednen. Mohu se vsak mylit a zohlednen neni.

Prebytky z N na J dostanou Nemci pomoci nasi prenosovky, tak jako dosud. :-((( Kdyby nam za to alespon zaplatili....

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 22.08.2014 09:40  Jirka94535  (171390)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

Má se stavět (možná už se staví) odporové trafo. V Polsku i u nás.
Třeba už někdo ví, jaký bude nový výplatní poměr nebo že bude schválena (soudem) vratka za povolenky, to by spolu s platbou od Albánie(?) zajistilo divi 40 na další dva roky.
Co bude dál, nikdo neví. Odkládají se investice.
Minulý týden jsem jel přes celé německo, větrník na větrník a to jsem nebyl u moře. V solárech taky nezahálejí, stačí už jenom průmyslová akumulace. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 22.08.2014 12:46  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

@Jirka94535

Trafo se u nas sice planuje, ale je to investice za miliardy. Jaky je nynejsi stav nevim, ale pred rokem se teprve zjistovalo, zda vubec bude technicky mozne trafo na danou lokalitu dopravit.

Ani nevim, zda uz je rozhodnuto, ze se trafo skutecne bude stavet a zda je vybran dodavatel. Takze, pmn. pokud trafo vubec bude, tak to nebude drive nez za nekolik let.

A i kdyz trafo bude, tak nebude moci byt pouzivano na vylouceni nemeckeho vynuceneho prenosu. To, pmn. vylucuji uzavrene mezinarodni smlouvy... Trafo by nejspise bylo pouzivano pouze v pripade nemeckych pretoku, ktere by v danou chvili ohrozovaly stabilitu nasi site. Tedy jen obcas.

Ale jde pouze o muj odhad. Jak to skutecne je by musel rici nekdo kompetentni z CEPS.

Ve chvili, kdy se vyresi akumulace elektriny v prumyslovem meritku a k tomu jako tresnicka na dort chytre site, tak je s energetikou, tak jak ji zname nyni konec. Klasicke elektrarny budou stale potrebne, ale spise jen jako zaloha a na vyrovnavani nabidky a spotreby v realnem case. A k tomu asi nejaky zaklad v jaderkach, nebo v budoucnosti ve fuznich reaktorech, pokud se tedy jaderna fuze zvladne v prumyslovem meritku. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 22.08.2014 13:24  Sb  (171159)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

Pár týdnů před odchodem z funkce GŘ se pan Roman nechal slyšet, že platby za přenos ze SRN do SRN by měly být v řádu 5 mld Kč ročně. Komické je, že před xx léty byla naše soustavu propojena s NSR přes stejnosměrnou spojku v Etzenrichtu. Byla to západoněmecká obrana proti nízké kvalitě od nás. Teď se spekuluje, zda je vhodné u nás pořídit obranný transformátor proti nízké kvalitě ze SRN.

Pokud by to dopadlo tak, že klasické zdroje by sloužily JEN pro regulaci či bezpečnost systému, pak by nemohly být rentabilní a pmn by musely dostávat dotace jako OZE. Provozovatelé mají zisk, který sami neurčují, ale je zaručený.

O chytrých sítích bylo možné si leccos přečíst již kolem roku 2000, na úrovni vizí. Technici nejedné společnosti včetně univerzit se pmn záležitosti věnují, ale nějak se jim nechce publikovat alespoň dílčí úspěchy. Někdy by je někdo publikovat měl, aby bylo možno začít tvořit nadnárodní standardy pro příslušné komponenty, zejména řídicí počítače.

Nezpochybňuji to, že i v energetice je znát každých 10 či 20 let z hlediska technologických změn. Já však mám mnohdy investorský horizont i zřetelně kratší než jeden rok.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 22.08.2014 19:44  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

@Sb.

Platby za prenos by mely byt v radu nekolika mld., ale pokud se nic nezmenilo, tak nedostavame nic. Naopak platime, protoze musime uhradit ztraty nemecke elektriny na vedeni! Takze, klasika. Misto toho, abychom inkasovali, tak calujeme.

