Tak to vypadá, že se ledy konečně začínají lámat a není divu, když jsem před mnoha lety cíloval ČEZ na 2.000,- Kč, nedocenil jsem, že cca 10 let budou tržní mechanismy zcela zablokované tzv. Energiewende a ohromnými investicemi do větru a slunce. Nyní, jak to vypadá, půjde o úplně opačný jev, totiž, že se naopak stresující podmínky pro podnikání na energetickém trhu vinou tzv. Energiewende pro ČEZ stanou výhodou. K čemu dochází :
1. Ukončení provozu jaderné energetiky v nejbohatší zemi EU.
2. Postupná likvidace uhelných zdrojů v regionu EU.
3. Nástup elektromobility.
To nemůže dopadnout jinak, než, že největší a nejvýkonnější ekonomika EU se začne potýkat s nedostatkem energie a z čistého vývozce se přemění na čistého importéra. Současně s postupným odstavováním uhelných zdrojů budeme v EU čelit nedostatku el. energie. V tomto okamžiku si stojí ČEZ se svoji strukturou zdrojů bezkonkurenčně na čelním místě v EU. Nezapomeňme, že podobnou výhodu, za kterou můžeme poděkovat ještě dovednosti českých inženýrů a stavařů ze socáče, nemá dnes v EU nikdo. Jinak řečeno stručně, postaveno za socialistické ceny a výstupy realizovány za násobky vstupů. O tom, co bude následovat na energetickém trhu v rozmezí pár let jasně svědčí současné ceny emisních povolenek a kontrakty 22 a 23. Pokud se současná energetická politika EU rychle nezmění, jsou akcie ČEZu odsouzeny k bezprecedentnímu úspěchu. Podle mého názoru by také dost pomohla razantní změna v managementu ČEZu, která, jak doufám, proběhne po volbách. Fantomas a jeho parta dělá politiku a nevěnuje se tomu, zač jsou placeni.
Závěrem si dovoluji vyslovit názor, že hranice 1.000,- Kč za akcii ČEZu bude pouze symbolickým připomenutím skutečné hodnoty společnosti na další cestě ke hvězdám, vždyť jednoduchá trojčlenka nám říká, že asi těžko lze ohodnotit celý ČEZ v tržní kapitalizace na cenu jednoho potenciálního bloku v Dukovanech, který se stejně stavět nebude,protože nedává smysl. A tzv. overnight ceny za výstavbu bloku jsou naprostým blábolem a účelovou lží.
Přeji všem držákům příjemnou cestu a vřele doporučuji sledovat výstupy pana Ing.M.Šnobra (takového trochu čezového fanatika :-))
ČEZu zdar, Lomikar :-)))