Nejsem si uplně jistý, jestli jsou všechny údaje ve článku přesné, byť pravdu se asi nikdy přesně nedovíme.
Co se ale výměny "vadných" vozů od koncernu VW týče, tak podle lidí znalých oboru je to spíše případ vznětového motoru s objemem 1,6 litrů, kde je technologicky nedostatečný katalyzátor.
U jeho většího bratra 2,0L který používá močovinou obsahující aditiva lze předpokládat dostatčnou rezervu.
Co by ale všechny majitele mělo zajímat, je proč Folksvágn nenechal motor pořád běžet v zákonem požadovaném emisním režimu, když to motor v oficiálním testu dokáže?
Argumenty jako nižší spotřeba (5 dcl / 100 km), vyšší výkon (v řádu procent), menší nutnost doplňovat aditiva rozhodně nevyváží problémy, které na sebe nekalé jednání výrobce přivolalo.
V tom měl výrobce v době výroby vozů s modifikovaným SW rozhodně jasno.
Velmi podezřele se nikde ani jeden odborník z branže neptá, jestli to není především sníženou spolehlivostí v provozu se zakonými emisemi.
To že vozy s 2 litrovým motor po svolani a vymene SW mohou v budoucnu časem selhávat na důležité komponenty může koncernu mnohem v budoucnu více uškodit na reputaci než by se mohlo zdát.
Doufám, ale že majitelé nakonec přistoupí na to, že provoz naftového vozu má prostě vyšší náklady a vúz jim bude i dále dobře sloužit k jejich spokojenosti