Akcie ČEZ - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    

Akcie ČEZ - Diskuze a názory


Výpis odpovědí na následující příspěvek

určitě přečíst (2) 10.01.2013 15:29  Jerome  (144846)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

ekonomika.idnes.cz/ceny-proudu-byly-zaporne-elektr ...

Ceny elektřiny na denním trhu na burzách v Lipsku a v Praze se na přelomu roku krátce dostaly do záporných hodnot. Výrobci elektřiny tak na spotovém trhu platili kupujícím za odběr své elektřiny. Mohly za to vysoké teploty

Zdroj: ekonomika.idnes.cz/ceny-proudu-byly-zaporne-elektr ...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (9) 10.01.2013 15:44  Mono  (154215)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

To neni zadna novinka. Tak to jiz je alespon 10 let.

Proto maji dobre predpovedi elektriny cenu zlata. No a pro dobre predpovedi spotreby elektriny je treba mit dobrou predpoved pocasi. No, a protoze vime, ze predpoved pocasi je jaka je, tak muze pomoci reseni pomoci riskmanagementu. I kdyz nevim, jake presne pocasi bude, lze spocitat, jaka strategie je statisticky ekonomicky nejlepsi.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 11.01.2013 12:18  Sb  (142260)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

Titulek článku je nesmysl.

Odběratelé, zastoupení obchodníky s elektřinou, naopak výrobcům zaplatili za to, že neodebrali to, co si pro konkrétní (čtvrt)hodinu objednali. Prostě obchodníci počítali se studeným lednem a objednali víc, než kolik bylo v reálném čase třeba. Pak se obchodníci na poslední chvíli snažili přebytku zbavit, a to i za cenu zápornou, ale patrně pořád výhodnější, než kolik činí náklady za odchylku od smlouvy.

Další nesmysl je zmínka o OZE. Výrobci OZE dodávají 100% své výroby distributorům za pevné ceny,  cena na burze je pro ně naprosto nezajímavá. Výrobci OZE a distributoři, (čili majitelé sítí), nemají žádný vliv na ceny na burze. Cenu na burze tvoří (nadnárodně) množina neregulovaných výrobců včetně JE a množina neregulovaných ochodníků (z hlediska konečného spotřebitele dodavatelů) elektřiny.

Jen by mě zajímalo, jestli ty nesmysly dal do oběhu mluvčí Centropolu nebo to pomotal redaktor.

 

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (9) 11.01.2013 13:50  Mono  (154215)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

No jasne. Obchodnici prodavali prebytky jinym obchodnikum. Asi to nakonec bylo tak, ze elektrarny snizily vykon a dostaly za to zaplaceno.

S temi OZE mas pravdu, vyrobci to primo neovlivnuji. Jejich vyroba vsak na cenu elektriny na spotu ma. Ditributor je povinen odebrat jejich vyrobu, ale potrebuje se ji nejak zbavit. Kdyz nevyjde predpoved, coz je u FVE cca 4x mesicne, tak je treba prebytky prodat nebo nedostatek nakoupit.

Teoreticky OZE nemuseji dodavat za pevne ceny, mohou se domluvit i jinak. Vetsina vsak chce pevnou cenu.

No, clanek je svou informacni hodnotou pod urovni Blesku.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 11.01.2013 16:04  Jirka94535  (130307)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

Takže elektrárny (výrobci elektřiny) mohly(i) koupit zpět již předem prodanou elektřinu, samozřejmě za nižší cenu, a tu potom nevyrobit? Možné to asi je. Vyplatí se to? U špičkových zdrojů (plyn, voda, přečerpávačky) asi ano. U jádra bych řekl, že ne. Každopádně zajímavé.
Jinak souhlas, že tato situace není výjimečná. Už tu byla i dlouhodobá (několik hodin, snad celý den/noc) dodávka zdarma, odeber co se dá.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (9) 11.01.2013 16:41  Mono  (154215)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

Ja presne nevim, jak to je legislativne. Nikdy jsem to podrobne nezkoumal. Ale vzhledem k tomu, ze lze dorovnat pozici i behem probihajiciho dne (loni to bylo asi 1,5 hodiny dopredu, letos mozna jeste mene), tak musi existovat nejaky mechanismus, jak se meni vyroba oproti puvodne domluvene.

Teoreticky a dokonce i prakticky muze nastat situace, ze elektrarna dostane zaplaceno za elektrinu a druhym kontraktem dostane zaplaceno za to, ze elektrinu nevyrobi. Pokud by byly oba kontrakty na stejne mnozstvi elektriny, tak elektrarna dostane treba 1000 za vyrobenou jednotku (zvyseni vyroby) a treba 100 za odebranou jednotku (snizeni vyroby). Ve vysledku dostane 1100 aniz spalila gram uhli. Ale opet jde o spise velmi ridkou situaci. Realnejsi situace je treba 1000 a -600, tedy zisk pouze 400.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (9)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 11.01.2013 14:03  Sb  (142260)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

