Názory, přidání nového příspěvku

Názory na téma  Komodity a deriváty » Benzín a nafta


přečíst (0) 03.04.12 15:20  Quil  Quilzavinacseznam.cz  (152420)

je to drahé elektroautomobil?

Dobrý den, 

vývojem vozu jsem myslel i potřebu výroby prototypů, crashtesty (cca 30 automobilů) a další přípravky pro vlastní výrobu (formy pro lisy, šablony, programy pro linku atd, je toho víc), Zvláště v čr a všeobecně v EU je i velmi nejednoduchá homologace a potažmo i nákladná. 

Risk vlastního vývoje od píky je velmi vysoký, mnohdy se může stát i smrtelným pro firmu a to ne jen v automotive. V jednom pořadu to pěkně popsal manager jedné firmy ( omlouvám se, moc detailů nevim, bylo to pred několika měsíci) na těžbu a spracování drahých kovů. Žádná firma si nemůže dovolit investovat dokud nemají téměř jistý zisk. 

Pěkně jste popsal jak by měl elektromobil vypadat, tak nějak si ho taktéž představuji, možná trochu více konzervativní design podobný dnešním automobilům nižší třídy. Bohužel největší problém je že tyhle automobily si málo kdo koupí, zvláště pokud bude dražší něž benzinový protějšek. Stačí se projet po městě (žiji v Brně) a člověk vidí včem dněšní majetní jezdí, tito lidé si nekoupí automobil který neváží 2 tuny... 

Ke konstrukci:

Název trabat radši vypustit ;-) Kompozitní automobil ano, ale ne lisovanou bavlnu nebo z čeho to bylo :D Problémem dnešních kompozitů je cena a bezpečnost ( CFRP/C je nehorázně drahy 1m^2 carbonové má maloobchodní cenu kolem 900,- a je třeba několik vrstev podle funkce a zatížení, navíc se tříští na vysoce ostré střepiny které jso pro normální provoz nebezpečné) a nebo mají nedostatečné mechanické vlastnosti (sklolaminát je s pevností na úrovni deva, nedá se použít na nic jiného než kapotáž a opět tvoří při poškození ostré fragmenty) Odpovědí můžou být plasty vystužené carbonovámi vlákny, tegris atd, nebo možná grafen a karoserie s tloušťkou jednoho atomu ;-) 

Elektromotory v kolech mají obrovskou nevýhodu ve hmotnosti a navíc nejsou dostatečně tuhé a odolné proti vněším vlivům a mechanickému namáhání během jízdy. Hledal jsem elektromotory které se dají použít pro elektromobil a nakonec jsem našel firmu UQM (nebo tak nějak vážně nevim, již se neorijentuji), která vyrabí vyskovýkonné elektromotry, Cena jednoho motoru o výkonu 140kw /200 kw peak je cca 1 milion korun a hmotnost se pohybuje kolem 100kg ( a to je to nejlepší co jsem našel, ostatní firmy se neblíží ani trochu). Samozřejmě, takový výkon netřeba, stačilo by 4x10kw/15 kw peak, ale i tak by se hmotnost jednoho kola (neodpružená hmotnost) zvedla o xx kg, to by mělo velmi nepříjemný dopad na údržbu a jízdní konfort na silnicích s horší kvalitou povrchu. Je třeba začít od píky a znovu vynaleznout kolo, doslova. Polymerová / kompozitová kola s nižší hmotností, odlehčené pneumatiky nebo dokonce použití technologie "tweel" ve spojení s "celo" kompozitovým motorem o velkém průměru ( vyšší kroutící moment) a nebo použití jiných materiálů ve vynutí než je měď která je velmi těžká by mohlo jednou pomoci.

Momentálně se ovšem jedná o investiční sebevraždu, naco měnit něco co "funguje" a shell dobře dotuje...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Přidání odpovědi na příspěvek

Při psaní příspěvků i dotazů dodržujte prosím pravidla diskuse na serveru Kurzy.cz.

Nepoužívejte diskuze jako SPAM - pokud potřebujete SEO spam, udělejte si vlastní web a nezneužívejte kurzy.cz. Podobně s affiliate odkazy. SPAM odkazy jsou předány do globálního komentářového blacklistu a z diskuze vymazány.

Omlouváme se, kvůli vyloučení spamu není povoleno zadávání odpovědí na příspěvky starší dvou let.
 
Zamykání a odemykání jména, administrativní stránka
Délka příspěvku je omezena na 5.000 znaků (včetně formátovacích).
Když nejde psát do pole "Text příspěvku" klikněte sem
Tajný e-mail vyplňte, pokud chcete, aby Vám byla zasílána upozornení na příspěvky a Váš e-mail nebyl zveřejněn.
Zadání odkazu provedete jeho zkopírováním z okna prohlížeče, správně zadaný odkaz začíná na http:// nebo https://.

 
 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  640.00  +0.79% 
 ČEZ  864.50  +1.17% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 107.50  -0.76% 
 GEN DIGITAL  491.00  0.00% 
 GEVORKYAN  252.00  0.00% 
 KOFOLA CS  270.00  -0.74% 
 KOMERČNÍ BANKA  865.00  +0.35% 
 MONETA MONEY BANK  97.40  +0.41% 
 PHILIP MORRIS ČR A  16 000.00  +0.25% 
 PHOTON ENERGY  44.50  +0.23% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.50  -1.11% 
 PRIMOCO UAV SE  945.00  +5.00% 
 VIG  740.00  +1.65% 
Komodity online
 Ropa 87.26 USD 29.04   
 Zlato 2336.27 USD 29.04   
 Stříbro 27.16 USD 29.04   
 Káva 227.50 USD 29.04   
 Cukr 19.77 USD 29.04   
 Bavlna 81.34 USD 29.04   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.