Výhodná provozovací cena je jen dočasná iluze. Nafta a benzín jsou komodity zatížené spotřební daní, která aktuálně činí kolem 30% prodejní ceny. V okamžiku, kdy rozšíření elektromobility začne stát za řeč a začne v jejím důsledku ubývat aut se spalovacími motory, přenese se tato daň i na elektromobily, protože stát ty peníze potřebuje a údržba silniční sítě se elektromobilitou nijak nezlevní.
Náklady dále zvýší nabíjení z veřejných nabíječek, kde cena elektřiny rozhodně neodpovídá ceně kterou platíte doma. Do konstrukce ceny vstoupí atraktivita nabíjecí stanice stejně jako je to u klasických pump (už dnes existují na německých dálnicích nabíječky, kde cena za 1 kWh přesahuje 25Kč). Dále do ceny vstoupí rychlost nabíjení (rychlejší nabití = vyšší cena) a také množství odebrané elektřiny za určité období - to zrealizují věrnostními programy, díky čemuž nepůjde zjistit jednotkovou cenu za kWh, resp. bude se neustále měnit podle toho kolik se s autem najezdí.
Další tlak na provozní náklady vytvoří cena pojištění a cena oprav. Cena baterie tvoří zásadní položku v ceně vozidla a je to komponenta kterou servis neopravuje - i malé poškození znamená její kompletní výměnu.