Je sice pravda, ze v Nemecku neni rychlostni limit na dalnicich, ale na znacne casti dalnicni site plati rychlostni omezeni kvuli bezpecnosti provozu a / nebo technickemu stavu silnicniho povrchu.
Za to, ze se na neomezenem zbytku nemecke dalnicni site jezdi bezpecne (v porovnani se zememi s rychlostnim omezenim) se vdeci hlavne dvema nasledujicim faktorum:
A) V ramci autoskoly je vyuka jizdy na dalnici nezbytnou soucasti a zaroven jsou nabyte znalosti otestovany pri zkousce zpusobilosti k ridicskemu prukazu,
B) Nemecka obdoba (TÜV pozn. aut.) nasi ceske STK je neuprosne prisna a vetsina zreziveleho a jinak nezpusobileho vozoveho parku (potazmo srotu na kolech, ktery se po ceskych verejnych komunikacich pohybuje) je rychle odstranena z provozu pro nezpusobilost.
Toto samozrejme nenese pouze pravo jezdit rychle kdeje to povoleno, ale i zasadni povinnost dbat na vyborny stav motoroveho vozidla (casta STK a neustale opravy i drobnych nedostatku misto šulení u STK) a byt znaly vsech uskali a bezpecnosti pri jizde bez rychlostniho omezeni.
Oboji se obavam neni v Cechach a Morave na shodne urovni jako v sousednim Nemecku, a proto by se pan ministr mel nejdrive informovat u nekoho zkuseneho z oboru, prip. sveho nemeckeho kolegy, co takova sranda obnasi.
Jinak se jedna a pouhy blabol bez jasneho zakladu.