Mam dojem, ze nejake standardy pro chytre site uz jsou. Cele to vsak vazne na tom, ze nejsou k dispozici chytre spotrebice, chytre domy a dostatek elektrovehiklu, kam by se dala cpat prebytecna energie a cerpat z nich v pripade nedostatku.

Klasicke zdroje dodavajici podpurne sluzby by rentabilni pmn. byly. Vsichni vyrobci se snazi dodavat podpurne sluzby v maximalni mozne mire. Dodavka podpurnych sluzeb je podstatne lukrativnejsi, nez dodavka silovky.

Uvidime. Bavime se o horizontu za deset, dvacet let.... To uz treba ani CEZ nebude existovat.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 23.08.2014 13:17  Sb  (171159)

cháá cena - to Mono

Ano, vypadá to jako zvláštní shovívavost vůči regionální mocnosti. Problém by měla odstanit nebo potlačit nejvýchodnější větev soustavy severojižních magistrál. Bavorskou prosazuje, aby byla realizována jako první z plánovaných tří nebo čtyř. Momentálně to vypadá, že snad na podzim padne rozhodnutí, zda vedení bude venkovní nebo kabelové. Pak se začne projektovat. Následovat bude posuzování vlivu na životní prostředí a další náležitosti pro stavební povolení, výběr dodavatelů a realizace. Tipuji, že zprovoznění není reálné před r. 2017. Paralelně by se mohlo pracovat na dalších magistrálách, pokud bude dost peněz a kapacit.

Ano plus asi jedna komplikace, kterou nezmiňuješ. V Německu mají energetici právo omezit nebo  vypnout velký zdroj OZE na nezbytnou dobu, pokud je ohrožen systém. Nevím, zda se praktikuje odškodnění postiženému subjektu, ale považuji to za pravděpodné. Nedodávka z OZE se dá pmn dost přesně vyčíslit a odškodnění mohou zaplatit spotřebitelé v rámci nákladů na síť. Pokud velký zdroj nahradí 1000 malých, tak je pmn i právní problém, kterých např. 300 byť dočasně vypnout, když každý má možnost se soudit.

Pokud by klasické zdroje dodávaly JEN podpůrné služby, tak by pro dosažení rentability zdroje pmn musela být jejich cena velmi vysoká. Ty by mohly být poptávány jen po zlomek času z 8760 hod ročně. Ale asi vždy bude možno něco naplánovat, takže asi je jen teoretická ta možnost, že by šlo JEN o podpůrné služby.

Myslím, že obdobně může do dvaceti let zaniknout libovolný titul na BCCP, ať již transformací na pouhou pobočku matky nebo zestátněním, např. dle vzoru Enron.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 21.08.2014 13:49  Dotaz  (171381)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

bude hůř

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 30.08.2014 01:05  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ je šaškárna cháá

&Sb.

Platba za podpurne sluzby ma pmn. dve slozky. Jedna je za rezervovany vykon, druha za skutecne dodanou/odebranou energii. Prva slozka je defakto pronajem celeho, ci casti bloku elektrarny tedy fixni naklad a druha zalezi na objemu skutecne odebrane sluzby, tedy v podstate variabilni naklad.

Trochu jsem to v predchozim prispevku zjednodusil, protoze, aby bylo mozne dodat sluzbu pri prebytku energie, tak musi elektrarna jet na nejaky vykon a ten podle pozadavku snizit. 

Elektrarny by tedy mohly zhruba polovinu vykonu pouzivat na dodavku silovky a pulku na kladne podpurky.

Nevim, kolik podpurek CEPS kupuje, ale budou to stovky MW, jen na odregulovni OZE je pmn potreba par stovek MW. Od oka bych odhadoval, ze by to mohlo byt nyni cca +-1200 MW, tedy celkem elektrarna o vykonu cca 2500 MW. Jak bude stoupat podil OZE, bude stoupat potreba podpurek. 