Dokud byla výroba z OZE nízká, tak distributoři vše spotřebovali na ztráty v sítích a ještě museli dokupovat přes svého obchodníka. To by se mělo změnit, jakmile výroba z OZE převýší ztráty v sítích, ale nevím, jestli se to už stalo, resp. zda už to tak je alespoň v krátkých intervalech. Technické ztráty by snad měly být do 7% přepravovaného množství. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (8) 11.01.2013 15:59  Mono  (154215)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům

Ono je jedno, zda to spotrebuji na ztraty nebo ne. Elektrinu na pokryti ztrat museji mit nakoupenou dopredu. No a pokud je vyroba FVE 700 MW oproti planovanym 100 MW, tak maji 600 MW prebytek (odpovidajici rekneme pro e.on CR) a toho se potrebuji zbavit. Vykoupit to musi asi za cca 900 Kc/MWh (+ vlastnik dostane dalsich asi 12.000 Kc/MWh od spotrebitelu a v soucasne dobe i statu) a proda treba za -10 Kc/MWh.

Za hodinu provozu FVE ma distributor ztratu pres pul melounu a ani nemrkne.

Jde samozrejme o hranicni pripad. Velmi spatna prognoza slunecniho svitu, kombinovana treba s necekanym oteplenim a navic kolem poledne. Vetsinou se to podari prodat za nekolik stovek.

Zalezi, co kdo je schopen vstrebat. Nektery obchodnik muze spekulovat, ze dorovna pozici z takovychto vynucenych prebytku a tak si dopredu nakoupi mene a doufa, ze lacino dokoupi.

Treba to muze byt vyhodne pro obchodnika, ktery ma nejakou regulacni domluvu se spotrebitelem nebo vyrobcem. CEZ treba obcas prebytek elektriny z FVE resi cerpanim v precerpavacce (alespon tedy podle meho nazoru). Teoreticky muze mit obchodnik CEZu smluvne domluvenu nejakou regulaci pomoci elektraren, ale nevim, zda je to legislativne mozne. 

Vse je to o strategii a riskmanagementu. To, co nejde predpovedet, jde alespon nasimulovat a najit financne optimalni reseni.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (1) 11.01.2013 12:33  Sb  (142260)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Snad to pomotal novinář, když mluvčí je zrovna obchodní ředitel "největšího alternativního dodavatele elektřiny".

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (1)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (1) 11.01.2013 13:05  anonymus  (155772)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

budou akcie cezu v roce 2017, nebo 2020 jeste levnejsi, levnejsi, levnejsi a elektrina "zadarmo"?:-))

 

Odpovi mi nekdo na tuto otazku konecne?

Treba expert z Bohnic, Tatrmani a ostatni diskutujici, nebo je moje otazka tak nejak neprijemna v teto diskusi?

Dekuju, dekuju, dekujuuuuuuuuu:-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 11.01.2013 13:50  Rýpal Jméno 'Rýpal' používá stále stejný uživatel  (151908)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Všeci jsme tu pochopili , že ty odpověď přeci vůbec  nepotřebuješ ..........tak zbytečně neděkuj !

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 11.01.2013 13:42  kolohnát Jméno 'kolohnát' používá stále stejný uživatel  (114647)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Neděkuj, neděkuj. Ptáš se na něco, co nikdo s určitostí neví. Dá se to jen tipovat a vlivů na budoucí cenu je víc. Něco sem už uvedl Mono.

Cena elektřiny na burze zatím stále klesá a to je jeden z dlouhodobých vlivů, který tlačí cenu ČEZu dolů. Jednou el. musí přestat klesat, ale půjde pak hned nahoru nebo bude kolísat?

Pak je tu ta ....... investice v Albánii. Kolik to ještě bude stát? Než se to vyřeší, může jít ČEZ ještě dolů.

Dále dostavba Temelína. Pokud by začala, bude to velká investice, ČEZ by zřejmě vyplácel nižší divi.

Spotřeba el. v ČR poslední roky neroste, pokud v příštích letech dojde k oživení, půjde i ČEZ nahoru. Proti jde ale zdražování el. kvůli OZE.

To je pár věcí, které mě napadly jako první.

A ještě jedna: Investuješ vlastní peníze, řiď se vlastní hlavou! ;-)

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 12.01.2013 23:59  anonymus  (155811)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

No dobra, dobra panove investori analytici a podobni...

Pred nejakyma 100letama stala stara Fordka 13 unci zlata.....a dnes?

