Tato norma Euro 6 dovoluje mimo jiné max. 0,06 g/km NOx. Bohužel při testování se vozidlo nepohne ani o píď,
pouze se točí kola na válcích v laboratoři, takže km se musí přepočítat z otáček a obvodu válců.
Už to o sobě zní poněkud pofiderně.
Důvod proč se od prvopočátku EURO norem dělali pouze laboratorní testy byl prozaický,
v 90. letech a na přelomu milénia chyběla dostupná mobilní měřící technika s dostatečnou přesností.
Proto se nyní testy v realném provozu poukazuje na:
A) chybovost požadavku normy měřit v labu (americký CARB požaduje měří v provozu),
B) nesplnění požadavku normy (viz g/km) při běžné provozu oproti laboratoři
C) nemorální praktiky výrobců, kteří vyladí motor aby prošel pouze laboratorním testem, ale více je nezajímá.
Pokud se však mobilní měření spávně nakalibruje (a zohlední se vyšší chyba měření) vůči
laboratornímu normou předepsanému měření, a měření v reálnén provozu objeví hodnoty emisí o několi řádů vyšší
než připouští norma, nelze očekávat žadné potlesk z publika.