PPF vždycky kupuje neefektivní, špatně vypadající firmy z dobrého a ziskového sektoru.
Sazka vypadala dost špatně, Telefonica byla velký neefektvní moloch. Co se stalo se Sazkou? Oprášili ji a teď je to zase zlatá slepice k nezaplacení. Radost takovou firmu časen rodat s velkým ziskem.
O to samé jde v Telefonice. Akorát PPF zjistila, že to přecejen bude trvat trochu déle (7 let) než se jim z Telefoniky podaří zlatou slepici udělat. Ale podaří se to. Telekomunikace je dobrý a potřebný obor. Stejně jako je lukrativním oborem loterie. Lidi budou vždy chtít kominikovat na dálku a vždy budou chtít sázet.
Co se bude během těch 7 let s minoritními akcionáři dít může být přece PPF jedno. S firmou si můžou dělat už teď co chtějí, minoritáři ji v ničem nic moc neomezuj. Oni musí firmu zlepšovat, zhodnocovat svou investici, i když minority vytěsní nebo ne. A za 7 let (či více) firmu(svůj podíl) prodat. Jestli prodají svých 70 či 80 či 90 či 100 procent je přece jedno. Zisk se přece vždy počítá v procentech z původní investice.
Pokud minority tedy vydrží a neprodají, pan Kellner pro ně bude celých 7 let i déle pracovat, zhodnocovat a zefektivňovat jejich firmu a investici a za 7 let když se spočítá hodnota firmy, tak hodnota akcie bude někde úplě jinde než 200 či 300 Kč.
Nechte tedy Kellnera pracovat a za pár let si vyberte zisk. A nebo prodejte, za utržené peníze kupte neefektivní firmu a dělejte to samé co teď Kellner s Telefonikou - zefektivňujte a zhodnocujte a za 7 let se porovnejte s Kellnerem kdo pracoval lépe.