Odhadoval bych, ze uz v soucasne dobe v lete temer vsechny jedouci elektrarny vlastne poskytuji jen podpurne sluzby. A aby je mohly poskytovat, tak prodavaji na silovku polovinu sveho vykonu.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 31.08.2014 18:45  Sb  (150546)

cháá cena ČEZ - to Mono

Souhlasím, s jednou výhradou. Správně popisuješ současný, osvědčený, funkční stav zajištění bepečnosti sítě, potažmo dodávek elektřiny. Jestliže má stabilizační klasický zdroj kompenzovat nadbytek z prioritních OZE, tak musí před kompenzací vyrábět tolik, aby mohl výrobu snížit, přebytečnou páru třebas vypustit do vzduchu. Technicky se to dá ovšem řešit též potlačením části výroby z OZE. Asi nic jiného nezbyde, pokud např. za bezoblačného letního nedělního odpoledne výroba z OZE přesáhne spotřebu včetně sousedních států. Jistě ještě dlouho taková situace nenastane. Zatím se stalo jen to, že s velkou slávou v SRN OZE dokázaly (po krátkou dobu) pokrýt 50% aktuální spotřeby.

Exkurs do historie: OZE existovaly ve formě malých vodních již v době, kdy jednotlivé elektrifikované ostrovy v zemi nebyly propojeny přenosovkou, mezistátně už vůbec ne. Zdroje nebyly dotovány, neboť elektřina byla VELMI drahá. (V archivu jednoho zaniklého distributora bylo možné nalézt oznámení z dob krize: xxx, a.s., se sídlem yyy, připravila svým P.T. odběratelům vskutku hodnotný vánoční dárek: Cena jedné kilowattové hodiny elektřiny se z dosavadních 3,60 K snižuje na pouhých 3,0 Kč. Pro srovnání kupní síly měny: Domnívám se, že týdenní podpora v nezaměstnanosti pro živitele rodiny tehdy obnášela 10 K, čili ekvivalent cca 12 kWh měsíčně, u základních potravin by srovnání dopadlo lépe. Zejména v chlévech se používaly žárovky 5 W, měly červené světlo). Socialistická velkovýroba bez ohledu na ekologii MVE nejprve skoro zničila z důvodu jejich nerentability, později začaly být v ČSSR poskytovány jako na Západě dotace v rozumné výši. Nicméně i fandovská zarputilost  byla potřebná k tomu, aby do dnešních dnů přežil zdroj např. z r. 1913. Velké průtočné stát stavěl bez ohledu na krajinu i kvůli omezování povodní, splavnosti, rybolovu a rekreaci. Před pár léty se kyvadlo dostalo do druhého extrému. Dobrou myšlenku lepšího využití Slunce se podařilo zkompromitovat nemyslně rychlou, potažmo předraženou aplikací.

Zpět k regulaci: Nepřílliš dávno (zelený) poslanec nejenom v Bundestagu propagoval vizi, že asi v r. 2070 se 100% elektřiny bude vyrábět z OZE, samozřejmě celoročně. Já už asi nebudu mít příležitost si to ověřit. Nicméně pokud by to tak mělo být, tak by stávající systém zajištění bezpečnosti sítě musel odejít do dějin, vše by se muselo odehrávat jen v rámci OZE. Snad přežije spíš ta o Červená karlkulce, ale ani to není jisté, jsou modernější.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 01.09.2014 13:51  Mono  (169670)

cháá cena ČEZ - to Sb.

@Sb.

Samozrejme, variantou je i odpojovani zdroju OZE, pokud je prebytek. Zatim to v CR, myslim, nejde. Ale samozrejme, CEPS by tuto moznost zcela urcite uvital.

Ja chtel jen poopravit svou prapuvodni tezi, ze to muze v budoucnosti (za cca 20 let) dopadnout tak, ze klasicke elektrarny budou dodavat v podstate pouze podpurne sluzby. Ma oprava vychozi teze byla v tom smyslu, ze aby elektrarny mohly dodavat sluzbu snizeni vykonu, tak museji byt nastaveny do vychoziho stavu, ze vyrabeji, t.j. ze maji kontrahovanou dodavku silovky. Tedy, ze krome podpurnych sluzeb (me puvodni tvrzeni) budou dodavat castecne i silovku.

Pokud by pri prebytku energie bylo mozne odpojovat OZE, tak by opet zacalo platit me prapuvodni tvrzeni, ze by klasika mozna dodavala v podstate pouze podpurne sluzby. 

