Když je na trhu nějakej velkej prodejce a má opravdu obrovský množství na prodej - pomiňme na chvíli důvody proč - tak jen využije dobrou zprávu ke svým prodejům (tzv. sell on good news). Když je dobrá zpráva na trhu všichni nakupují, cena moc neuletěla nahoru, najde se hodně kupců, co si řeknou, že to musí koupit než to půjde nahoru. To se dobře prodává. Velký prodejce se chce rychle zbavit velkého množství akcií, aniž by stlačil cenu dolů. Kdyby to rychle vyletělo, kupců samozřejmě rychle ubyde, bude méně obchodů a naopak se k velkému prodejci přidá více drobnej prodejců - realizátorů krátkodobejch zisků. Po nějaké krátké době by velkej prodejce stejně rychle stlačil cenu přibližně tam, kde byla předtím a možná by vylekal víc všechny než když to prodává teď.
Důvodů proč prodat může být několik, např.: 1. Změna alokace fondu - ať už kvůli změně složení indexu nebo z jiných příčin 2. Likvidace fondu atd... Když k takovým situacím dojde moc se nehledí na výslednou cenu, resp. jestli je průměrná cena o 50 hal. vyšší nebo ne. Rychle přizpůsobit složení portfolia indexu či vše rozprodat než se něco stane a bude se mi to špatně prodávat. Nepočítal jsem, kolik měl nebo ještě má velkej prodejce kusů na prodej - 5-20 mil. ks? Výsledky ČEZu jsou pěkný, ale klidně mohly být špatný, to dopředu nemůže nikdo (nebo alespoň by neměl) vědět. A možná to už velkýho prodejce ani nezajímá, jeho starost je co nejdříve to rozprodat.
Jinak realisto, asi by jsi měl změnit jméno, co takhle "Vyvolávač duchů"?