Elektromobil vždy veze baterie. Třeba "prázdné" Audi čistě elektro váží 2,5 tuny. (Stejné benzinové 1,6). To znamená, že zhruba tuna je "navíc"proti benzinu nebo naftě. A tu tunu musím stále vozit, výkon motoru musí postačit i k převozu tuny navíc, Že to není zadarmo je jasné. Fyzikální zákony platí, i když rekuperace trošku pomáhá. Ale jen zhruba z 20 %. 80 % hmotnosti navíc jde tedy na úkor dojezdu, respektive spotřeby energie. Že elektrická energie není zadarmo je jasné. V článku uvedený terif C27 + D27 je sice levnější než běžný tarif D01(2)d, ale zase ne o tolik. A garance dodávky pouze "zelené" energie, no to už je opravdu legrace. Všechna elektřina je směs všech zdrojů, občas i nejen našich. A tak ať budu mát jakoukoli garanci, nikdy nebudu mít ve své zásuvce jen zelenou elektřinu, tedy tu, co je vyrobena například fotovoltaicky, nebo hydroelektrárnou či větrem. Nic proti elektromibilitě nemám. Ani náhodou. Ale ekologii elektromobil nijak nepomáhá. Má pneumatiky, které se zcela stejně jako u jakéhokoliv jiného auta opotřebovávají a vznikající mikroprach je příčinou několika chorob. Ostatně vzniká tenhle revít i když jedu na jízdním kole! Podpora elektromobility formou bezplatného parkování v modrých zónách, pokud mám novou registrační značku, nebo úleva od placení silniční daně je sice prima, ale to jsou opravdu drobné. Skutečná podpora chybí. A tak máme stále jen kamsi nakročeno a realita je, že se do Česka vozí ojetiny ze západu. Samozřejmě že nejsou ani trochu ekologické. Inu hlavně že je vidět, že se pro podporu něco dělá. Ale opravdu se něco dělá? Není to jen plácnutí do větru? K čemu jsou dobíjecí stanice při minimálním počtu elektromobilů? Nestálo by za to skutečně podpořit ze strany největšího prodejce a výrobce elektřiny i nějakou tu ekologickou výrobu?