Virtuální operátor nepřinese žádné nové zákazníky, protože trh je rozebrán na 140% (každý obyvatel ČR má 1.4 SIM karty). Virtuál získá zákazníky ne tím, že by přinesl lepší služby (žádný takový zatím neučinil podobnou nabídku některému stávajícímu operátorovi), ale prostě tím, že zlevní standardní služby. Nebude to tedy podobné tomu, co např. dělá nyní jako virtuální operátor China Telecom v UK - služby především pro Číňany žijící tam a čínské turisty - nabízí jim větší komfort a péči za stejné peníze.
U nás tedy bude krást virtuální operátor v síti jednoho reálného operátora zákazníky zbylým dvěma. Tomu v jehož síti bude působit přinese dodatečný zisk za využívání jeho infrastruktury. Do té doby, než bude krást klienty všem třem a rozpoutá cenovou válku.
Zdálo by se, že koncový spotřebitel bude happy, ale jen dočasně. Při klesajících tržbách a eskalující cenové válce nebude nikdo investovat do rozvoje sítě (nyní LTE, optika...) miliardy dalších Korun, jen proto, aby připravil půdu pro business pro loupeživé operátory, kteří neinvestují, pouze kradou a vyvádějí zisky do zahraničí.
Pravděpodobně plusem bude vznik 4. reálného operátora (protože Mobilkom-Ufon je v konkurzu, byl to omyl a jejich chybný Business plan). Jestliže se stane takovým operátorem důveryhodný investor (např. Orange, nebo Kelner/PF) a nabídne jednoduchý a srozumitelný ceník, odstraní podrazy na klienta poznámkami pod čarou, bude mít empatický přístup ke stěžovatelům, nebude odměňovat více přelétavající klienty (Churn) od těch stabilních a věrných, odstraní FUP pro datové přenosy atd - pak se může stát štikou v dosud stojaté vodě rybníka zvaného trh s el. komunikacemi v ČR. A to by bylo skutečně dobře pro všechny.