Po přečtení hodnocení na vozy Mercedes-Benz,zejména kategorie "S",chci podotknout,že pokud někdo hodlá ohodnocovat automobily,musí k tomu mít patřičné znalosti.Jako základní informace v protokolu závad musí být uveden autoservis ve kterém je vůz servisován,jestli jsou dodržovány pravidelné servisní intervaly určené výrobcem,atp.Pokud pan "někdo" uvede,že Mercedes-Benz má úniky oleje,tak neví s kým má tu čest,neví vůbec o čem píše.Nebudu se již vracet k dalším uvedeným závadám.Je zcela jasné a každý člověk pohybující se v branži automobilismu ví,že značkové autoservisy v ČR jsou na takové úrovni,že pokud svěříte svůj vůz do "péče" např.servisu Mercedes-Benz v Praze-Stodůlkách máte o vůz tak postaráno,že si potom můžete sednout a napsat dvoustránkový protokol o závadách a nespolehlivosti Mercedesu.Uvedený servis jsem uvedl jen jako příklad,ale pravda je taková,že zde nejsou páni automechanici,ale pouze "výměnáři",protože oni nedokáží určit přesně případnou závadu,ale mění jednotlivé díly a celky tak dlouho,až máte vymeněnou třetinu dobrých agregátů které nebylo vůbec potřeba měnit.Šlo jen o to vůz dobře seřídit.Cena za opravu potom vystoupala na 300.000 Kč,místo 235EURO,tak jako to bylo v mém případě.Odvezl jsem vůz poté co jsem objel všechny značkové i velké známé neznačkové servisy v zoufalství do Německa-Stuttgartu-hlavního centrálniho značkového autoservisu,kde byla závada odstraněna během hodiny,nestačil jsem ani dojíst oběd.Bylo mi řečeno,že vlivem přechodu z roku 1999 na 2000,se musela přeprogramovat hlavní řídící jednotka.Jezdil jsem na záložní,ale vůz nešel na plný výkon.Byla to závada,která by byla dávno odstraněna,kdyby bylo znalostí v našich značkových autoservisech.Jezdil jsem na pravidelné servis.intervaly,tak jak mi vyhodnocoval počítač,ale neznal jsem situaci u nás v Čechách.Ve Stuttgartu mi mimo jiné řekli,že jsem nemusel jezdit až k nim,že není známa jaká-koliv závada,kterou by neuměl odstranit jakýkoliv značkový autoservis Mercedes-Benz v SRN,ale že stejně tak nejsou známy závady velkého rozsahu,spíše jde o seřízeni,resp.kontrolu seřízení,tak jak píše výrobce po 45.000km.To že se přečíslovaly počítače po přechodu na nové tisíciletí nelze brát jako závadu.Mimo jiné v SRN vám opravují vůz diplomovaní ingenýři,ne vyučení automechanici,tak jak je tomu u nás.Takže názor na to,že je Mercedes-Benz nespolehlivý je absolutní nesmysl.Pokud se objeví vážná závada,nehledejte její příčinu v nesplehlivosti vašeho vozu,ale v neodbornosti a hrubé neznalosti automechaniků v ČR.Omlouvám se těm,kteří znalosti mají,ale nemají finance na zřízení značkového autoservisu,protože originální seřizovací hodnoty a software mají pouze značkové autoservisy Mercedes-Benz.Neumějí s nimi pracovat a umí jen "obírat" lidi o peníze,protože těží ze spolehlivosti vozů s hvězdou ve znaku a v neznalosti lidí.Zkrátka nikdy neseřídí váš vůz od doby co je nový,jen si účtují za vyměněné díly-co ve skutečnosti nevyměnili.A když je vymění,tak musí být vůz nabouraný a díly jsou většinou z vrakovište za cenu nových.Potom se objevují takové články o závadách,aj.Vlastnil jsem Mercedes-Benz S500,který měl najeto 850.000km.Rok výroby 1987.Olej nikde nevytékal,vůz byl bez jediného problému.Byl zakoupen od původního majitele ze SRN.Servisní prohlídky rovněž v SRN.Prodal jsem ho dál ve 100% stavu.Nyní mám tu čest vlastnit Mercedes-Benz S 600 V12.Rok výroby1999,najeto 488.000km,servisovaný rovněž v SRN(po zkušenosti v ČR).Celková částka za pravidelné seřízení-kontrolu 2.000Euro(bez brzd.obložení a pneumatik).Najezdím 3.800km týdně a potřebuji spolehlivý a bezpečný vůz.Takovou kvalitu mi nikdy předtím nemohl nabídnout žádný jiný vůz.Děkuji za Mercedes-Benz pánům-Daimlerovi a Benzovi.Mercedes-Benz je vynálezce automobilů.S pozdravem všem co vlastní nebo jen obdivují Mercedes-Benz.Nemáte-li na nový,kupte třeba 20 let starý,bude stejně spolehlivý.S pozdravem Vlastimil.