...
Mladá fronta Dnes 28. června napsala, že ministerstvo financí plánuje naplnit státní pokladnu příjmy z privatizace podílů státu, za které by měl stát do konce volebního období, tedy v roce 2006 získat nejméně 160 miliard korun. Tedy to je informace lichá. Vy nepočítáte jako ministerstvo financí s tím, že by do státního rozpočtu, nebudeme-li se bavit o fondu dopravní infrastruktury jako o mimorozpočtovém fondu, že nepočítáte ani s korunou z privatizace ze státního rozpočtu?
Ano, chci potvrdit, že v rámci reformního scénáře ve státním rozpočtu na léta 2004 a 2006 neuvažujeme s mimořádnými impulsy z Fondu národního majetku.
A Mladá fronta Dnes citovala, je vůbec reálné těch 160 miliard korun, že by jinam směřovalo? Když jste hovořil o fondu dopravní infrastruktury, tak počítal-li jsem dobře, to by znamenalo třicet miliard během těch tří let do fondu dopravní struktury, počítáte s deseti až jedenácti miliardami.
Počítáme s patnácti, počítáme mezi deseti až patnácti miliardami korun.
Což budou asi příjmy z privatizace Telecomu a těchto privatizací, o kterých se v současnosti nejvíc mluví, doly a Unipetrol?
V podstatě mimo energetiky příjmy z privatizace těchto menších firem by měly umožnit, řekněme, financování fondu dopravní infrastruktury v tom rozsahu, o kterém jsme se tady bavili, z prostředků Fondu národního majetku.
Když Mladá fronta Dnes zveřejnila tuto informaci, tak proti privatizaci například Budějovického Budvaru jako jedné z firem, o níž se hovoří v souvislosti s privatizací, se postavil ministr zemědělství Jaroslav Palas. V úterý na tiskové konferenci svůj postoj odůvodnil následovně:
Jaroslav PALAS, ministr zemědělství (ČSSD) (zvuková ukázka): Budějovický Budvar v této chvíli je vyňat z privatizace na základě rozhodnutí minulé vlády. Vládní usnesení stále platí. Za druhé, měl-li by být Budvar privatizován, pak by to znamenalo určité legislativní změny, které by musela odsouhlasit celá Poslanecká sněmovna. Za třetí, jsem přesvědčen, že není nutné prodávat Budvar, ale nevylučuji to, že se vláda rozhodne jinak. Já jako člen vlády musím respektovat většinové stanovisko vlády. I nadále pokládám Budvar, národní podnik za jakési národní stříbro.
Ministr zemědělství Jaroslav Palas. Stejně tak se proti privatizaci většinového podílu v ČEZu postavil ministr průmyslu a obchodu Milan Urban. Znamená to tedy, že ministři mohou být klidní, že s nějakou rychlou doprivatizací se skutečně nepočítá?
Z hlediska ...
Z hlediska ministerstva financí.
Máte na mysli ČEZu nebo teďka Budvaru?
Obého.
Obého.
Majorit, protože ministr Milan Urban například v souvislosti s ČEZem souhlasil s privatizací minoritního balíku, ale ponechání si nějakého balíku stále ještě státního.
Pakliže můžu říci v této chvíli svůj názor, tak se osobně domnívám, že privatizace Budvaru a privatizace ČEZu nejsou na pořadu dne, to znamená na pořadu let 2004, 2005 zcela určitě ne.