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (2) 13.01.2013 17:44  diver  (154005)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Tak jsem to spočítal. Při pátečním kurzu ceny zlata vychází 13 uncí na 414 947,- Kč. Jsem přesvědčený, že za to koupím slušnou Fordku. O jakou změnu Ti vlastně jde? Jinými slovy za 13 uncí zlata jsem koupil Fordku před 100 lety jako nyní. Je otázkou kolik lidí si mohlo dovolit utratit 13 uncí zlata. Dnes jich bude možná 1000x víc.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (3) 15.01.2013 10:19  anonymus  (155811)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Při pátečním kurzu ceny zlata vychází 13 uncí na 414 947,- KčJasne, a ted si zkusme odpovedet, jaka bude cena akcie takovych firem, ktery delaji neco, bez cehoz si lidi ani neumi predstavit svuj zivot. O to me slo, protoze to tady obcas od nekterych lidi-investoru-komentatoru internetovejch diskusi vypada, jako by akcie cezu byly totez jako jit do kasina.Nemyslim si, ze skutecne investice a to do dividendovych titulu, je vec a zalezitost jen nekolika tydnu, mesicu, nejdele vsak jednoho roku. Neni to o tom: ted zkusim nakoupit za vyhodnou cenu a "zitra" o dvacku draz vydelam balik, ....ono ne ze by to neslo, kdyz mas dvacet mega kes:-)....Ale proc to delat, proc nebrat leta dividendu a nepockat si na podobny efekt jako v prikladu koupe fordky za penize:-)Ostatne investorum na burze jde prece o penize, ne? Zlato se jako divi nevyplaci, stejne jako nakupy a prodeje, a penize? Ty papirky maj ruznou cenu v case.....a za dvacet papirku za deset let patrne nekoupis totez co dnes, budes jich muset dat tricet ..mozna vic.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 14.01.2013 05:39  a.zerro  (129149)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

jj ... snad jenom dodat, že 13 uncí zlata je pořád stejných, zatímco srovnávat Fordky tehdy a dnes asi dost dobře nejde..... :-DDDD

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (0) 15.01.2013 15:06  anonymus  (155854)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

j ... snad jenom dodat, že 13 uncí zlata je pořád stejných, zatímco srovnávat Fordky tehdy a dnes asi dost dobře nejde..... :-DDDDAle jde, jak vidis sam, stale je to 13 unci zlata jako tenkrat, hodnota zustava, kolik to bylo dolaru tenkrat vlastne?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (8) 11.01.2013 13:41  Mono  (154215)

Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek

Na co se furt ptas? Ja ti uz odpovedel. Zeptej se politiku. Oni ovlivni dalsi vyvoj. Kdyz nebudou delat nic, tak bude cena nejspise dale klesat nebo stagnovat, pokud se do toho oprou s vervou, tak muze jeji cena raketove rust.

Kapito?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (8)
Vaše doporučení:


Výpis titulků 127921až 127940 (339204)

Titulek   Výchozí řazení    Autor  šipka  Datum  šipka
  spíše nečíst (3) Vynikající německá elektroenergetika   Rogi 17.01.13 10:14
  přečíst (2) Vynikající německá elektroenergetika   Jirka94535 17.01.13 11:03
  určitě nečíst (2) Vynikající německá elektroenergetika   anonymus 18.01.13 04:03
  určitě přečíst (1) Vynikající německá elektroenergetika   stocker 21.01.13 10:50
  přečíst (3) Vynikající německá elektroenergetika   Sb 17.01.13 10:31
  určitě přečíst (6) Vynikající německá elektroenergetika   comodity 16.01.13 04:20
  určitě nečíst (10) Vynikající německá elektroenergetika   anonymus 16.01.13 20:06
  určitě přečíst (6) Vynikající německá elektroenergetika   Rejpal 17.01.13 09:49
  přečíst (0) Vynikající německá elektroenergetika   anonymus 18.01.13 03:55
  přečíst (6) Vynikající německá elektroenergetika   Sb 17.01.13 11:10
  určitě přečíst (3) TV pick-up   ti 14.01.13 12:47
  určitě přečíst (2) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Jerome 10.01.13 15:29
  určitě přečíst (9) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Mono 10.01.13 15:44
  určitě přečíst (6) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Sb 11.01.13 12:18
  určitě přečíst (9) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Mono 11.01.13 13:50
  přečíst (1) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Jirka94535 11.01.13 16:04
  určitě přečíst (9) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Mono 11.01.13 16:41
  určitě přečíst (3) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Sb 11.01.13 14:03
  určitě přečíst (8) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům   Mono 11.01.13 15:59
  určitě přečíst (1) Unikátní jev: ceny proudu byly záporné elektrárny platily odběratelům-dodatek   Sb 11.01.13 12:33
« Předchozí | 6393 | 6394 | 6395 | 6396 | 6397 | 6398 | 6399 | 6400 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 10:20 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  665.00  +0.30% 
 ČEZ  950.50  +0.11% 
 ERSTE  1 107.00  +0.82% 
 GEN(NORTON)  580.00  +4.32% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  775.50  +0.71% 
 KOFOLA  299.00  +0.67% 
 MONETA  98.70  +0.20% 
 PHOTON  43.40  -1.81% 
 PILULKA  139.50  -1.06% 
 PM  15 060.00  +0.27% 
 PRIMOCO   935.00  +2.75% 
 VIG  726.00  -0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.59 USD 10:02   
 Zlato 2304.13 USD 10:02   
 Stříbro 29.20 USD 10:02   
 Káva 222.38 USD 10:02   
 Cukr 18.64 USD 10:02   
 Bavlna 72.03 USD 10:02   
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.