Jasne, i to je pravda. Klesne spotreba elektriny potrebna na vyrobu aut, vyrobu a distribuci benzinu/nafty. A to neni jen petrochemicky prumysl, ale i zemedelstvi. Pestovani a zpracovani repky. To mas vyroba hnojiv a agrochemie a premena repky na primes do paliva.
Mezitim jsem spocital, ze mne protoze jezdim autem malo (5 000 km/rok), by stacilo instalovat FV panely misto zabradli sve lodzie, rekneme 8 m2. Jezdil bych asi za 50 Kc/100 km a CEZ (i stat se svym DPH, spotrebni dani, dotaci OZE) by utrel.
Takze se prestavam bat i tech elektrovehiklu. Prichazet budou pianko, mezitim budou klesat ceny FV panelu, zlepsovat se jejich technologie, Pokud zacne stoupat cena silovky, bude cim dal tim vyhodnejsi, jit do FV panelu. Nedivil bych se, kdyby EU nakazalo, ze na novych budovach musi byt instalovany FV panely.
Vidim to tak, ze CEZ by byl byval mel sanci na slusne zivobyti, kdyby mu to nepo$rali nasi nenazrani poslanci (a tim minim zejmena pravicove poslance, ne zelene, ci levici). Poplatek OZE dela z elektriny docela drahou komoditu, navic komoditu, kterou si v urcitem rozsahu muze zaopatrit kazdy z nas vlastnim FV panelem.
Myslim, ze nebudu daleko od pravdy, kdyz prohlasim, ze objem elektriny dodany z klasickych elektraren (tedy take od CEZu) bude postupne klesat. Pripadny narust spotreby elektriny bude kryty narustem vyroby v OZE. Samozrejme mluvim o dlouhodobem trendu. Tak mne za par let nekamenujte, ze zrovna ten rok, to bylo jinak. Mluvim o trendu vyvoje, ne o drobnych vlnkach jednim, ci druhym smerem.