Protože, nevím jestli jste si toho Bohuslave už všimnul, tak všechny čipy nejsou stejné.
Automobilky požadují v principu primitivní a zastaralé čipy.
Když před rokem automobilky snížily objednávky, výrobci přestavěly svoje továrny na lepší a modernější technologie pro jiné, perspektivnější zákazníky.
Pak si o půl roku později automobilky vzpomněly, že vlastně ty své čipy chtějí, jenže teď už jsou ty linky na ty jejich "čipy z doby kamenné" už na šrotáku a vracet je nikdo nikam nechce (rozhodně ne za těch pár šušníků, které za ně chtějí automobilky platit, když je to přeci zastaralé)
A problém s čipy se samozřejmě vyřeší - automobilky budou muset přestavět svoje auta na mnohem novější čipy než měly, na takové které se vyrábějí.
To bude trvat tak 3-4 roky.
A nebo se se výroba těch starých přesune do nějakých dřevěných chýší v Kongu, tam můžou ty zastaralé technologie bouchat kladivem.
To bude trvat tak 2-3 roky.
Samozřejmě ty automobilky, které stavějí vždycky na moderních technologiích (Japonci, Korejci, Tesla, Mercedes ...) mají dnes mnohem menší problémy, než ty, který jeden dílek vždycky používají 20 let v kuse.