Nikdo samozrejme nevi, jak se to nakonec vyvine. To, ze vnimam jako nejpravdepodobnejsi tento scenar vyvoje neznamena, ze se tento scenar uskutecni. Vse muze byt zcela jinak.

Mozna uplne jinak, nez si v soucasne dobe dokazeme vubec predstavit. Nekdy jde vyvoj evoluci, nekdy skokem. To je ta Marxova premena kvantity v kvalitu. V nasem hmotnem svete treba fazove prechody plyn-kapalina-pevna latka. Nekdy staci pouze drobna zmena teploty, ci tlaku a z plynu je kapalina. Drobna zmena podminek vyvola ohromnou zmenu struktury.

Elektroenergetika je ted jako auto na mnohaurovnove krizovatce. Tezko rici, kterou cestou se vyda. Muze to byt nejaka z tech predstavitelnych, muze to byt nejaka, pro nas zcela nepredstavitelna i v nejbujnejsi fantazii.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 110221až 110240 (338272)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  přečíst (0) Většina analytiků důvod k růstu nevidí   viktor z baham 21.08.14 16:46
  přečíst (0) Většina analytiků důvod k růstu nevidí   AJA 21.08.14 18:39
  přečíst (0) horší doporučení od Goldmanů   Cína 21.08.14 08:27
  určitě nečíst (5) cháá rok není žádná doba ČEZ a jeho problémy - proč klesají akcie?   Tatrmannn 20.08.14 17:41
  určitě přečíst (5) cháá rok není žádná doba ČEZ a jeho problémy - proč klesají akcie?   ackk 21.08.14 07:16
  přečíst (3) cháá rok není žádná doba ČEZ a jeho problémy - proč klesají akcie?   achilles 21.08.14 07:42
  určitě nečíst (6) cháá rok není žádná doba ČEZ a jeho problémy - proč klesají akcie?   Tatrmannn 21.08.14 08:00
  přečíst (0) cháá P/E pro Bizona cháá   Tatrmannn 20.08.14 17:27
  přečíst (0) cháá P/E pro Bizona cháá   Bizon 20.08.14 21:34
  určitě nečíst (4) cháá P/E pro Bizona cháá   Tatrmannn 20.08.14 21:40
  určitě nečíst (11) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Tatrmannn 20.08.14 07:14
  určitě přečíst (4) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá Jméno 'uhlobankrot' používá stále stejný uživatel uhlobankrot 20.08.14 13:14
  určitě přečíst (5) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Bizon 20.08.14 07:38
  přečíst (0) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Bizon 20.08.14 16:05
  určitě přečíst (1) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá Jméno 'kolohnát' používá stále stejný uživatel kolohnát 20.08.14 14:58
  přečíst (3) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Mono 21.08.14 12:18
  přečíst (0) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Jirka94535 21.08.14 16:10
  přečíst (0) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Mono 21.08.14 23:27
  přečíst (0) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Jirka94535 22.08.14 09:40
  přečíst (0) cháá cena ČEZ je šaškárna cháá   Mono 22.08.14 12:46
« Předchozí | 5505 | 5506 | 5507 | 5508 | 5509 | 5510 | 5511 | 5512 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:27 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  682.00  -0.29% 
 ČEZ  917.00  +1.61% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 125.50  -0.79% 
 GEN DIGITAL  540.00  +1.89% 
 GEVORKYAN  256.00  -0.78% 
 KOFOLA CS  276.00  +0.36% 
 KOMERČNÍ BANKA  798.00  +0.19% 
 MONETA MONEY BANK  97.50  +0.31% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 900.00  +0.40% 
 PHOTON ENERGY  43.15  -1.60% 
 PILULKA LÉKÁRNY  180.00  0.00% 
 PRIMOCO UAV SE  850.00  -0.58% 
 VIG  770.00  +1.99% 
Komodity online
 Ropa 83.47 USD 13.05   
 Zlato 2336.95 USD 13.05   
 Stříbro 28.24 USD 13.05   
 Káva 195.63 USD 13.05   
 Cukr 18.62 USD 13.05   
 Bavlna 77.69 USD 13.05   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.