Dobrý den,
vývojem vozu jsem myslel i potřebu výroby prototypů, crashtesty (cca 30 automobilů) a další přípravky pro vlastní výrobu (formy pro lisy, šablony, programy pro linku atd, je toho víc), Zvláště v čr a všeobecně v EU je i velmi nejednoduchá homologace a potažmo i nákladná.
Risk vlastního vývoje od píky je velmi vysoký, mnohdy se může stát i smrtelným pro firmu a to ne jen v automotive. V jednom pořadu to pěkně popsal manager jedné firmy ( omlouvám se, moc detailů nevim, bylo to pred několika měsíci) na těžbu a spracování drahých kovů. Žádná firma si nemůže dovolit investovat dokud nemají téměř jistý zisk.
Pěkně jste popsal jak by měl elektromobil vypadat, tak nějak si ho taktéž představuji, možná trochu více konzervativní design podobný dnešním automobilům nižší třídy. Bohužel největší problém je že tyhle automobily si málo kdo koupí, zvláště pokud bude dražší něž benzinový protějšek. Stačí se projet po městě (žiji v Brně) a člověk vidí včem dněšní majetní jezdí, tito lidé si nekoupí automobil který neváží 2 tuny...
Ke konstrukci:
Název trabat radši vypustit ;-) Kompozitní automobil ano, ale ne lisovanou bavlnu nebo z čeho to bylo :D Problémem dnešních kompozitů je cena a bezpečnost ( CFRP/C je nehorázně drahy 1m^2 carbonové má maloobchodní cenu kolem 900,- a je třeba několik vrstev podle funkce a zatížení, navíc se tříští na vysoce ostré střepiny které jso pro normální provoz nebezpečné) a nebo mají nedostatečné mechanické vlastnosti (sklolaminát je s pevností na úrovni deva, nedá se použít na nic jiného než kapotáž a opět tvoří při poškození ostré fragmenty) Odpovědí můžou být plasty vystužené carbonovámi vlákny, tegris atd, nebo možná grafen a karoserie s tloušťkou jednoho atomu ;-)
Elektromotory v kolech mají obrovskou nevýhodu ve hmotnosti a navíc nejsou dostatečně tuhé a odolné proti vněším vlivům a mechanickému namáhání během jízdy. Hledal jsem elektromotory které se dají použít pro elektromobil a nakonec jsem našel firmu UQM (nebo tak nějak vážně nevim, již se neorijentuji), která vyrabí vyskovýkonné elektromotry, Cena jednoho motoru o výkonu 140kw /200 kw peak je cca 1 milion korun a hmotnost se pohybuje kolem 100kg ( a to je to nejlepší co jsem našel, ostatní firmy se neblíží ani trochu). Samozřejmě, takový výkon netřeba, stačilo by 4x10kw/15 kw peak, ale i tak by se hmotnost jednoho kola (neodpružená hmotnost) zvedla o xx kg, to by mělo velmi nepříjemný dopad na údržbu a jízdní konfort na silnicích s horší kvalitou povrchu. Je třeba začít od píky a znovu vynaleznout kolo, doslova. Polymerová / kompozitová kola s nižší hmotností, odlehčené pneumatiky nebo dokonce použití technologie "tweel" ve spojení s "celo" kompozitovým motorem o velkém průměru ( vyšší kroutící moment) a nebo použití jiných materiálů ve vynutí než je měď která je velmi těžká by mohlo jednou pomoci.
Momentálně se ovšem jedná o investiční sebevraždu, naco měnit něco co "funguje" a shell dobře dotuje...